Heel aardig Willem, heel aardig.
Even wat quotes uit je verhaal:
Nou vooruit, maar dat spel lijkt verdomd erg op het jouwe, ook qua gameplay. Zie onder.
Oke, de setting is dus redelijk uniek. Punten in het voordeel voor Too Human dus. Maar een unieke setting an sich maakt voor mij een spel niet revolutionair. Er moet voor mij toch wel wat meer bij komen.
Ehh, been there done that? Ik durf bijna niet meer Diablo 2 te noemen voordat je mij stenigt, maar daar lijkt het erg veel op. En ik ken nog wel meer van dit soort spellen. Even een sprongetje naar de Xbox, bijvoorbeeld Baldurs's Gate: Dark Alliance? En op de 360, Marvel: Ultimate Alliance? Op de PC heb je ook een hele rits. Het is toch "click click click", loot erbij, experience erbij, level up, skills verdelen en herhalen. Ik speel dit soort spellen met best veel plezier, maar tot zover weinig nieuws onder de gaming zon.
Als in Hellgate: Londen en (Xbox) Fallout: Brotherhood of Steel o.a? Maar je hebt gelijk, er komen niet zoveel spellen voor waarbij je met zwaarden en geweren rond kunt rennen.
In Diablo 2 (oeps, toch weer he ) kon je inderaad "raak" clicken en dan nog steeds mis slaan door allerlei modifiers op de achtergrond, maar of dat zo verschillend aanvoelt met dit systeem? In Hellgate: Londen was dit ook al zo'n bulletpoint. Uiteindelijke merkten de meeste gamers op dat het maar weinig voor het spelgevoel uitmaakte of er wel nou wel of niet een heel to-hit systeem op de achtergrond mee draaide. Ik heb H:L zelf ook gespeeld en vond het maar weinig anders aanvoelen.
Ehh, zoiets als equipment sets dus, waarbij je steeds betere bonuses krijgt als je meer items van een set verzamelt? Laat ik voor de verandering maar een ander spel van Blizzard noemen; World of Warcraft! Titan Quest (ook een bekende PC titel toch) dan? Die runes uit het diary filmpje leken trouwens best veel op...
Een directe kopie van Hellgate: Londen. Zelfs een paar van die klasse namen zijn hetzelfde!
Vind ik erg goed klinken, punten voor TH. Alleen, op de console is dit allemaal redelijk nieuw.
NOU ZEG! Dat was dus NET hetgeen wat ik er uit vond springen!
Serieus, je ziet zelfs de porien op de huid van die characters. Grafisch is dit toch wel een monster, ook al zie je er van een afstandje weinig van. Erg indrukwekkend wat mij betreft!
Conclusie:
Tot mijn spijt heb je me nog steeds niet overtuigd. Dat de setting aantrekkelijk is geef ik je mee en ook de co-op is leuk. Maar verder old hat gameplay in een extreem mooi jasje wat mij betreft. Niet dat dat het spel er minder leuk op maakt, maar het is verre van nieuw allemaal.
@Tricker: Nee, ik vind Hellgate: London best aardig hoor, geen verkeerd woord over die game. Alleen is het geheel een beetje saai en eentonig na een tijdje. Maar verder vind ik die game verrassend veel met Too Human gemeenschappelijk hebben. TH is wel veel kleurrijker voor zover ik heb gezien.
Laatst bewerkt: 31 mrt 2008