[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zucht, ja laten we geen pit reporter meer hebben, geen nederlander en toch weinig uitvallers.. niet echt nodig om iemand daar rond te hebben lopen... :{

2. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat was me het opblijven wel waard.
    Spectaculaire race, met Hamilton als uitzondering, je zou zeggen dat hij bijna het minste in beeld is geweest, omdat er alleen bij hem nergens problemen waren oid. ;)

Ferrari zal knap pissig zijn denk ik zo.

3. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Was zeker een mooie opening van het seizoen. Sterke race van Hamilton, volledig onbedreigd. Mooi podium ook met Heidfeld en Rosberg erbij. Denk dat weinig dit voorspeld hadden.
    Veel gebeurt ook op de baan, toch een paar mooie inhaalacties gezien (en een paar minder mooie).
    Wat mij toch het meeste opviel waren de vreemde acties van Raikonen, ik heb hem nu toch foutjes zien maken die niet des Raikonen's zijn.
    RTL7 irriteert meteen wel weer de eerste race, geen pitreporter en gewoon een reclamepauze van een minuut of 3 in de laatste 5 ronden.. Gelukkig is er Sporza!

4. JeePee

JeePee Guest

Bassie weekend voor mij...

Kwalificatie technisch malheur voor Kimi
    Rallysprint technisch malheur voor m'n eigen rally team
    Race technisch malheur voor Kimi

Vond Kimi's race niet eens zo slecht trouwens, zoals Olaf Mol liep te blairen. Die gast reed van 16 naar 2. Hij probeerde tenminste in te halen, en dan gaat het wel eens fout. Maakte allemaal geen biet uit btw, want een V8 die een paar cilinders mist...

Verder natuurlijk een vette race. Coulthard een domme actie, Massa bij de start ook. Mooie klapper van Glock.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zeker een toffe en toch wel spectaculaire openingsrace! Hamilton inderdaad onbedreigd naar de overwinning, geweldig! \o/ Hele strakke race van hem.
    Heel tof podium met Heidfeld, maar vooral met Rosberg! Geweldig gewoon :)
    Leuk voor Alonso dat hij 4e is geworden, jammer van Kovalainen. Lekkere actie van Barrichello zeg tijdens tijdens z'n pitstop zeg........
    Wel leuk voor Bourdais om in z'n debuutrace gelijk een puntje te pakken, wel jammer dat hij stil viel op een goede positie met meer punten. Ben absoluut geen Bourdais fan, maar moet hem toch wel credit geven, hij heeft goed gereden vandaag.
    En dan Ferrari, tja... Die hadden het geweldig voor elkaar zeg, niet dus. :{ Niet normaal. Die actie van Massa op Coulthard dan ook he......... Raikkonen maakte echt veel fouten waar toch echt een paar hele vreemde bijzaten.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Oh idd, Mol was wel iets te negatief over Kimi, maar toch maakte hij een paar fouten die iemand met zijn ervaring eigenlijk niet moet maken.
    Hij probeerde het idd in ieder geval.

Moet overigens Kalf wel gelijk geven, hoe de safetycar nu wordt ingezet, tenminste een paar regels er omheen zoals het tanken zijn niet helemaal tof. Het gooit het veld bij elkaar dat is een enorm voordeel als kijker, maar die 60km per uur regel lijkt mij wel intressant. Mits je dan wel de pits in mag anders zou het nog weinig verschil uitmaken.
    Wat ook gezegd werd, waar ik verder niet eens bij stil had gestaan, geen enkele ferrari (motoren) die het einde van de race heeft gehaald. Dat is toch enigzins zorgelijk voor de volgende race.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad ja. Alle auto's met Ferrari motoren zijn uitgevallen. Lijkt me toch best een zorgelijke situatie mbt de betrouwbaarheid.

8. JeePee

JeePee Guest

Hmm... 2 waren gecrashed en 1 had een benzinepomp probleem... Wat Sutil had weet ik niet, maar volgens mij waren het alleen Kimi en Bourdais met blokproblemen.

9. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kimi kimi zo slecht was dat nou ook weer niet hoor 1 domme fout gemaakt waar die na zijn geweldige start (met een beetje geluk) ook dik afgestraft is! Veel uitvallers, mooi podium alleen die eerste plek had ik graag anders gezien. Echt de moeite waard om op te blijven, prachtige race. Denk dat niemand dit had kunnen voorspellen.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Barrichello inmiddels gediskwalificeerd.

11. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vond barrichello zeer goed vandaag jammer dat hij gediskwalificeerd is maar terecht

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Krijgt Raikkonen dan alsnog dat punt nu?

Tja, extra balen voor Fisico dat hij bij de groep uitvallers zat. Blijven rijden was al genoeg voor een 7e plek. Maar wel goed om te zien dat dit soort races nog steeds mogelijk zijn op een droge baan. Melbourne en Canada zijn altijd spectaculair. Je weet dat er altijd wat gaat gebeuren :)

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, Raikkonen krijgt nu één punt. Nakajima is trouwens bestraft voor het incident met Kubica. Hij moet 10 plaatsen terug op de grid in Sepang. Melbourne gebeurt nagenoeg altijd wat. Deze GP mag niet van de kalender. Het is en blijft een geweldige baan. Daarnaast, Melbourne hoort gewoon het seizoen te openen. :)
    Wel balen dat Kovalainen op de pitlimiter drukte waardoor Alonso hem alsnog voorbij kon. :mad:

Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hé,

zou het een idee zijn om de uitslagen van wedstrijden in spoilers te plaatsen als een herhaling (indien die er is dus) nog niet geweest is? Ik ga vanmiddag de herhaling kijken maar wil wel even in dit topic kunnen vragen wanneer die is!
    (om 13:00 op RTL7)

15. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je weet dat het bij rtl7 is dus kijk even op teletekst. En zoveel (voor ons) nacht wedstrijden zijn er nou ook weer niet.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ach ja, Nakajima is en blijft een Japanner :+

Wel jammer weer dat Kubica steeds de BMW met pech is. Niet dat ik het Heidfeld niet gun, maar ik vind dat Kubica ook wel wat meer geluk mag hebben. Nu staat ie alweer een straatlengte achter z'n teamgenoot.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, dat is waar ja. Het is gelukkig nog niet zo erg als Ide.

18. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Was het opblijven absoluut waard, inderdaad een hele mooie race!

Erg knap van Hamilton, geen fouten gemaakt en goed met alle SC situaties omgegaan. Wel jammer voor Kovalainen, hij was de dupe van de SC (vooral de laatste) en zonde dat hij de pitlimiter indrukte op het rechte stuk. Had mogelijk een 1-2 kunnen zijn voor McLaren, maar dit is natuurlijk ook een super begin.

En Ferrari heeft nog veel te doen, na één race kun je nog niet echt conclusies trekken maar ze waren een tik trager dan McLaren en de betrouwbaarheid was dit weekend dramatisch. Maar nu maar op naar Maleisië, gelukkig al over één week!

19. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Wát éen ráce! En wat een mooi podium _O_

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Was een schitterend podium! Erg gaaf om de vriendschap tussen Hamilton en Rosberg te zien. Zo hoort het, geld ook voor Heidfeld. :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina