Nederlanders : Islam grote bedreiging ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door lol, 26 mrt 2008.

1. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel een opmerkelijk onderzoek met een opmerkelijk resultaat. Dan vinden de meeste mensen het nog gek dat wilders in de tweede kamer is gekomen.De meeste mensen willen het zelf gewoon. |:-

Wat vinden jullie er van ?

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik opmerkelijk vind is dat we zoals gewoonlijk wel weer kunnen zeiken over andere bevolkings groepen die niet intergreren niks van ons land af weten etc, het dan ook niet eens zijn met Maxima`s uitlating (ik wel trouwens).

Maar dat de kennis van de autochtone nederlander over zijn eigen land en de geschiedenis hiervan werkelijk schandalig slecht is.

En wat is weer als eerste genoemd in dit stuk: Hoeveel nederlanders de islam wel niet als bedreiging beschouwen. Met name omdat dit onderzoek vooral gefocused was op de eigen historische kennis..

Hand in eigen boezem zou ook is geen kwaad kunnen zeg :x

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens.

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind inderdad historisch gezien 1 moordaanslag door een extremist niet duiden op een dreiging van de Islam.

Over je identiteit; dan wordt het pas een 'bedreiging' als je daadwerkelijk moslim wordt, dus waarom mensen daar bang van zijn? Onduidelijk. Als ze de algemene identiteit bedoelen, dan weet ik zeker dat ze het dorpse streng Christelijke Nederlandse leven van 100 jaar geleden net zo min leuk zouden vinden als algemene cultuur in Nederland.

Allemaal praat van angstige, onzekere, bange schreeuwerds zoals Wilders. Die vormen pas een destabiliserend en daardoor dreigend element, al deze angstpolitiek.

Oja en de SGP, die vrijheden als abortus, euthenasie, etc. wil verbieden en de scheiding tussen kerk en staat het liefst zien verdwijnen. Die zitten in de kamer en krijgen stemmen, vooralsnog is er geen moslimpartij met dergelijke achterlijke standpunten, dus vormen die ook weinig bedreiging voor Nederland.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    aan de ene kant wilt ik t hier eigenlijk niet over hebben omdat ik t gevoel heb dat dit vooral op tv en op de radio veel te veel gebeurt en dat dit nergens toe leidt (behalve dat ze mekaar lekker ophitsen)

aan de andere kant zou ik juist willen dat er eens wat verstandiger mensen het op TV en de radio hier vaker over hebben :p mensen met een beetje gevoel voor proportie en gezond verstand ,.. maar dat zie ik helaas nog niet zo snel gebeuren.

6. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Elk geloof wat te fanatiek is, is in mijn opzicht gevaarlijk;)

dus in grote lijnen ja....... gelukkig zijn er ook heel veel die zich normaal gedragen en juist de positieve punten van de islam naar voren brengen :)

7. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een feit dat het om een religie gaat die gebasserd is op expansie(waren meer religies, weet ik..............).

Ik trek de grens voor een iedere gelovige die mij zijn normen en waarden probeert op te leggen........en daar schiet het soms wel een beetje in door in dit land.

Iedereen gelijk, een wet, een grondwet en GEEN uitzonderingen voor bepaalde groepen.

8. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Juist, jij slaat de spijker op zijn kop.

Vindt het trouwens wel oer stom dat Nederland de grenzen open gegooid heeft met b.v. polen. Leer eens van je fouten.
    Er zitten weet ik hoe veel luie flikkers op de bank in NL met een onterechte uitkering waar hebben we die Polen voor nodig.

Over 25 jaar hoort je niemand meer over die Marrokanen.................... als die Polen nou eens opflikkerre ;)

9. CocaBusiness

CocaBusiness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Polen gaan langzaam weer weg want de daar gaat het met de economie ook steeds beter, daar gaan de lonen ook omhoog dus in Nederland hebben ze straks niks meer te zoeken.

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sluit ik me bij aan!

Islam is niet specifiek een bedreiging, maar extremisten.

Nu denk ik wel dat de Islam meer extremisten kent, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat wij van nature een Christelijk land zijn.

Ik heb moeite met een geloof op het moment dat het mensen gaat beoordelen op het feit of ze wel of niet gelovig zijn. Dan gaat het mis. En in het Midden Oosten zitten enorm veel Islamieten die niet-Islamieten daarvoor veroordelen. De term 'infidel' valt immers veel te vaak dezer dagen.
    En ik denk ook wel dat de Islam nog een hoop moet "leren", vrouwen worden nog best onderdrukt, dat is natuurlijk afhankelijk van het land waar je woont, in Nederland heb je dat natuurlijk een stuk minder, maar jullie snappen mijn punt wel.

Dat is mijn mondiale visie.

Op Nederlands niveau kan ik me best storen aan de Islam. Ik weet niet waarom, maar om een of andere reden kan ik er slecht tegen om geconfronteerd te worden met religies (ik kan me dus ook erg storen aan van die Gristenen die op Zondag demonstratief op de weg gaan lopen richting kerk zodat er geen auto's kunnen rijden).
    Maar aan Bhurka's en hoofddoekjes kan ik me best storen.
    Vooral als men weigert ze af te doen voor bijvoorbeeld werk of andere zaken. Buiten het feit dat (een bhurka in ieder geval) ik het toch een soort van veiligheidsrisico vind, ik bedoel je kan van alles onder zo'n bhurka stoppen wat gevaarlijk is. En ik vind het (afhankelijk van wat je doet) onbeschoft om het op te houden.
    Immers hebben wij in Nederland niet voor niets het gezegde:
    "Petje Af" wat zoveel betekent als 'Respect'.
    Dus bhurka of hoofddoekje af geldt hier ook als respect. Als je iemand in vroeger tijden leerde kennen, deed je ook je hoed af.

Verder heb ik geen probleem met externe religies.

Naja, Moskeeen vind ik ook absoluut NIET passen in het straatbeeld en vind ik in Nederland dan ook bijzonder lelijk. Maar dat is een kwestie van smaak :)

11. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Je neemt de woorden uit mijn mond. Helemaaal mee eens!

Dat heeft te maken met het feit dat Nederlands geen zin hebben in laaggeschoold, zwaar werk. Polen knappen het vuile werk op, waar wij (overgrote deel) Nederlanders geen zin in hebben. Wij zorgen er zelf voor dat zij hier komen.

12. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt als je in een land komt moet je je aanpassen aan de cultuur in het land. Dus geen burka's en hoofdoeken. En moskeeen vindt ik ook niet bij nederland passen. Er komen er steeds meer bij, maar om nu te gaan zeggen dat ze verboden moeten worden. Daar is het nu te laat voor.

13. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Jij betrekt het dragen van hoofddoekjes bij een gezegde? Een beeldspraak, zelfs? Wauw...

14. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat de islam wel een bedreiging vormt ja,, als je kijkt naar gevangenissen/misdaden,, is 80% van alle gevangenen en 70 procent(erge) misdaden gepleegd door mensen met islamitische afkomst (bron: het maatschappij leerboek) dus ze vormen wel degelijk een gevaar vind ik... ik ken op school zat goede markokanen/turken whatever, die mogen van mij ook wel blijven,, maar degene die in de gevangenis zitten (80 procent!!) leven wel van ONS belasting geld he,,, dus die zouden ze van mij mogen trugstruren... algemene regel opstellen,,, 1 keer de fout in gaan en dr uit,, is bij kroegen ook zo.. zouden ze in landen ook moeten doen :) zijn de gevangenissen minder druk, overheid kan het geld wat ze moeten betalen om de gevangen te onderhouden ergens andrs voor gebruiken, nederland word minder dicht bevolkt en het word veiliger op straat...

mooi betoog he :)

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Die cijfers gaan echt nergens over. 70% geloof ik helemaal niets van. Een kroeg uitgestuurd worden is wel iets anders dan een land uitgestuurd worden, beetje scheve vergelijking. Echt een mooi betoog vind ik het niet.

16. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezegdes hebben een oorsprong en niet alle gezegdes zijn beeldspraak. Dat ze toepasbaar zijn op meerdere situaties maakt ze nog geen beeldspraak.

Overigens komt het gezegde in vrijwel alle Westerse landen voor:
    Frans Je vous tire mon chapeau.
    Duits Davor nehme ich den Hut ab.
    Engels I take my hat off to that.

Ook de etiquetten zeggen hetzelfde:
    Het groeten van mensen wanneer je een hoed draagt
    De man die een hoed draagt, groet een bekende op straat door het even afnemen van de hoed. Het maakt niet uit of dit met de linker of de rechter hand gebeurt. Vroeger heette dit 'doppen'. Maakt de hoedendrager een praatje met een man, dan zet hij de hoed weer op.

Tijdens een gesprek met een vrouw is het netjes om de hoed in de hand te houden. Bij zeer koud weer of wanneer de dame erom vraagt, kunt u de hoed weer opzetten.

Bij het betreden van bedrijven, kerken (behalve in de synagoge), musea, restaurants e.d. zet de man altijd zijn hoed af.

Tijdens een begrafenisplechtigheid is het niet gepast om de hoed op te laten.

De heren dragen geen hoed binnenshuis.

Dus om het af te doen als een gezegde en dus niet als een vorm van respect vind ik geen legitiem argument.

17. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    tsux heeft helemaal gelijk,, het is ONZE westerse cultuur,, als ze hier zo graag willen zijn,, begrijp en heb begrip voor onze cultuur,, en dan kun je zeggen ja toon ook begrip voor hun,, maar dat doen wij ook als wij daar gaan wonen! wij zijn al een tolerant land, maar ik vind wel dat je blij moet zijn als je hier mag komen wonen, en respect hebben voor de mensen die hier wonen + alle normen en waarden accepteren,,

en bdw.. ik ben echt GEEN rassist,, maar ik heb ZELF ook respect voor mijn volk, en hun willen zo graag integeren,, nou begin dan met wat respect te tonen voor onze leefregels..

18. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Juuuiiissst, in Westerse landen. En in welke landen is de Islam geen prominente religie? Juist, in de Westerse landen. Daarom vond ik het betrekken van een Westers gezegde totaal doelloos wat betreft het dragen van religeuze hoofddoekjes.

En ik snap je wel hoor. Het is ook raar om met iemand te praten die totaal bedekt wordt door kledij. Mja, wat doe je er aan? Jij gaat toch ook niet als Nederlander Turks praten tegen familie als je daar woont? Om maar een voorbeeld te noemen.

19. Mavi

Mavi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben zelf eigenlijk tegen elk geloof! het zorgt alleen maar voor ruzie, oorlog etc etc.

Ik vind natuurlijk wel dat een ieder het zelf moet weten en ik zal mij dan ook nooit racistisch opstellen tegen een gelovige.

Over het burka/hoofddoek verhaal,
    Hier kan ik mij helemaal in vinden. Hoofdoekjes en burka's behoren niet tot de nederlandse maatschappij en daar moet een ieder zich aan aanpassen.

Wanneer westerse vrouwen naar een Islamitisch land gaan moeten zij ook zorgen dat de benen en schouders bedekt zijn. (op uitzondering van de badplaatsen)

Als het aan mij zou liggen is iedereen hier welkom zolang je je maar aanpast.

Bij een misstap mag je van mij linearecta terug.

20. collin43

Leuk Bevonden:
    0
    nee,, maar als je bijv. naar india op vakantie gaat draag je geen westerse kleding,, omdat dat daar gwoon niet word geacepteerd (ja, in sommige grote steden wel ) maar in kleine dorpjes absoluut niet,, en dat doe je uit RESPECT.. dus waarom hun niet?

met mavi kan ik het heel goed eens zijn :) respect voor elkaars cultuur,, afhankelijk wat de regels van dat land zijn. dit land is tolerant, doe er dan iets voor trug en houd je aan onze normen en waarden:)

Laatst bewerkt: 26 mrt 2008

Deel Deze Pagina