Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Les 1: Het BMI zegt niks als je aan sport doet. Leuk voor de gemiddelde bankzitter, maar voor de rest van de mensheid is het BMI nutteloos.

Dit is wat het van mij zegt en als je kijkt op de vorige pagina en naar de foto kijkt zul je zien dat ik geen overgewicht meer heb. Sterker nog me vet% is lager dan het ooit geweest is zelfs onder de marge wat "normaal" is voor een man.

Les 2: Loop recht en heb de gehele dag een rechte houding ipv ingezakt en doe rug oefeningen.

Les 3: Ga eten. Als je denkt veel te eten...eet meer. Doe de onderstaande berekening om je Kcal te weten.
    Man
    Gewicht= kg's x 13.8 = ?
    Lengte = cm x 5.0 = ?
    Leeftijd = jaar x 6.8 = U
    655 - U = ?
    Basis Kcal (tel al het bovenstaande bij elkaar op en je hebt je basis)
    Beweging (doe maar gewoon de basis x 1,5 dat is bij de meeste wel zo)
    Aankomen 500
    Eetschema (tel de basis+beweging+aankomen bij elkaar op en je hebt wat je mot eten)

Dan ga je verder rekenen met de volgende gegevens:
    4 gram eiwit staat gelijk aan 1 kcal
    4 gram koolhydraat staat gelijk aan 1 kcal
    9 gram vet staat gelijk aan 1 kcal

Zorg dat je 2.5gr eiwit per kg lichaams gewicht eet. Dat je 20-25% van je dagelijkse kcal bestaat uit onverzadigd vet. En de rest zijn koolhydraten. Verdeel dit over 6 maaltijden op een dag welk 2-3 uur uit elkaar liggen. Maar bij je laatste avond maal mag geen koolhydraten en alleen eiwitten.

Google naar een Voedingstabel en ga puzzelen. Als je een opzetje hebt kun je het hier laten zien voor advies.

Als je na 3-4 weken nog niet bent aangekomen flikker er dan nog eens 500kcal bovenop. Net zolang tot het gaat zoals je wilt.

Les 4: Brinta en havermout zijn heel goed. Zeker als ontbijt en pre-workout

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6

Oke heel erg bedankt. Ik zal eens kijken op hoeveel ik uitkom :thumbs:
    Ok hier mijn berekening:
    Gewicht: 75 x 13.8 = 1035
    Lengte: 193 x 5,0 = 965
    Leeftijd: 16 x 6,8 = 40.8 +
    -------------------------
    = 2040,8
    basis x 1.5 = 2040,8 x 1.5 = 3061,2
    dat bewegen snap ik niet helemaal, maar ik denk dat ik er nog 500 kcal op moet doen?
    Dus 3561,2 kcal per dag?

Heb het idee dat ik al veel meer kcal eet dan dat :eek:: !!

p.s. @ stap 2: ik doe heel veel rugoefeningen. misschien doe ik te veel oefeningen voor mijn bovenlichaam, en neit genoeg voor de onderkant? Welke kan je mij aanraden? Ik doe er maar 1 maar iok weet de naam niet. je moet dan zitten met een balk in je rug en die moet je dan naar achter dieuwen. En op aerobicmatje doe ik op je buik liggen en dan borst en benen omhoog. Dat is ook goed, ofniet?

Laatst bewerkt: 11 mrt 2008
  3. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Deadliften is goed voor je onderrug en houding. MMA lijkt me ook wel vet om te doen, maar dan zou ik er niet zo extreem bij fitnessen. Zo'n extreem schema is een beetje too much, alleen als fulltime MMA-er nuttig denk ik..

4. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ben niet zo goed met die namen. Wat moet je doen bij een deathlift? Klinkt heftig :+
    Edit: gevonden. Zo'n ding hebben we niet op de sportschool, en om er nou een te kopen :+

5. Ashavan

Ashavan Guest

Begin maar met 3000kcal. 3500 lijkt me beetje veel van het goede.

Rug oefeningen hebt Cable Pull Down op zo'n LAT machine. Barbel of DB Row voor je bovenrug en achterste schouderkoppen. Upright Row voor je Trapezius, maar pak je ook mee als je de barbel row doet. En Deadlift.

Ipv LAT machine zou je nog gewoon kunnen optrekken en voor je onderrug eventuele hyperextentions.

Beetje in een machine zitten en balkjes wegdrukken is niks. Dan druk je 160kg weg zonder moeite terwijl je met deadlift net 90kg zal lukken.

Maar goed weet niet hoe erg je kromme rug is en wat er precies moet gebeuren.

6. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ja ik vind zelf dat het wel erg krom is, maar mijn broer zegt dat het wel meevalt en dat het komt omdat ik voornamelijk mijn bovenlicchaam train.
    nee, ik had ook niet het idee dat dat balkje wegdieuwen veel zin had.
    We hebben wel een machine waar je zoon barbell aan 2 touwen kan maken, waar dan weer gewichten aanzitten. Is dit hetzelfde? Ik denk niet dat ik de deathlift goed kan uitvoeren. Moet je nou met je rug naar beneden en dan recht gaan staan? op ene filmpje zie ik dat ze door de knieën gaan, en op andere dat ze rug strekken, buigen.
    Thnx voor de hulp btw:cool:

7. Ashavan

Ashavan Guest

Wat voor vage sportschool train jij o_O Zelfs op een redelijk simpele health centre kon ik nog die oefeningen doen.

Qua deadlifts. Er zijn verschillende soorten. Stif Legged/Romanian, Sumo, gewoon Deadlift etc.

8. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hey kerel je moet echt op je houding letten. Mijn broertje had dit ook gekregen, bij hem waren zijn borstspieren (groeit als kool bij hem) gewoon niet in vergelijking met zijn bovenrug/achterkant schouders. Gelukkig heeft hij de afgelopen 6 maanden hard aan gewerkt en is het erg bijgetrokken.
    Altijd rechtopzitten en lopen is zowiezo belangrijk, daarnaast moet je misschien wat meer aandacht aan je boven rug geven.
    horizontal row is wel een goede oefening hiervoor imo. zorg dat je armen i.i.g. 90 graden staan met je romp dan pak je goed de bovenkant.

9. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hehe, dat is het probleem niet. Ik train vornameliijk mijn armen en mijn bovenrug.
    Mijn onderrug word nouwelijks getrained en daarom is het misscien btj uit ballans.
    @ Ashavan: lol ik train bij Sportcity
    www.sportcity.nl (locatie gouda)
    Maar zoals ze zelf al zeggen: bij ons zul je geen krachpatsers vinden en daarom hebben ze denk ik geen losse barbells.
    Ik post zo wel ff foto van mijn rug
    hier: misscien niet duidelijk

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je lijkt niet helemaal recht te staan, echter er is idd een een kromming in je rug. Ik raad je aan hiermee eens naar een sportarts te gaan. Er zal je ongetwijfeld worden aangeraden om je buikspieren en onderrug te trainen zodat dat als een corset gaat functioneren. Echter het zou zo maar eens kunnen zijn dat jij een oefening als squatten helemaal niet mag goed (zou zo kunnen zijn: ik ben zeker geen expert!). Even naar laten kijken imo.

Mbt je fysiek: daar mag je best blij mee zijn. Je bent van nature droog, maar aan je al aanwezige massa te zien wil je lichaam prima groeien en heb je daar ook ruimte zat voor (ruimte op je frame zoals ze dat noemen). Verder inlezen/verdiepen. Slapen als een os, vreten als een zwijn en trainen als een beest ;)

11. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt alleen een stang, gewichten en een goede techniek nodig :)

12. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hey bedankt voor je advies. Kan ik bij de sportschool terecht voor zo'n sportarts?
    Nu je het zegt: ik zie nu ook dat mijn ruggengraat 'scheef' lijkt te staan :'-(
    Hopen dat dit niet te erg is en mijn toekomstige baan niet in de weg gaat zitten (marine).
    Ik slaap al als een os (door de weeks niet helaas), ik ga meer eten (schema Ash), en trainen komt ook wel goed ;)
    Thnx :thumbs:

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ligt er aan, marine kan vrij streng zijn. Maar ik kan niet inschatten of er echt wat loos is. Sportarts kan bijna nooit via een sportschool. Al weet iemand daar er misschien wel één. Het wordt trouwens zelden vergoed.

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb je last van je rug? Pijntjes ofzo?
    Zelf heb ik een van naturen een hele rechte rug (volgens mij fysio...) en is mijn rug daardoor juist zwakker als deze bijvoorbeeld schokken moet opvangen of iets dergelijks (en dan bedoel ik met recht dus niet zoals op jou foto maar die fotos die je eerst postte, van zijkant gezien dus). Daardoor moet ik continu helemaal onderin de rug een holling hebben bij het zitten (en dat is vrij lastig en zit ook niet heel fijn) zodat mijn onderrug niet verzwakt (ik ben, net zoals iedereen overigens, vrij snel geneigd onderuit gezakt te gaan zitten in bijv. college zaal of op de bank, maar dat is dus echt heeel slecht helemaal met zwakkere rug).

Op zich heeft dit niks met je scheve ruggengraat te maken maargoed :+ :p

Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Kan ik ook niet langs mijn huisarts gaan? Die kan toch vaststellen of er iets loos is?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb in dat opzicht niet zoveel vertrouwen in mijn huisarts. Zijn standaard antwoord: niet zoveel trainen.

:x

Maar je kan het altijd proberen. Het is toch gratis ;)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Voor simpele vragen mbt je houding kun je bij de huisarts. Zal je dan doorverwijzen naar zo'n bewegingstherapeut als het goed is. Maar ik heb ook weinig vertrouwen in huisartsen en ziekenhuizen na verscheidene situaties :p

18. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zie wat jullie bedoelen en kan mezelf er ook in vinden. Als ik iets denk te hebben zegt i: neem rust of het gaat wel over...

WTF HEB IK DAN?! Maarja, iid het is gratis dus ik kan het proberen xD
    THnx

19. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan het op deze foto idd moeilijk zien. Ik weet alleen dat het bij mijn broertje ook vreemde verhouding kwam staan (ligt natuurlijk ook wel een beetje aan je bouw hoor). Maar die kerel was dan ook nog ongeveer 10 kg droge spiermassa zwaarder als jou denk ik, dan zie je het nog een stuk beter.

De afgelopen half jaar heeft hij erg op zijn postuur gelet, tijdens eten/ zitten/ lopen. Daarnaast voornamelijk geconcentreerd om oefeningen waarbij zoveel mogelijk spieren gebruikt. Optrekken/deadliften/squatten etc.

Veel jongens die beginnen met fitness geven gewoon teveel aandacht aan de armen en borst. Dan groeit bij de meeste ook lekker snel. Echter is het zo belangrijk om een allround fitness schema te hebben. Mischien moet je zelf de spiergroepen die harder groeien wat minder trainen en de rest wat vaker.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Beetje noobvraag maar wat wordt bedoeld met "droge rug

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina