Na wat volgde uit dit topic, is er nu een nieuw topic om de zaken die mij dwars liggen zo duidelijk mogelijk weer te geven.
Hier is dan ook alle ruimte om te reageren en te discussiëren. Uit bovenstaand topic is gebleken dat het voor iedereen moeilijk is elke keer inhoudelijk te reageren en de discussie van andere zaken te scheiden. Daarom vraag ik iedereen, en dan kijk ik ook mezelf aan, zo dicht mogelijk bij het probleem, de discussie zoals die hier onder volgt, te blijven.
Ook vraag ik onopgeloste discussies uit het eerder genoemde topic niet naar dit te halen, zo lang deze los staan van wat ik hier wil bespreken.
Verlopen, opgeloste of discussies die er niet meer toe doen:
- Het verwijderen van posts uit de Green Mile
- Of er al dan niet gepraat mag worden over het niveau van de Mile
- Of Goiz zichzelf al dan niet verheerlijkt of verheerlijkt word en daar gebruik van maakt
Discussiepunt(en) van nu:
- Een deel van Goiz zijn acties en hoe dit in verband staat met het forum
- Hoe sommige moderators gereageerd hebben op mij in het eerder genoemde topic
Een deel van Goiz zijn acties
Ik vind dat Goiz zich als moderator de laatste tijd verkeerd gedraagt. Ik ben van mening dat Moderators, Administrators, Star Members of leden die veel aanzien hebben door bijvoorbeeld Paints, games als Mansion en Expedetie Robinson of ex-crew veelal het gezicht van Xboxworld vormen. Iedereen kent The Matrix, Conquistador, Darkwing, Fardo, Timmeh, Mtthz, Eckie of Goiz.
Dat iedereen hen kent betekent dat hun gedrag grotendeels represenatief is voor het gedrag van andere leden, of hoe dat gedrag zich ontwikkelt. Zouden de Admins of Mods er een boeltje van maken, dan gaan de leden dit ongetwijfeld ook doen.
Dit is iets waar ik nooit bij stilgestaan heb tot de laatste dagen als ik kijk naar wat er zich afspeelt in de Green Mile. Omdat ik er eerder nooit bij stilgestaan heb of niet over nagedacht heb als nu is de reden dat je me er nu pas over hoort. Terug naar Goiz!
Goiz is denk ik een van de bekendste moderators op dit forum. Niet alleen omdat hij in veel topics actief is, maar ook omdat hij de community van dienst is en een hoop toevoegd. Zo vind ik de vele figuurtjes die maakt voor andere leden als avatar heel goed. Dit zorgt er voor dat Goiz meer aanzien geniet, die hij, in dit geval, volledig verdient. Dat hij aanzien geniet zorgt er dus voor dat hij meer het gezicht van XBW gaat vormen. Op dit moment komt de schakel naar het probleem dat ik probeer aan te kaarten.
Ik vind dat Goiz zich de laatste tijd vreemd, niet kloppend gedraagdt. Kinderlijke opmerkingen, het open laten van vreemde topics en het plotsklaps sluiten van weer andere topics, totaal ongerelateerd posten en overdreven vel lol trappen. Daar is, in de Green Mile, niks mis mee, totdat het te veel word. En ik vind dat het te veel is geworden. Het Show je avatar [Deel 3370,3] topic vind ik een goed voorbeeld wanneer Goiz de plank misslaat. Als dit enkele keren zou voorkomen hoor je mij niet, zeker als het over de Green Mile gaat. Nu word het echter te veel, zoals ik al eerder aangaf.
Goiz gaat hier mee met een laag niveau van andere leden. Ik ben van mening dat als je dit doet als moderator, iemand die deels het gezicht van XBW vormt, dan een slecht voorbeeld geeft. Andere leden zien hoe Goiz zich gedraagt (samen met andere moderators, kom ik op terug), waardoor zij ongetwijfeld zullen denken dat het oké is. Want de Moderators doet immers ook. Zie hier:
Om toch maar even de Moderator te zijn doet Goiz nog even deze oproep, waar vervolgens niemand en ook hij niet gehoor aan geeft. Dan vind ik het niet vreemd dat zulke berichten eerder regel dan uitzondering worden. Berichten met een dusdanig niveau pijnigen de Green Mile, naar mijn mening.
Ik heb vernomen dat de crew in een groepsgesprek op MSN het over het niveau van de Green Mile heeft en mijn mening delen wat betreft het peil van dat niveau, laag. Dan vind ik het gek dat Goiz reageert zoals hij gedaan heeft.
Dan vind ik het jammer dat hij, als een van dé gezichten van XBW, een dusdanig voorbeeld geeft.
Samenvatting:
Goiz vormt deels het gezicht van XBW. Zijn reacties in de Green Mile vind ik van laag niveau. Als gezicht van XBW zullen veel leden hem volgen, hij is immers iemand met aanzien en moderator. Je kan er dan vanuit gaan dat hij weet wat wel en niet kan.
Ik vind het verkeerd dat Goiz zich dusdanig gedraagt dat dit een negatieve invloed heeft en zal hebben op de Green Mile en wat er zich daar afspeelt. Als moderator en persoon met aanzien zullen leden hem snel volgen en het lage niveau dat hij de laatste tijd presteert in de Green Mile voortzetten.
Mijn conclusie:
Laat Goiz iets aan zijn gedrag in de Green Mile doen, om zo akeligheden te voorkomen.
Dit is mijn eerste punt. Laten we eerst hier over praten, proberen uit te komen en iets te bereiken. Als dat lukt, of als we een punt bereiken dat we echt niet verder komen, zal ik mijn tweede punt uitwerken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2008