De Grote Algemene Beroepenthread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door collin43, 11 mrt 2008.

1. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Welkom in de algemene beroependraad. Hierin kunnen mensen communiceren over de beroepen die zij (willen) uitoefenen. Je kun vragen stellen over bepaalde aspecten van de beroepen die jou interesseren of er zelfs over discussieren.

Betere startpost volgt later...

Nu had collin43 de mooie vraag:

hoi, zijn er op dit forum mensen die luchtverkeersleider willen worden? of mensen die van plan zijn het te worden? dan kunnen we hier samen een leuke topic van maken :)

ik wil ook luchtverkeersleider worden, maar ik ben er nog niet uit of ik het via de luchtmacht doe (de opleiding) of dat ik het via LVLN doe... iemand suggesties? of ervaringen,, das nog beter :)

alvast veel topic plezier!

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Discussie even verplaatst naar de ASEL :)

3. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    haha okee:D

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik hoorde laatst van een jongen die bij mij rechtenstudie aan de universiteit doet dat hij ook een strafblad had. Vraag me af welke kant hij dan op moet?! Het is wel een slimme jongen namelijk, maar door een vechtpartij is hij wel de lul geweest.
    Zelf lekker record-free dus denk dat ik de kant op ga van de advocatuur...

5. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    mensen sales is echt een leuk beroep!

6. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    ik wou eerst ook advocaat worden :D aleen ik word toch iets meer getrokken door luchtverkeersleider,,, ik vind het wel spannend om iedere dag 100den mensenlevens veilig aan te laten komen :D

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Je bent waarschijnlijk gewoon gevallen voor het verkooppraatje ;) Dat het goed verdient met relaxe werktijden enzo ;)

8. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik wil echt sirieus al n jaar ofso luchtverkeersleider worden :) alleen heeft iemand tips, of het t beste is vie LVLN of gwoon de luchtmacht, want LVLN heeft 30 plaatsen per jaar, maar ik heb al flink gezocht maar ik kan nergens vinden hoeveel mensen zich bij de luchtmacht kunnen aanmelden voor een opleiding tot luchtverkeersleider.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.763
    30 plaatsen per jaar is wel erg weinig. Is er een speciale selectieprocedure?

Wat ik niemand aan zou raden iig is werken in de gamesindustrie ;)

10. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt bij de luchtmacht eerst een selectie en mocht je die behalen dan wordt gekeken of en wanneer je in een "klas" wordt geplaatst. Maar zou er serieus over nadenken voordat je voor de luchtmacht kiest. Bepaalt namelijk niet zelf op welke plek je komt te zitten, in een toren bij een vliegbasis is t mooi, maar kan ook in de bunker in Nieuw-Milligen geplaatst gaan worden. Dan zit je de hele dag onder de grond naar beeldschermen te staren. En daar hebben ze de meeste mensen nodig, dus meeste kans dat je daar dan geplaatst wordt.

Zou dus echt wel ff over nadenken of je dat wel wilt...

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik werk in de groooooootste speeltuin van europa;)

12. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    oh dan weet ik waar (oh je komt ook uit bennebroek :9 )

ik ga Register Accountant worden denk ik *)

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    haha ben je er een keer geweest dan??

14. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk
    supervet *)*)*) (vroeger dan ;) )

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik ben nu RA in opleiding :)

Ben ambtenaar, ambtenaar ftw\o/

16. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    hehe,, vet man... maar als je eenmaal je tijd in die bunker hebt gehad + 4 jaar dienst, kun je wel al mooi op schiphol of welke airport gaan werken die je wilt he :p

17. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

heb je voor zulke beroepen niet sowieso een verklaring van goed verdrag nodig? of heb ik het mis?

18. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat leek mij ook al :p lijkt me sterk dat je advocaat kunt worden met een strafblad,, hehe,,

19. Ashavan

Ashavan Guest

Strafblad wordt na 5 jaar ofzo kwijt gescholden tenzij het een ernstig misdrijf was. Dus waarom zou je geen advocaat kunnen worden na verloop van tijd?

Als hij jonger dan 18 was toen het gebeurde en het was geen al te ernstig iets wordt het ook kwijt gescholden.

Enige wat achter blijft is een notitie. Boeiend.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2008
  20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Bij de belasting dienst toch?

Ik heb bedrijfswetenschappen gedaan aan de VU maar ben er mee gestopt.....veel te algemeen, ik wil iets leren en er iets mee kunnen doen.

Zit nu naar HBO accountancy te kijken. Is 4 jaar en dan ben je accountant zonder titel, wil alleen wel na die 4 jaar via een baan o.i.d. een master halen (2 jaar duurt dat volgens mij)

Accountant lijkt mij wel een aardig beroep :) Boekhouden vind ik wel leuk.

Jij doet het via Neyenrode? Dat is 7 jaar toch?

Deel Deze Pagina