Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nice.. MacBook Pro's zijn ook erg mooi. Dat multitouch verhaal is ook handig opzich!

2. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Verwachte verzenddatum: 20 Mar, 2008
    Verwachte leverdatum: 27 Mar, 2008 - 28 Mar, 2008

:eek:

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je standaardconfiguratie hebt, dan wordt ie de volgende dag geleverd.
    Maar ik zie dat je een 7200rpm schijf hebt, dus dan moet ie uit Shanghai komen.

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ow dus hij wordt de 20ste vanuit shanghai verstuurd? Ik dacht dat dat al in de 3 dagen assemblage tijd inbegrepen zaten. Maarja we kunnen toch niets anders doen dan wachten.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vanuit Shanghai is het altijd maar gokken op de uiteindelijke levertijd. Mensen op Tweakers hebben ook lang moeten wachten omdat de vrachtwagen een ongeluk had o.i.d.

Het multitouch-trackpad is best leuk, maar weet niet of je het uiteindelijk vaak gebruikt. Heb het zojuist even bij een klasgenoot gedaan op zijn Macbook Pro en het werkt goed. Maar of je het écht gaat gebruiken weet ik niet. Op de touch en iPhone is het gewoon niet te missen, maar op de Macbook Pro en Air is het meer een leuke feature. :)

6. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn erg ruime tijden die ze geven.

Dat kan zo veranderen. Zo is het bijvoorbeeld als je een 24 uurs MacBook koopt ook eerst 7 dagen en een paar uur later is het toch de volgende dag. Regelmatig even de status bekijken dus. \o/

7. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Thanks voor de Tip, ik verlies de status niet uit het oog ;).

8. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Jij zal je de komende dagen niet vervelen \o/

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nu inmiddels een paar dagen kunnen spelen met dat ding. Wat OSX betreft heb ik echt niet zoiets van: "Wow.. dit maakt mijn leven compleet". Het is een leuk besturingssysteem, maar is voor mij niet de verlosser ofzo. Misschien komt het door mijn (bescheiden:+) kennis van het Windows platform, maar het biedt zoals ik maanden eerder al aangaf: niks meer. In veel gevallen is het zelfs lastiger of vervelender. Het zal wel makkelijker gaan in de loop der tijd, maar het geeft wel iets aan (als je begrijpt wat ik bedoel). Verder top machine, daar gaat het niet over.

Trouwens, weet iemand nog een goed muziek programma. Dat vergelijkbaar is met Windows Media Player 10 of Winamp? Want iTunes sux.

Nog een mooi screenshotje gemaakt. RDC in OSX _O_

Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  10. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik uit dat zwarte opmaken dat je Windows vensters zwaar gecrashed zijn?

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha nee, was nog aan het laden bij het maken van deze foto. Maar omdat het wireless gaat, volledige kleuren en veel meuk in Vista is het allemaal wat trager oid.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Kun je aangeven wat je lastiger of vervelender vindt dan in Windows? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk. Het voordeel vind ik ook dat je overal met een spotlight-achtige techniek kunt zoeken (in het help menu van een programma, binnen systeemvoorkeuren, etc.). En zeker als je een laptop hebt valt op hoe langzaam windows eigenlijk gaat slapen/sluimeren, bij de Mac is dat echt instant en dat is ideaal als je mobiel wilt zijn.

Maar als je iTunes een kutprogramma vindt wordt het wel lastiger ;). Wat mis jij eigenlijk bij iTunes? Of wat vind je er niet prettig aan?

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Snap ook nooit precies wat mensen slecht vinden aan iTunes. Het werkt toch juist ongelofelijk intuïtief?

14. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een soort hetzelfde als Lock Desktop voor de Mac, waarbij je dus na dat programma geopent te hebben opnieuw moet in loggen voor je weer dingen kan doen. Maar ik zoek er eentje die het automatisch doet wanneer ik m'n laptop dicht doe!

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voornamelijk het feit dat het juist zo inovatief is. Zeg maar, als ik muziek van Band A wil luisteren, dan heb ik die nummers in een mapje staan (zoals ik ze legaal geript heb vanaf cdO-)). Dit mapje heet: "Band A - Album 1". Volgens de iTunes manier zoek je simpelweg op het nummer en luister je puur en alleen naar dat album. Althans, dat is de theorie. Het probleem is voor mij dat ik vanuit een mapje graag werk. In combinatie met iTunes gaat dat niet. Dan moet ik dus aanpassen aan iets wat een ander programma niet goed voor elkaar heeft (althans niet standaard.. misschien dat je het kan aanpassen, volgens mij niet).

Neem nu ook nummers waarbij de ID3 tags niet juist staan ingesteld. Wat dan? Handmatig aanpassen?
    En bij 76GB aan muziek? Ga je daar ook alles los controleren? Leuk als je 2GB aan muziek hebt.. Maar met duizenden nummers is dat geen doen.

Wat ik dus wil, is een speler. Die niet voor mij nadenkt. Mijn music library maak ik zelf. Maar zo werkt iTunes niet. Gewoon muziek afspeelt en deze bij houdt in een enkele playlist. Constant zelf playlists aanmaken heeft geen zin. Want soms wil ik bepaalde nummers uit bepaalde mapjes luisteren. Dat gaat naar mijn weten niet in iTunes.

Verder ben ik momenteel aan het spelen met Office for Mac 2008 en VMware Fusion. Office is echt wennen t.o.v. Office 2007 maar VMware Fusion werkt heerlijk. "Unity" werkt niet altijd even goed, maar damn.. het is echt tering snel op die laptop.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon alles in iTunes inladen en dan op Band sorteren, tevens zit er een zoekfunctie in en volgens is er ook een mooie shortcut die alle covers van de albums die jij bezit laat zien.

Hoe noem je eigenlijk op de Apple/Mac die toets naast Alt? Ik noem het maar altijd Appeltje. :D

En ik zoek een soort hetzelfde als Lock Desktop voor de Mac, waarbij je dus na dat programma geopent te hebben opnieuw moet in loggen voor je weer dingen kan doen. Maar ik zoek er eentje die het automatisch doet wanneer ik m'n laptop dicht doe!

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De officiële benaming van het "Appeltje" is Command. Op de nieuwe aluminium toetsenborden (die bij mijn iMac zit) staat ook geen Apple-logo, maar CMD.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar dat wil ik dus juist niet. Sowieso moet ik dan 70GB syncen vanaf netwerkschijven. Dat is niet leuk:p. Als het al lukt zonder vast te slaan duurt het gigantisch lang. Okay.. dat zou je een nachtje kunnen runnen. Maar dan nog zit ik met het probleem van nummers waar geen duidelijke omschrijving bij zit. Om het 'probleem' aan te geven: ik heb een map, genaamd: "Band A". En vervolgens zitten daar nummers in Track 1, Track 2, Track 3... etc..

Niet altijd kan je ID3 tags meuk laten opvragen. Denk bijvoorbeeld aan Livesets, opgenomen meuk etc..

19. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Mr Xeno, waarom wil je daar een programma voor? Ga naar je systeemvoorkeuren, kies beveiliging en zet bij algemeen het eerste vinkje aan (dat is vraag om wachtwoord om sluimerstand of schermbeveiliging uit te schakelen). Klaar is Xeno ;).

Errox, je kunt voor het afspelen van nummers ook quicktime player gebruiken, misschien dat dit al meer aan je wensen voldoet. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je ook altijd nog Cog gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er nog al minimalistisch uit :). Een andere mogelijkheid is VLC.

Maar ik weet dat het juist taggen van 70GB een pokkewerk is (ik zit zelf op ongeveer 40 geloof ik), maar ik ervaar elke keer als ik mijn iPhone sync weer de voordelen van mijn nette library ;). Alles is meteen goed ingesteld en ik heb geen lege velden..

20. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Lekker Coverflowen op de iPhone .. \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina