1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar je gelooft het wel als iemand de Koran quote?

Ik zou zeggen sla zelf eens de Bijbel open. Er staan genoeg schandalige teksten in over homofilie. (Ik ben hard aan het zoeken, ik had ze ergens allemaal verzameld staan)

2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal dan wel niet exclusief in de islam staan, maar moslims voeren het wel exclusief uit. Ik lees nooit in de krant/internet dat een jood/christen zijn vrouw vermoord vanwege overspel.

Het stoort me dus enorm dat sommige moslims (en in sommige gebieden van de wereld zijn dat er blijkbaar best veel) de koran zo letterlijk nemen en zo onmenselijk omgaan met hun medemens.

Bovendien walg ik van het idee dat er mensen zijn die prediken dat de islam de hele wereld over moet nemen.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dat komt omdat vooral Christenen in welvarender gebied wonen, hoe meer welvaart, hoe groter de ontkerkelijking en hoe minder loyaal de mensen zijn aan de kerk. Dat klinkt heel vaag, maar dat is gewoon zo.

4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    1000 Jaar geleden waren ze net zo extreem.

Maar dat is ook een punt. De radicale Islam is te groot voor deze tijd. Terwijl extremisme bij andere religies langzaam verdwijnt.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    jawel hoor alleen staat dan hun geloof er niet specifiek bij vermeld ( dat voorrecht is alleen voor moslims)

6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je begrijpt wel dat verzen gebonden zijn aan een context. Velen van de verzen die Wilders gebruikt gaan specifiek over een situatie van oorlog. Niet over een normale situatie waar alles koek en ei is.

Ik hoop dat je de verzen die ik eerdier hier heb gepost ook heb gelezen waarin ons verteld wordt dat er niks mis mee is om niet moslims normaal en goed te behandelen. Het zijn de niet moslims die ons bevechten om ons geloof waar ons probleem ligt.

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor de uiting is alleen anders. Ooit die zembla (geloof ik) docu gezien over de geweldige christen hersenspoel kampjes in amerika ?.

8. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    ja, uhm, er wonen ook joden en christenen buiten het westen in minder bedeelde delen van de wereld waar je weinig over leest in onze kranten.

Oh en een president die een land binnenvalt en zegt dat God hem dat heeft verteld dat t een goed idee is, en vervolgens meer onschuldige mensen vermoord dan Saddam ooit had van kunnen dromen, telt hij ook? Of mag het wel als je een officiele staatsfunctie hebt?

----------------

Wat mensen moeten leren is dat de Qur'an geen recepten boek is. Het is geen simplele stap voor stap beschijving zonder nuances. Verzen hebben bepaalde soorten context die kunnen beperken hoe en wanneer een vers van toepassing is. Tuurlijk zijn de verzen die geopenbaard zijn in tijden van oorlog aggresief, ik durf best toe te geven dat we geen pacifisten zijn.

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat iedereen het hier wel eens kan zijn over het feit dat zowel Bush als Saddam 2 debielen zijn..

Je hebt toch geen hekel aan joden hè? :+

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou beter moeten weten als een mod om te gaan baiten. Mijn punt was, de Joode religeuse wetten zijn strenger dan die van ons.

11. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel een pacifist, en ik vind dus ook dat Amerika nooit een oorlog had moeten beginnen tegen Irak. Daar jaag je de omliggende landen alleen maar meer tegen je in het harnas.
    Ze hadden zich nooit moeten bemoeien met het midden-oosten.

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    hey hey, was maar een grapje! ;) Zie smiley. Niks bait, ik weet heus wel beter hoor :)

13. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    oh en nog iets voor de mensen die zeggen 'oh maar de Christenen houden zich aan het nieuwe testament.' Hun geloven net zo goed dat de enige weg naar de Hemel is om te geloven dat Jezus de zoon van God is. En de straf voor ongelovigen is het vuur.

Het feit dat priesters die verzen tegenwoordig vaak overslaan maakt het niet minder deel van hun dogma.

14. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige film

Iedereen helemaal zitten te zeiken over die film. Demonstraties en shit. Stelt het dus echt helemaal niks voor dit kan ik ook wel in een middag maken.

Geweldig.

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, helaas niet. Hij draait nu in het Studium Generale en ik zou hem graag willen zien. Ik weet wel wat je bedoelt. Die Jesus Camps zijn ook echt schrikbarend!

Ik ben hartstikke atheïst en fel tegen religie. Ik geloof in wetenschap, zeg ik maar altijd. Ik vind het gek hoe ik nu zelfs achter Kareem sta. Doch, met een kleine nuance. Ik vind die heilige geschriften allemaal even slecht. Hij heet echter wel gelijk.

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    wat als ik als moslim zeg ik ben fel tegen ongelovigheid. wat zeggen jullie dan?

17. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Over de koran: Ik denk dat veel mensen gewoon de koran zo letterlijk volgen omdat hij ook zo wordt gepredikt in moskeeen.
    In Nederland zal er al een veel lager percentage aan moslims bevinden die zich zo letterlijk aan de koran houden, omdat dit een heel ander milieu is met andere normen en waarden en omdat de imams dit ook niet zullen preken.

over je uitspraak kan ik zeggen dat ik jouw visie niet deel: Omdat het geloof zo vaak een reden is voor geweld en andere nare praktijken. Als je naar de geschiedenis kijkt, dan zul je zien dat er heeeeeel veel conflicten om religie gaan.

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik veroordeel je niet daarom. Ik vraag me alleen af waarom? Waarom vind jij dat je zonder religie niet kunt leven? Ik heb normen, waarden en 'leefregels' zonder een god. En ik functioneer prima. :)

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    De Qur'an wordt letterlijk genomen omdat als er staat "doe actie A" betekend het geen "doe actie B." Bidden 5 keer betekend 5 keer bidden. Doodstraf voor moord betekend doodstraf voor moord.

interpretaties van de Qur'an kunnen niet verzonnen worden. Deze worden vergeleken met de interpretaties van de Profeet zelf en diegenen die met hem hebben geleefd en de paar generaties daarna. Als iets afwijkt daarvan is het niet authentiek.

Voor nieuwere issues die er nog niet waren in die tijd wordt analogie gedaan.

Als iemand nu aankomt met "oh maar tijden zijn veranderd" geef ik hem weinig aandacht aangezien ik veel waarde hecht aan de authenticiteit van mijn religie. Als we met zn allen gewoon allemaal nieuwe interpretaties gaan maken overtreden we ten eerste hele duidelijke regels die vastgesteld zijn in de Qur'an zelf en ten tweede is het dan niks anders dan je religie verlaten en je gewoon houden aan wat willekeurige ideeën van een mens.
    Omdat ik ten eerste geloof dat er een God is, die verantwoordelijk is voor alles wat leeft en niet leeft en dit alles onderhoud. Ik geloof dat wij een verantwoordelijkheid hebben Hem te erkennen en ons te houden aan zijn geboden en verboden. En aangezien alle daden worden beoordeelt op de intentie geloof ik dat er iets mist als iemand een goed iets doet maar God vergeet in die intentie.

20. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Correct me if i'm wrong en dit is absoluut niet beledigend bedoeld (!). Maar als je ouders geen moslim waren en je niet opgevoed was met het beeld dat er een God is (Allah) die alles heeft geschapen, dat er bepaalde 'regels' zijn waaraan je je dient te houden om in een hemel te komen, 'regels' over wat je wel- en niet mag eten en wanneer, etc? Als je open staat voor alles en je jezelf verdiept in verschillende religies en er voor jezelf een conclusie uit trekt is het heel wat anders dan je blind staren op 1 geloof imo. En zeker als dit geloof vanaf je geboorte in je hoofd wordt geplant als de enige waarheid.

En vergeet niet dat al deze religies waar we het nu over hebben geschreven zijn door de mens. "God heeft de mens geschapen"? Volgens mij heeft de mens (een) God geschapen.

Ook ik vind de meeste geloven bullshit. Ook al staan er in de heilige geschriften ook vele mooie stukken. Maar dat is heel wat anders.

Deel Deze Pagina