De Qur'an wordt letterlijk genomen omdat als er staat "doe actie A" betekend het geen "doe actie B." Bidden 5 keer betekend 5 keer bidden. Doodstraf voor moord betekend doodstraf voor moord.
interpretaties van de Qur'an kunnen niet verzonnen worden. Deze worden vergeleken met de interpretaties van de Profeet zelf en diegenen die met hem hebben geleefd en de paar generaties daarna. Als iets afwijkt daarvan is het niet authentiek.
Voor nieuwere issues die er nog niet waren in die tijd wordt analogie gedaan.
Als iemand nu aankomt met "oh maar tijden zijn veranderd" geef ik hem weinig aandacht aangezien ik veel waarde hecht aan de authenticiteit van mijn religie. Als we met zn allen gewoon allemaal nieuwe interpretaties gaan maken overtreden we ten eerste hele duidelijke regels die vastgesteld zijn in de Qur'an zelf en ten tweede is het dan niks anders dan je religie verlaten en je gewoon houden aan wat willekeurige ideeën van een mens.
Omdat ik ten eerste geloof dat er een God is, die verantwoordelijk is voor alles wat leeft en niet leeft en dit alles onderhoud. Ik geloof dat wij een verantwoordelijkheid hebben Hem te erkennen en ons te houden aan zijn geboden en verboden. En aangezien alle daden worden beoordeelt op de intentie geloof ik dat er iets mist als iemand een goed iets doet maar God vergeet in die intentie.
Laatst bewerkt: 27 mrt 2008