De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    dat hoop je maar. mijn vertrouwen in het huidige aankoop beleid van ajax is nihil , dat zal volgend jaar niet anders zijn vrees ik.

Wel denk ik dat van basten beter zal fungeren dan in het nederlands elftal , gezien zijn vorige prestaties bij de jeugd.
    Ik hoop daan ook dat wat jeugd spelers kunnen doorstromen en op de oude voet verder kunnen gaan zegmaar.

Huntelaar vertrekt en het zou me verbazen als heitinga niet vertrekt. En ik vrees dat heitinga een grotere aderlating is dan huntelaar. Wat er terug komt is maar de vraag, ja we hebben meer geld te besteden (oa deals met aegon en addidas en de vermoedelijke verkoop van huntelaar) maar ik moet nog maar zien wat we er voor terug krijgen.

2. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Je hebt helemaal gelijk dat het vertrek van Heitinga zwaarder zal vallen dan dat van the Hunter. Al denk ik dat Sjonny nog wel een seizoen er aan vast plakt.

Ik ben benieuwd welke spelers we mogen verwelkomen uit Spanje. Stiekum hoop ik op een Bojan maar dat zal waarschijnlijk wel niet.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    De kans dat Bojan naar Ajax gaat lijkt mij 0%. Barca gaat hem echt niet verhuren, hij heeft gister nog 2 keer gescored tegen Valladolid.

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Huntelaar voetballend niet sterk?? hij maakt dit seizoen bijna 30 goals!!!
    is Urzaiz dan een goed voetballende voetballer??

5. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Voetballend sterk zijn en veel scoren is absoluut niet hetzelfde hoor...:x

Ben trouwens wel van mening dat Huntelaar belangrijk is voor Ajax. Hij is de garantie voor minimaal 20 goals elk seizoen die PSV (en AZ :emo:) niet heeft bijvoorbeeld. Je ziet dat PSV daar naar opzoek is en het toch wel een zwaktepunt voor ze is. Bovendien is het ook niet voor niets de aanvoerder. Hij is niet onvervangbaar, dat zeg ik ook weer niet, maar zonder hem zou Ajax imo een stuk minder zijn, want de vervangers zijn nou niet bepaald super. Zelfde overigens met Makaay voor Feyenoord.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het wel, de meeste clubs kunnen hem niet betalen. Veel salaris en grote transfersom. En voor een europese topclub vind ik hem nog niet goed genoeg.

7. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    wat boeit het als je voetballend niet sterk bent, als spits moet je toch gewoon veel scoren..
    ik ben ook spits in me team maar ik ben geen ronaldinho en heb niet de maat van crouch..

8. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of Heitinga meer gemist zal worden dan Huntelaar. Vertonghen/Kuffour/Vermaelen heb je nog, terwijl er voorin geen echte centrumspitsen meer zijn, doelpuntenmakers dus geen Leonardo's.. Ik snap niet wat er met Luque is gebeurd, die zou in de spits kunnen staan met Suarez denk ik maar hij is blijkbaar hopeloos uit vorm als we in Koster z'n opstellingen moeten geloven. Maar goed, de kans dat ze allebei weggaan is groot en dan zal er toch opnieuw gebouwd moeten worden want zoals al zo vaak gezegd maken Kennedy, Luque, Rommedahl, Colin en noem ze maar op Ajax niet sterker. Er is zat geld lijkt me en een grootschalige vernieuwing lijkt geen overbodige luxe nu de vorige titel en Europees voetbal zo lang zijn geleden.. Ik ben benieuwd.

9. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Heitinga is inderdaad het hart van de verdediging bij Ajax. Hij is echt een speler die andere inspireert tot het gaatje te gaan. Hem kwijtraken zou dan ook een groot verlies zijn. Ik ben er echter toch wel aardig zeker van dat Ajax hem een zeer goed contract gaat aanbieden met aannemelijke clausules.

Mocht ie dan toch weggaan, ben ik wel overtuigd van Vermaelen's kwaliteiten. Hij kan het verlies van John IMO aardig opvullen.

Ajax hoort zowat elk seizoen bij de meest productieve clubs van Nederland. Met of zonder Huntelaar. En Huntelaar is 99% zeker weg. Hij is te goed om in Nederland 4 x op rij 2de te worden en niks te presteren in de Champions League. Hij is nog jong dus gaat nu voor het grote geld bij de grootste in Europa. Misschien dat Van Basten Huntelaar kan overtuigen nog een jaar te blijven, dat is de 1% kans die ik voor mogelijk houd.

Mja, met die 2 wordt Ajax echter nog steeds geen kampioen. En PSV, dat sterk is verzwakt ten opzichte van vorig jaar, en Ajax eigenlijk alleen Sneijder is verloren, trekt gewoon weer aan het langste eind. Dat zegt een hele hoop, toch?

Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Net na de Olympische Spelen.

Maar Van Der Heijden weg? Hij is één van de grootste talenten die nu rondloopt bij Ajax, de absolute topper bij Jong Ajax. Omdat hij nu wat rondkloot met blessures speelt hij nooit. Ik zie hem graag volgend seizoen ontwikkelen. Ik heb voor mijn weblog een lijstje gemaakt van wat er in de selectie mag veranderen:

Blijvertjes
    Stekelenburg,, Vermaelen, Vertonghen, Gabri, Lindgren, Gentenaar, De Jong, Da Silva, Van der Heijden, Van der Wiel.
    Twijfelgevallen
    Perez, Suarez, Emanuelson, Schilder.
    Met de strik eromheen en weg uit Mokum
    Kennedy, Rommedahl, Colin, Delorge, Luque, Heijblok, Leonardo, Ogararu, Mitea, Manucharyan, Urzaiz, Kuffour, Krohn-Dehli.

Ik ga er van uit dat Huntelaar en Heitinga naar een Europese topclub gaan en Davids stopt met voetballen.

Het beste is om een speler als Mitchell Donald een jaar te verhuren. Ik verwacht overigens dat Gentenaar ook weg gaat, omdat hij te goed is voor de bank en natuurlijk Stekelenburg ook niet uit de basis zal spelen. In dat geval moet Ajax Kenneth Vermeer terughalen.

Iemand nog verder goede ideeën voor aankopen? Ik zie een komst van Sulejmani erg zitten van Heerenveen. En Ajax moet proberen Seedorf te strikken voor een terugkeer, maarja onder Van Basten zit dat er niet in.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Suarez mag van mij zeker wel blijven hoor. Hij heeft toch 14x gescoord. Maarre van mij mogen ze ook die Defour kopen van Standard Luik. Ook ben ik het met je eens dat Ajax snel Sulejmani moet zien te kopen. Ik denk dat Seedorf gewoon zijn carriére afsluit bij AC Milan.

12. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    defour is een gast die denkt dat hij al groot is .Hij zit heel de tijd over andere clubs te praten.Hopelijk gaat hij naar ajax .Dan moeten ze in belgie niet meer op zijn kop zien

13. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou inderdaad best kunnen dat Gentenaar weggaat, ik vond hem in ieder geval een prima stand-in afgelopen wedstrijden. Da Silva lijkt me onhaalbaar voor Ajax ;) Van je twijfelgevallen zou ik Perez in ieder geval houden, al kan hij ook erg afwezig zijn.. Maar als wissel kan ie sowieso iets forceren en ik denk dat ie wel wat geschikter is voor die rol inmiddels. Suarez zou ik ook houden, toch al z'n doelpuntjes en assists meegepakt en is nog jong genoeg om echt goed te worden. Emanuelson is inderdaad erg wisselvallig en blijkt verdedigend gewoon niet goed genoeg voor een linksback. Maar als het team eenmaal goed draait is hij wel een toegevoegde waarde vind ik en natuurlijk ook nog jong. Ik zou hem houden. Van de mensen waar jij een strik om heen doet, zou ik het volgende zeggen. Luque; kan heel goed zijn en ik weet niet precies waarom hij niet speelt maar ik zou hem in principe de kans willen geven om weer op z'n oude niveau komen. Maar je zit ook met z'n salaris natuurlijk, wat niet alleen veel is voor Ajax maar misschien ook niet echt lekker zit in de groep. Ik zou zeggen dat het een beetje van de kans afhangt of hij nog op z'n oude niveau komt of we hem moeten houden, hij heeft wel echt een gouden linkerpootje.. Leonardo zou ik zelf houden, die komt er voor mijn gevoel wel als je hem de kans geeft. Mitea ook houden, hebben we eigenlijk nog niks van gezien vanwege z'n blessures dus lijkt me een beetje voorbarig om hem weg te sturen. Kuffour is een lastige, beetje gevalletje Luque wat mij betreft, ik weet niet hoe hij traint en of ie een beetje op niveau begint te raken. Het was natuurlijk wel een aardige verdediger :)

Wat betreft aankopen, Sulejmani lijkt me een verstandige keuze. Seedorf gaat volgens mij echt niet gebeuren, ik denk dat hij gewoon afsluit in Milaan. De Ridder nog eens om een terugkeer vragen lijkt me wel een aardige, de rest moet ik nog even over nadenken :) Als ik binnen Nederland kijk, denk ik aan Schaars, Donk, de Zeeuw, Sulejmani, Bradley. Hebben natuurlijk niet allemaal hun beste seizoen ;)

Ik lees net trouwens dat Colin is gebleven op advies van van Basten, dat begint lekker.. Hoe kan hij dat in godsnaam zeggen? Begin van de grote opruiming; Heitinga weg en Colin contractverlenging!

14. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja vind je het gek dat de competitie in Nederland gaat nivelleren. De grote clubs in nederland laten hun dragende speler verterken en versterkken zich met kwalitatief minderen spelers. Terwijl clubs als groninigen en heerenveen grondig scouten en talenten op de kop tikken voor een schijntje.

En dan nog het fenomeen Van basten. Ik denk dat Van basten de plank wederom weer helemaal mis slaat. Hij helpt persoonlijke relaties met spelers en belangrijke mensen om zeep en zorgt voor een hoop onrust. Verlengt een contract met een speler die het ajax niveau onwaardig is en zorgt er voor dat cruijf niet bij ajax komt om de zooi uit het slop te halen.

Ik hoop dat Van basten nu zijn zin heeft want als ik het zo aan zie heb ik weining vertrouwen in het koment seizoen.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  15. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    M'n dag begon vannacht al kut toen ik op de radio hoorde dat Heitinga voor een fuckin' schamelijke 10 miljoen naar Atletico verkast. Nu ik weet dat Colin een contractverlenging heeft gekregen is het denk ik tijd om je af te vragen waar en hoe het nu allemaal precies verkeerd is gegaan...

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het ging verkeerd toen mensen de tussenstanden thread gingen gebruiken voor dit soort info ;)

Dus bitte in de andere voetbaldraad verdergaan :)

17. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
  18. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    iemand jong oranje - jong estland aan het kijken??? staat 2-0
    wat een flut arbitrage, de 2 de goal komt aissati van links aan, speelt ie 2 man uit, geeft hij voor, er staan 4 man voor het goal en 1 verdediger, bruins raakt de bal helemaal verkeerd, de bal draait richting de guzman die van 1 meter vol tegen de est keeper aan vliegt, dan komt hij 2de paal waar aissati voro open goal hem erin jaagt, maar aisatii staat op de achterlijn en niemand van estland in de buurt, het was echt meters buitenspel_o- al die nederlanders kunnen zo'n 2 man uitdollen en niemand dekt goed maar door die estse keepr staat het geen 5-0

nu afgelopen, laatste minuut 3-0:)

mooi debuut van De Guzman, 2 goals waarvan een vrije trap in de kruising in de laatste minuut:D

Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  19. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mooi werk :)

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Mooi debuut voor De Guzman, hij verdient het! Vind hem toch wel altijd een van de betere bij Feyenoord.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina