1. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

helemaal niet je moet mij geen woorden in de mond leggen. ik heb het over het gastarbeiders beleid van de jaren 70 ofzo... als je die mensen hier heen haalt, moet je ook verantwoordelijkheid dragen voor alle problemen die het met zich mee brengt

2. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zouden ze zich ook moeten gedragen naar Nederlandse normen en waarden.
    (begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze zich allemaal weigeren aan te passen). In Nederland hebben we een vrijheid van meningsuiting, respecteer die dan ook.

3. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die film ga ik inderdaad zien, omdat ik wel wil weten of mijn mening erover wel klopt.
    Wat je zegt over egypte klopt inderdaad. ik ken heel veel egyptenaren, ik werk zelf in een shoarmazaak en me baas is egyptenaar en mijn oom.
    ik ga dit jaar met hem mee naar Egypte en ik heb daar echt zin in.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Daar heb je gelijk in Kevf. Een vriendin van mij heeft jarenlang de wereld rond gereisd en 9 maanden daarvan in Egypte gewoont. Heb aparte verhalen gehoord, maar ja als wij als Nederlander in een ander land zijn moeten wij ons ook aanpassen.

Is het daar normaal af en toe de vrouw een tik te geven...mwah voor wat spanking kun je me altijd wel vinden ;) En als je als toerist dan een moskee in gaat waar blote lichaamsdelen en zichtbaar haar niet wordt geaccepteerd dan doe je een doek/sjaal om en klaar. Je hoeft niet eens in zo'n kafka te lopen, maar simpelweg bedekken is al voldoende. Doen we niet moeilijk over toch?

Wil zelf nog erg graag 3 weken daar rond trekken :D

5. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga dr heen ashavan :d

maar denkje dat nederlanders nooit hun vrouw slaan ofzo? ik denk het wel

Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  6. Ashavan

Ashavan Guest

Wrijf het er maar in :'-(

Heb al de hele route in gedachte. Vliegtuig naar Cairo en daar beetje rondhangen. Avond Trein, slapen, naar Luxor. Oversteken en paard toch Jordania voor de stad Petra. Dan verder naar het Zuiden en wat bezichtigen. Dan bootje regelen en de Nijl op naar het laatste oord waar ik 3-4 dagen aan een zwembad ga liggen bij komen :p

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2008
  7. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit vindt ik ook zo typisch. Hoe krijg je het voor elkaar om in NL te wonen en maar 3 nederlandse vrienden te hebben? Mijn vriendengroep bestaat uit van alles en nog wat, maar iedereen voelt zich i.i.g. (sommige gedeeltijk) Nederlander. Ik selecteer mijn vrienden dan ook niet op afkomst/religie etc. Maar ik krijg vaak bijna het gevoel dat de grootste racisten in NL de niet NL'ers zijn.

Er hangen hier gewoon teveel mensen rond die zich niet aanpassen. Daarmee bedoel ik niet dat jij je niet aanpast........ maar ik ben benieuwd naar jouw visie hierop.

Ik ben zelf een halfjaar wezen backpacken in 3 continenten en begrijp donders goed te verschillen tussen culturen. En deze respecteer ik dan ook, ik hoef niet perse mijn visie op te dringen aan iedereen.

Ik acht de kans trouwens best aanwezig de die hele fitna een hoax is waarmee die Wilders alleen maar wil aantonen waar we volgens hem staan in deze maatschappij. Als iedereen die zich beledigd voelde nou normaal had gereageerd (verbaal) dan was die gast allang uitgekost.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Dat zie je ook in de steden Renegade. Zeker waar ik woon. De buitenlanders en nederlanders trekken gewoon naar elkaar toe omdat ze zich er prettiger bij voelen. En "gek" genoeg zie je ook zo welk deel de duurdere en hoger opgeleide is en waar meer criminaliteit te vinden is. De ene wijk is rustig, de ander is Lidl laatst berooft e.d.

Zo blijft ook de tweedeling bestaan en domme ideeen van het kabinet om gemengde wijken te forceren helpt niet. Wat wel helpt, mag Joost weten.

9. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk had helemaal niemand aandacht aan hem moeten geven, en als nou iedereen zou dien netalsof die film niet bestaat, en niet uitkomt, dan zou Geert zich eigenlijk machteloos voelen. Dat zou wel het beste werken inderdaad ja.

10. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

waar woon je als ik vragen mag, utrecht?

11. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die gemengde wijken is een uitstekend idee!!!............................... nou nog een tijdmachine waarin we 30 jaar terug in de tijd gaan en het dan gaan invoeren.

Nu is het idd te laat. Ik weet ook echt niet hoe het probleem oplost. Educatie lijkt mij in ieder geval belangrijk. Klinkt lullig maar op een hoger niveau nadenken kan echt geen kwaad. Dat maakt het relativeren ook een stuk gemakkelijker ;)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Mwah geheel negeren heeft ook geen zin. Uit al dit doen zich 2 situaties voort:
    1. Mensen gaan meer een dialoog met elkaar aan. Er roepen immers vele moskeen en moslim organisaties op voor dialoog en er zijn nederlanders te vinden om deel te nemen ook al wijst Wilders de uitnodigingen af.
    2. Degene die geen dialoog aan gaan en voor rede vatbaar zijn tonen zichzelf en bevestigen Wilders zijn statement. En hopelijk stopt het kabinet met hun struisvogel impersonatie en gaat wat aan deze groep doen.

Ik woon in een "klein" stadje grenzend aan de randstad te vinden tussen Dordrecht-Rotterdam

Als ik in Amsterdam loop of Utrecht of Nijmegen valt het mee lijkt het. Zodra je Rotterdam, Tilburg, Eindhoven, Maastricht op gaat heb je hommeles.

13. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ashavan het ergste is juist volgens mij utrecht. Kanaleneiland. Overvecht.
    rotterdam heb je in verhouding toch veel meer antillianen?

14. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Het merendeel van de Nederlandse mannen niet nee..het is hier ook niet normaal om dat te doen..in Egypte dus blijkbaar wel.
    Wees eens eerlijk, vind jij het normaal om een vrouw af en toe te slaan als ze niet naar je luistert??

Ik heb bijv. mijn vriendin nog NOOIT IN MIJN LEVEN geslagen.

Dus jij vind dat die mensen die hier gastarbeider waren hun cultuur hier maar op moeten kunnen dringen?? Wij moeten het maar accepteren omdat ze hier kwamen??
    Ze waren hier om te werken en geld te krijgen..dat hebben ze gekregen..ze mochten hier blijven wonen..ook prima..maar verder moeten ze zich wel aanpassen aan het land waar ze wonen. Koran lezen, Islam etc. prima allemaal..maar cultuur BLIJFT Nederlands.

15. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gezemel. Wel de lusten van het geld, maar niet de lasten van het aanpassen aan de maatschappij? Pfff... Ze konden/kunnen toch ook wel weer terug naar hun eigen land als ze klaar waren met hun werk hier of als het ze hier niet beviel? Stelletje huilies...

B.T.W. Is jouw'n account een ALT character waar je je voordoet als een dom en naïef persoon?

16. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik vertel gewoon wat ik er van vind.

17. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Hey, ik ook ;).

@relax1989: Ik heb lang niks gezegd, want ik vond je kinderachtige argumenten wel vermakelijk, maar nu is het irritant aan het worden. Ik hoor hier de standaard argumenten als "Had je ze maar niet als gastarbeiders moeten halen, wie z''n billen brandt moet op de blaren zitten". Goed, prima, maar 2 dingen.

IK heb niemand naar nederland gehaald.
    JIJ laat het met die laatste uitspraak lijken alsof het een slecht iets is, wat wij onszelf aangedaan hebben, maar er was toch helemaal niks slechts aan, slechts een kwestie van opvoeding?

Dat brengt me naar het volgende punt: Leuk dat die kinderen zo opgevoed worden, maar zoals ik iemand anders ook al zag zeggen, dat past hier niet thuis. Hier vermoord je niet iemand omdat hij je fictieve profeet belachelijk maakt. Hier wens je niet iemand dood omdat hij het boek waar jij heilig in gelooft belachelijk maakt. Hier heeft iedereen z'n eigen idee, en dat is goed.

Ik vind het idee achter deze film dan ook geweldig. Het is overduidelijk dat deze film nooit echt uit gaat komen (voor mij in ieder geval), maar het laat wel zien hoe snel sommige moslims op hun teentjes getrapt zijn. Nog geen seconde beeldmateriaal, en toch zijn ze nederlandse vlaggen (omgekeerd, weliswaar) aan het verbranden, en komen er dreigementen om onze soldaten en ambassades aan te vallen. Hiermee bewijzen die mensen alleen maar het punt dat wilders probeert te maken.

Ook jij spreekt jezelf meerdere malen tegen in dit topic, en je weet volgens mij ook niet helemaal precies wat je nu met deze kwestie aanmoet.

18. Ashavan

Ashavan Guest

In R'dam lopen veel Antillianen en aziaten rond. Maar ook al zijn zij meer vertegenwoordigd heb er zelden tot nooit last van in tegenstelling tot de kleinere groep marrokanen.

Vriendin slaan. Ik schaam me er voor dat ik dit 1x gedaan heb heel lang geleden bij me ex. In mijn ogen is dat een teken van zwakte. In mijn geval was het omdat mijn geduld helemaal op was en ik kotsmisselijk werd van haar naiviteit en kinderlijke redenaties. Oh en omdat ze met dingen naar me gooide en even duidelijk maakte hier niet van gediend te zijn. In plaats van slaan had ik het ook kunnen zeggen en de relatie beeindigen. Maar goed me ex was een geval apart wat dat betreft. Bij andere vrouwen heb ik het niet...waarschijnlijk omdat zij niet het iq van een walnoot hebben en wereld vreemd zijn.

19. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je het idee achter die film geweldig vind, ben je net zo zielig als degene die die film bedacht heeft. en dan mag je van mij doodvallen.
    dat is dan toch alleen een mening? vrijheid van meningsuiting toch?
    ik vind dat jij lekker dood mag vallen ;)

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    je hebt die film nog niet eens gezien!!!!!!
    ben je nou echt zo dom??????

Deel Deze Pagina