1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Het verschil tussen het Christendom en de Islam is dat het Christendom een paar honderd jaar voor loopt omdat ze de Verlichting hebben doorgemaakt.
    Het domste vind ik nog wel al die politici die zeggen dat ze het tegen vinden vallen en meer van hem hadden verwacht:confused: alsof ze wilden dat hij de Koran ging verbranden ofzo. En dat gelul over dat hij in de film niet met oplossingen komt, nee dat doet hij niet in de film, de oplossingen noemt hij in de kamer en in zijn verkiezingsprogramma. Hij heeft de film alleen gemaakt om zijn beeld van de Koran te laten zien en nee misschien was het niet nodig, maar dat is ook het enige wat hij heeft gedaan, dus de rest van de politiek reageert weer vrij dom.

Kareem, die citaten uit de Koran, zitten daar nou echt fouten in de vertaling?

Die film van Ehsan Jami lijkt me wel een erg groffe, beledigende film als ik er een stuk over zag in netwerk.

2. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
  3. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niveau is hier wel gedaald sinds gisteravond/nacht, relax1989 wat zoek je hier dan nog in Nederland? Als alles hier zo naar de kenker is, wat let je om naar Duitsland oid te verhuizen?

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    daar "brauchen sie auch lebensraum"

lol kon het niet laten hoor :+

wat een onzin allemaal!!

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vooral zo doorgaan. Ik baal altijd zo als ik weer zie dat er nog steeds van die droeftoeters zoals jij rondlopen :'-(

Anyway, dit soort opmerkingen kunnen hier niet door de beugel. Zie dit als een laatste waarschuwing. De volgende keer kun je een ban verwachten.

Inderdaad.

OT: Ik hoorde net op de radio en op het nieuws dat Iran (of all countries) opeens met eisen komt. Iran! Haha, heel de wereld heeft commentaar op dat land en nu gaan uitgerekend zij eisen dat een of ander prutfilmpje wordt verwijderd en vernietigd oid. :emo: haha

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    En het erge is dat LiveLeak.com (een site die ik altijd erg kan waarderen), de film van de site moest halen omdat er zware dreigementen van Oostblokkers zijn gemaakt naar het personeel van de site.

Zwaar triest, zoals LiveLeak al zegt "This is a sad day for freedom of speech on the net". Zelfs het internet word dus al geterroriseerd. :emo:

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, zulke uitspraken blijven echt droevig gezien de hoeveelheid haat die er achter zulke woorden schuilen meteen ook in het daglicht komen te staan...
    En dan wil men hier een aureooltje van verdraagzaamheid over hun godsdienst proberen af te roepen.
    Er ooit al eens bij stilgestaan dat het "vrij land" hier jou alle kansen biedt om een beter leven uit te bouwen dan in jou thuisland het geval zou geweest zijn...

Wat voor hem geldt, geldt hier helaas ook voor jou....

haha, in anderlecht moet je zijn beuk,wordt je alle dagen betaald om als doelwit gebruikt te worden door gefrustreerde allochtonen die deels uit verveling en deels uit wraak omdat ze betrapt zijn op zwartrijden de bussen ginds bekogelen met stoeptegels en molotov-cocktails, ze beschieten met een geweer of de chauffeur proberen ineen te slaan met een koevoet,plus het gebruikelijke verbale geweld gekruid met racistische en gewelddadige uitspraken ... Verleden maand alleen al 22 incidenten,en deze maand alhoewel hij nog niet voorbij is hebben ze de kaap van 30 incidenten allang gerond..
    Tja , ze moeten toch iets om handen hebben,en rellen kunnen ze als de besten...

Al eens gedacht hoeveel miljoenen mensen door jouw geloof worden gediscrimineert door over hen te praten in termen als zwijnen en honden die uiteindelijk door de islam dienen overheerst te worden,of de dood te vinden..
    Hoe de imaams het extremisme in de hand werken door het opjutten van hun gelovigen ...Keer eens voor je eigen geloofsdeur,daar ligt al meer dan genoeg vuiligheid bijeen,en leer andere geloofsvormen maar eerst eens te respecteren in plaats van hen te willen overheersen...En dan pas zal je ook respect voor jouw geloof terugkrijgen ....

_O_

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ TedizMooie post. Iedereen negeert hem welliswaar volkomen zo het lijkt. Maar goed dat effect zie je wel vaker in deze discussie..

Wat ik pas eng vind is het feit dat 70% van de Nederlanders schijnbaar het beeld wat Wilders schetst gelooft. Niemand baseert zich nog op feiten zoals die Tediz aandraagt, nee inplaats daarvan rennen we allemaal maar achter 1 Populistische schreeuwer aan, zelfs al is z`n film aan elkaar geplakt met onjuistheden en uit het verband gerukte quotes. Er is schijnbaar een voedings bodem voor deze irationele angst, waarbij nuances volledig verdwijnen.

Relax helpt er trouwens niet erg aan mee, en zou is een voorbeeld moeten nemen aan andere moslims in deze thread. Die gewoon wel normaal kunnen discusieren.

9. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    het is zeker niet beledigend, alles wat erin voorkomt hebben ze zelf gedaan.

heb nu een ander beeld over de koran, ik zeg niet meteen dat ik zeg dat moslims slecht zijn maar sommige teksten zeker wel de moslims moeten zelf bepalen tot hoeverre ze erin meegaan.

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dit bedoel ik nou. 0 nuance, en het geeft schijnbaar ook totaal niet dat de quotes volledig uit z`n verband gerukt zijn, vertalingen niet kloppen, gebruikte plaatjes soms niet eens te doen hebben met moslim extremisme.

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand dood wensen is echt te zielig voor woorden. In dit geval bevestigd dit toch de boodschap van fitna. (hoe slecht die ook was uitgewerkt) Net als de reacties die de cartoons in Denemarken kregen.

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Zo, en dat impliceert dus dat we omwille van die fouten die jij aanhaalt de rest wat wél waar is, ook maar moeten negeren...Dus de londense metro en de treinen in Madrid zullen we dan maar als ongelukjes beschouwen....
    Laten we het er maar op houden dat die rugzakjes zichzelf hebben gevuld met explosieven die uit zichzelf op de treinen in madrid zijn gestapt, en die in engeland stiekem op de rug van een moslim zijn gaan hangen om hun verwoestende werk te volbrengen,en Berg heeft destijds zichzelf gekeeld zeker...ja laten we maar met zijn allen onze kop in het zand steken,wij kunnen dat nog (Berg niet meer),en luisteren naar hun woorden,en vooral niet kijken naar hun daden.....
    De Imaams rukken voortdurend die hele koran uit zijn context waar het hun preken tegenover de ongelovigen in het westen betreft ....eenrichtingsverkeer dus,allez van een kant toegelaten,en de andere kant(wij dus) moeten maar onze mond houden en ja knikken ,zoniet wentelen ze zich dan wel graag in hun zelfverklaarde slachtofferrol aangezien zij toch zo lief en verdraagzaam zijn........ en wij nét zo verdomd racistisch,al zeggen ze het zelf....

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Even inhoudelijk reageren. De vertaal fout vind ik toch wel het ergste wat wilders heeft gedaan. Ergens staat er: en wij zullen hen terroriseren/verbranden. Alleen wie is die 'wij'? Als in de koran 'wij' wordt gebruikt betekent dat God/Allah zelf dat doen. Dus dat betekent niet 'wij de moslim gemeenschap', maar God/Allah zelf mensen straft en in de hel gooit. Logisch dat wilders bang wordt, hij kan het nog eens niet goed lezen.

Maar dat wisten jullie zeker al, omdat sommige hier zo'n grote kennis betreffende de islam hebben, meerendeel spreekt geen woord Arabisch en kan dus op geen enkele wijze ene objectieve beredenatie, laat staan interpetatie, geven.

Vele denken dat Klasiek-Arabisch zo een twee drie kan vertaald worden, maar bedenk dat Arabisch vroeger een taal van poezie was en alles wordt in dat kader ook in de koran gezet, met veel metaforen en andere filosofische mikmak, waar je toch wel een native-speaker voor moet zijn om de ware essentie te kunnen begrijpen.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  14. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    oke, je mag van mij best moslim of islamiet zijn en de koran lezen, maar ga geen mensen vermoorden omdat ze een ander geloof hebben. en vrouwen die weinig/geen rechten hebben.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    ff een vraagje in het algemeen, maar nu aan rikkel, omdat hij zich er schijnbaar erg mee bezig houdt;

Van de bijbel wordt tegenwoordig gezegd dat vele stukken grotendeels niet meer kloppen. Dit komt doordat door de eeuwen heen de bijbel vaak is vertaald en herschreven.. Op die manier zorg je er dus voor dat er verschillende manieren van 'je geloof uitoefenen' ontstaan..

Denk je dat dit bij de Koran ook zo is? Dat veel mensen de boel verkeerd begrijpen en lekker hun eigen conclusies trekken? Of is de Koran niet op eenzelfde manier als de bijbel keer op keer 'aangepast'?

Ik heb daarover geen idee eigenlijk, al lijkt me wel enigzins logisch.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ik het eng vind dat mensen door deze film zonder enige nuance iedere moslim oppeens als een gevaar beschouwen. En een van fouten aan mekaar hangend 15 minuten knip en plak werkje er toe leid dat mensen dat oppeens zien als hoe het is.

Lees de post van tediz nog is door. Die legt namelijk haarfijn uit waarom die beelden totaal niet op het overgrote deel van de nederlandse moslims slaat.

17. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    nu zie ik een paar pagina's terug een opmerking staan waar verder naar mijn weten niet op wordt ingegaan, wil ik bij deze ff doen.

er wordt gezegd dat joden en christenen niet met vliegtuigen gebouwen invliegen. klopt.

daarop reageert iemand met christendom en moslims vermoorden, klopt ook. kruistochten enz. terwijl de arabieren ook eeuwen lopen te knokken net zoals europeanen.

maar ergens heeft de westerse wereld onder invloed toch gedacht van he dit klopt niet (meer). jongens laten we ff een andere boodschap verkondigen.

en daar zit het verschil, het westen is min of meer geevolueerd terwijl ze in moslim landen nog wat meer primitief denken. denk je niet zoals wij kop eraf, oorlogje hier en steniging daar.

nu weet ik ook wel dat niet iedereen dit doet en dat christenen (ik hang overigens geen geloof aan) ook hypocriet zijn geweest of zijn misschien (god prediken en als je er niet voor bent moet je dood). maarja net zoals na een mislukte relatie zijn ze verder gegaan en hebben zich aangepast aan moderne tijden.

misschien een goed idee, een revisie van de koran en ideologie van het midden oosten.

en als een footnote, de regering had hiet natuurlijk nooit moskeen moeten bouwen, het is goed dat je je eigen godsdienst aan mag hangen. moet je ook steunen, wijs ze maar gebeouwen aan die al bestaand zijn.
    maar ga niet midden in waalwijk een ontiegelijk grote moskee bouwen.
    dit doet afbreuk aan de nederlandse landinrichting en bovendien is dit van oorsprong een christelijke samenleving. hier hadden ze mijn insziens nooit aan moeten beginnen.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Even een linkje voor jou....

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...rocent-moslims-verdedigt-aanslagen-9-11.dhtml

Tja, aan de andere kant worden ze in hun moskee door de imaams ook het een en ander wijsgemaakt wat ons het westen betreft...
    Die imaams interpreteren er ook op los waar het hun goed uitkomt..
    Dus wij mogen het Wildersfilmje omdat er verscheidene zaken niet kloppen als niet geloofwaardig en waarheidsvast opnemen,ondanks dat alle getoonde televisiebeelden wél waarheidsvast blijken te zijn..En zij mogen hun imaams dan wél blindelings volgen in hun hetze wat het westen betreft....
    Mis ik hier iets...O ja mijn beste...een groot kardinaal punt...Ze willen respect voor wie ze zijn ,hun geloof..Maar zelf hebben ze géén respect voor andergelovigen en andersdenkenden....Ze zien hun islam als wereldomvattend én de enige weg naar de eeuwigheid, en al de rest is barbaars,onderschikt en bijgevolg uit te roeien,niet erg respectvol naar de andere zijde toe als je het mij vraagt,maar wel erg racistisch en zelfgenoegzaam en zich bijgevolg boven anderen uit verheven ,en bijgevolg dus érg hautain...

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    oeh 7% maarliefst.. En wat geeft jou het recht vervolgens de volle 100% over die zelfde kam te scheren ? .. Wat een bullshit, man. Waar haal je vandaan dat alle moslims zo denken ?.Er zijn er meer dan genoeg die anders bewijzen. Doe die oogkleppen is af.

En leer nou een keer lezen inplaats van mij dingen in de mond te leggen.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    A:Ik leg je niets in de mond,das jouw interpretatie, net zoals die imaams
    er net zo goed op los interpreteren
    B:Leg je eigen oogkleppen eens een keer af,waar ergens heb ik gezegd dat er 100% voor verantwoordelijk is,juist ,moet je ook geen dingen in mijn mond proberen te leggen,moet je zelf maar eens op een cursus leren lezen gaan,het blijkt hoogstnodig...

Ach wereldwijd 7% ,voor belgie maakt dit fictief gezien zo'n 35.000 personen uit...En daarvan hoeft er écht maar één pietluttig percentje van écht radicalistische aard te zijn om serieuze problemen mee te gaan hebben .
    Of is dit context waarin het voorgaande geplaatst is te véél om te begrijpen...Kijk maar naar Madrid en Londen,enkelen gekken zijn al méér dan voldoende....

En wéér een linkje voor jou....
    http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam...diostation-in-brand-gestoken-bij-Kaboel.dhtml

Deel Deze Pagina