Hey, ik ook .
@relax1989: Ik heb lang niks gezegd, want ik vond je kinderachtige argumenten wel vermakelijk, maar nu is het irritant aan het worden. Ik hoor hier de standaard argumenten als "Had je ze maar niet als gastarbeiders moeten halen, wie z''n billen brandt moet op de blaren zitten". Goed, prima, maar 2 dingen.
IK heb niemand naar nederland gehaald.
JIJ laat het met die laatste uitspraak lijken alsof het een slecht iets is, wat wij onszelf aangedaan hebben, maar er was toch helemaal niks slechts aan, slechts een kwestie van opvoeding?
Dat brengt me naar het volgende punt: Leuk dat die kinderen zo opgevoed worden, maar zoals ik iemand anders ook al zag zeggen, dat past hier niet thuis. Hier vermoord je niet iemand omdat hij je fictieve profeet belachelijk maakt. Hier wens je niet iemand dood omdat hij het boek waar jij heilig in gelooft belachelijk maakt. Hier heeft iedereen z'n eigen idee, en dat is goed.
Ik vind het idee achter deze film dan ook geweldig. Het is overduidelijk dat deze film nooit echt uit gaat komen (voor mij in ieder geval), maar het laat wel zien hoe snel sommige moslims op hun teentjes getrapt zijn. Nog geen seconde beeldmateriaal, en toch zijn ze nederlandse vlaggen (omgekeerd, weliswaar) aan het verbranden, en komen er dreigementen om onze soldaten en ambassades aan te vallen. Hiermee bewijzen die mensen alleen maar het punt dat wilders probeert te maken.
Ook jij spreekt jezelf meerdere malen tegen in dit topic, en je weet volgens mij ook niet helemaal precies wat je nu met deze kwestie aanmoet.
Laatst bewerkt: 12 mrt 2008