Nou, vandaag nog maar even een paar uurtjes gespeeld en ter vergelijking gelijk er achteraan wat potjes COD4.
Het is me opgevallen dat de balans tussen manschappen en voertuigen nog niet echt zuiver is. Als je als rond lopend soldaatje een tank tegen komt weet je eigenlijk de uitslag voor 95% al. Het sprinten moet een stuk sneller worden. Nu is er nog weinig verschil tussen normaal lopen en sprinten. En omdat je wapen weg is en nog een tijdje weg blijft na het sprinten loont het de moeite eigenlijk niet.
Tevens zie ik eigenlijk het nut van die hele squads niet. Je kunt ze alleen joinen, maar je kunt geen eigen squad maken waardoor je bijv. met je vrienden samen kunt spelen en elkaar kunt "commanderen". Het voelt meer aan als een zeer gestripte BF2 functie.
Na het spelen van een potje COD4 werd me erg goed duidelijk wat er mist bij de wapens in BF Bad Company. De interactie kan gewoon een stuk beter. Zoals sterker trillen van controller bij schieten en duidelijker aangeven dat je iemand raakt. De iron sight zijn veels te lomp weergegeven (halve beeld is weg) en of je er nu precieser door schiet? Ik betwijfel het. Met of zonder zoom kost je het alsnog soms een hele klip voordat iemand het loodje legt.
Het geluid is trouwens wel geweldig gedaan. In de verte doffe dreunen van tank inslagen en schreeuwende soldaten. Alleen jammer zijn de irritante stemmen die soms 5 keer achter elkaar roepen dat ze een medic nodig hebben.
Tot zo ver mijn bevindingen.
Laatst bewerkt: 30 mrt 2008