Typisch PSV-gedrag om het meteen weer in vergelijking met Ajax te trekken
Voor de duidelijkheid; het ging me voornamelijk om dit bericht:
PSV-scout niet angstig voor Fiorentina
Geschreven op woensdag, 26 maart om 13:10
Fiorentina wordt door enkelen gezien als kanshebber voor de UEFA Cup-titel, maar Klaas van Baalen denkt daar heel anders over. De scout van PSV bekeek de aankomende tegenstander van de Brabanders uitvoerig en concludeerde dat PSV niets hoeft te vrezen. Van Baalen ziet voldoende mogelijkheden voor PSV om de halve finales te bereiken. "Ik denk dat de kans vijftig procent is", aldus de scout tegenover Sportweek. “Ik heb respect voor Fiorentina, ze staan niet voor niks vierde in de Serie A, maar er is geen enkele reden om bang te zijn voor ze. Ik zie zeker mogelijkheden."
De aanwezigheid van Christian Vieri maakte Van Baalen allerminst angstig. “Vieri is net Kluivert", concludeerde Van Baalen. "Hij kan niet meer lopen, na een uur is het op. Bovendien is hij te zwaar. Nee, Vieri maakte op mij geen fitte indruk. Hij speelt nog steeds, maar is zeker niet meer de spits van een paar jaar geleden.”
PSV speelt op donderdag 3 april eerst een uitwedstrijd tegen Fiorentina. Een week later staat de return in Eindhoven op het programma.
Daar spreekt toch enige arrogante en minachtig uit. Daarom hoop ik dat Fiorentina ze vermorzelt. Met alle mazzel die ze gehad hebben moeten ze niet boven hun stand gaan leven.
Overigens vind ik het feit dat PSV'ers werkelijk alles vergelijken met Ajax een kenmerk van pure frustratie, die blijkbaar ook nog hoogtij viert als ze zelf al jaren de beste van NL zijn. Jullie zijn altijd maar bezig met
terugpakken, zo lijkt het. Ach ja, eens calimero, altijd calimero. Jullie begrijpen -al dan niet onbewust- zelf blijkbaar ook maar al te goed dat er nog steeds een lange weg te gaan is voordat jullie je mogen meten met Ajax.
Klik om te vergroten...