1. WardNL

WardNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    esgsg

Laatst bewerkt: 30 dec 2014
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    amen _O_

ik ben iig blij dat het filmpje niet zo provocerend of opruiend is als werd gevreesd,.. tis gewoon geert weer die tzelfde praatje als altijd verkondigd.. lekker boeiend. Hoop dat iedereen nu weer ophoudt die man overal onderwerp van gesprek te maken. Het zou fijn zijn weer eens een actualiteitenprogramma te kunnen kijken zonder dat dat enge hoofd steeds in beeld komt
    \o/

3. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    He, beledig mijn geloof niet!

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien omdat zoiets niet zo snel in iemand opkomt met een hypotheek en een goede baan in het achterhoofd.

Al bestaan er wel degelijk gekken die abortusklinieken opblazen.

5. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt volgens mij ook door mensen gedaan die niets beters te doen hebben8)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    alle extremisten zijn even eng toch, of ze nu moslim , christen of feyenoord supporter zijn , als mensen hun relativeringszin verliezen wordt t gevaarlijk maar dat geldt wat mij betreft voor iedereen evenzeer

7. boatfreak

boatfreak Guest

En dan? Kom eens met wat (rare, vreemde) teksten uit de bijbel?!

8. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vast om aan te tonen dat er vroeger ook geweld werd gepromoot in het christenlijke geloof! Denk aan de kruistochten bijvoorbeeld.

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Deze quote mag niet verloren gaan. Daar heb je een goed punt hoor.

Maar terug naar Wilders. Ik heb de film nog niet gezien. Alleen stukjes en reacties. Ik ben helemaal voor de vrijheid van meningsuiting, maar Geert hou aub je kop gewoon. Ik ben dat geblaat echt zat. Waarom moest deze onzin nou? Blijf toch lekker in het kabinet blèren.

10. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leg dan even uit aan de hand van citaten? Over het oude testament?

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je wilt toch niet beweren dat t er allemaal zachtzinning aan toe gaat in het oude testament?

"De Bijbel een bloedig boek
    Hosea 13:14 kent ontstellende woorden: ‘Mijn oog kent geen medelijden’ (Statenvertaling: ‘Berouw zal van Mijn ogen verborgen zijn’). Iemand heeft eens berekend dat het Oude Testament 600 tekstgedeelten bevat over een moord, 100 teksten waarin God opdracht geeft te doden en 1000 passages die spreken over Gods toorn, straf en oorlogsvoering. Het is niet overtrokken om de Bijbel te typeren als een van de bloedigste boeken uit de wereldliteratuur. Het grootste gedeelte is gewijd aan de geschiedenis van een volk dat met geweld uit de macht van een geweldenaar wordt verlost, met grof geweld een eigen land verovert, na eeuwen van politiek en religieus geweld ondergaat in verwoesting en ballingschap. Het is niet verwonderlijk dat het woord hamas (dat iedereen tegenwoordig kent!) geregeld in het Oude Testament voorkomt (betekenis: ‘geweld’)"

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand heeft wel eens berekend

Goeie bron hoor :emo:

13. Shizzel

Shizzel Guest

Nu je het zegt, "iemand" en "wel eens" maakt alles wel erg onbetrouwbaar. 8)

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan het sowieso niet goedkeuren dat die dingen (vreselijke gebeurtenissen in film enz.) gebeuren met als achterliggende gedachte de koran en islam.
    Zelfs al is het maar een klein deel van de moslims die dat doen.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    als je de moeite genomen zou hebben ooit de bijbel of de koran te lezen zou je zo'n statement niet in twijfel trekken,.. wil je dan dat ik alle gewelddadige citaten voor je qoute? .... Het is toch nietd nieuws dat de koran , tora en oude testament alledrie vrij agressieve teksten tegen niet-gelovigen in zich hebben :/ (/me vraagt zich af of er tegenwoordig geen godsdienst meer gedoceerd wordt op de middelbare school)

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind die vergelijkingen met de bijbel altijd zo onzinnig in deze tijd. Het is inderdaad wel zo dat je nooit wat hoort over mensen die terroristische activiteiten plegen omdat iemand Jezus beledigd. En nee dat is niet alleen maar omdat in de media de Islam benadrukt wordt.

Als het zo was geweest dan zou nu het Christendom wel meer onder vuur liggen denk ik.

Begrijp me niet verkeerd, over de teksten die erin staan en met name het oude testament ben ik het helemaal met Kareem eens. Maar mensen lijken er nu (ik zeg nu, omdat ik weet dat het ooit anders is geweest) anders mee om te gaan.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    gelukkig besteden mensen tegenwoordig veel meer aandacht aan het nieuwe testament :) ik ben totaal niet religieus en best een beetje a-kerkelijk maar ik geef wel duidelijk de voorkeur aan de hippie achtige boodschap van het nieuwe testament (heb uw naaste lief als u zelve etc,.. )boven de moord en doodslag uit het oude :d

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht toch echt even toen ik dat filmpje zag van, wow...echt dat die zo erg zijn? Dit is gewoon. wow!! Hitler vonden we erg? maar de islam was gewoon ....ik ben echt stom verbaasd dit is gewoon ziek...niet menselijk....lijkt gewoon haast wel of hitler zijn idee kreeg door de islam....ik snap niet dat ze dit niet op tv laten zien? Ik....wow.....

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik ermee wilde zeggen is dat het oude testament en de bijbel net zo praat over mensen die niet geloven in God en Moses/Jezus. Zulke verzen zijn niet exclusief aan ons moslims.

http://www.evilbible.com/

Ik wil bij deze link even zeggen dat ik als moslim geloof ik in de goddelijke oorsprong van het oude testament. Er staan rare dingen op deze site, en ook dingen die je terug vind in de Islam.

Beide van deze dingen dragen bij aan mijn punt. De rare dingen worden gezien als authentiek door christenen en joden. En de dingen die overeen komen met de Islam laten zien dat dingen als doodstraf voor overspel niet exclusief is aans ons.

*edit* ik zie dat mensen zeggen 'oh maar nu hebben we het nieuwe testament.' Begrijp wel dat Joden zich niet aan het nieuwe testament houden.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ach heb de film gezien vraag 1 : heeft dit zo lang moeten duren ? een gemiddelde powerpoint presentatie is nog beter.

2 alleen maar oude beelden en volledig selectief

3 hypocriet zoals ik al eerder aangaf

constatering :what a waste of time

Deel Deze Pagina