1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Too Human

Discussie in 'Algemeen' gestart door boss, 5 okt 2005.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    [gt]32393[/gt]

2. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het ook, erg gaaf! Wil hem nu haast gaan pre-orderen, Bijna. Omdat de release nog steeds zo onzeker is heb ik er gewoon geen behoefde aan....Spel lijkt me echt gaaf en je kunt ook van dichtbij kijken

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    lekker shiny die game, de 4 player co-op spreekt me toch het meeste aan :cool:.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm, een soort Diablo 2 kloon dus?

Misschien ligt het aan het feit dat er geen geluidseffecten aanwezig zijn bij de filmpjes, maar ik vind de actie er niet echt spannend uit zien. Ik mis vooral kracht bij de aanvallen, het gevoel dat een klap hard aan komt.

De foto's daarentegen zien er weer geweldig uit... en 4-player co-op is altijd leuk.

Ik wacht even op een demo.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het is totaal géén Diablo 2 kloon. Heb geen zin om het uit te leggen, word er eerlijk gezegd een beetje moe van dat er zo oppervlakking tegen deze game word aangekeken. Check de Video Diaries maar eens, lees eens wat meer achtergrond info, zou je totaal verkeerde mening die je nu hebt zeker veranderen.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je hebt gelijk, Hellgate: London kloon past beter. :9

Het is een combinatie van SF en Noorse mythologie als setting... oke.
    Mooie graphics en vlotte framerate (weinig laadtijden)... oke.
    Real time combat i.p.v. op statistieken gebaseerd... ehh, oke?
    ...
    .....
    .......
    En daar houden de "nieuwigheden" op.

Wat maakt deze titel dan zo ontzettend uniek, Willem?

Ik heb de diaries gezien en kon verder niets nieuws ontdekken. Er wordt zelfs een hele rits psychologen en onderzoekers erbij gehaald over weet ik niet wat flow en larie... allemaal mooi hoor, maar iedereen weet al dat de gamer "entertained" wil worden. Het zijn gewoon verkoopfilmpjes. Je zou eens een filmpje met Peter Moulineux (Fable 2) in de hoofdrol moeten zien, die weet zijn spellen ook altijd zo geweldig te verkopen.

Nevermind, ik bedoelde dit alles totaal niet zo negatief. Ik heb net een filmpje gezien (met geluidseffecten dit keer) en dat kwam al wat beter over. Maar wat Too Human nou zo revolutionair maakt behalve de a-sociaal mooie graphics? Dit spel heeft echt een erg sterke Hellgate: London vibe, maar misschien doe ik Too Human dan inderdaad te kort.

Diablo 2 was trouwens geweldig toendertijd.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ten eerste, Too Human is al langer dan Hellgate: London in ontwikkeling. ;) Maar dat ff tussendoor.

Wat ik dan zo geweldig vind aan Too Human? Komt ie. ;)

Ik denk dat Too Human een geweldige game word omdat het de Noorse mythologie grotendeels vertelt, maar dan in een sci-fi jasje. Het is geen science-fiction, maar ook geen typisch mythologische/fantasy game. Het combineert de magie van de Noorse goden, hun allegoriën en symbolische dieren met science-ficiton als ruimteschepen, vuurwapens en énorme steden met techonologische snufjes.
    Monsters als Grendal worden afgebeeld als gemene, gigantisch, menstetende robots, terwijl de goden met groepjes mensen in militaire uitrusting de robots (goblins) te lijf gaan. Zelf speel je Baldur, een vechtersheld, maar kom je onder andere Thor en Wodan tegen, en is een afgehakt hoofd je gids. Too Human combineert het brute van de Noorse goden met de vernuftigheid van science-fiction en lasers.
    Ik vind ook de gameplay bijzonder. Het spel kent een Experience systeem waarmee je Baldur upgrade en van nieuwe aanvallen voorziet. Die experience verkrijg je echter niet met turn-based gevechen zoals in menig RPG, maar met directe real-time actie. Zowel slag- als vuurwapens krijg je tot je beschikking. Denk aan zwaarden, messen, hamers, bijlen en speren, maar ook aan dual-wield pistolen, machinegeweren en zelfs enorme laserwapens. De combat ligt net als bij een normaal 3d-person spel volledig in je handen. Mis je, dan mis je, raak je, doe je schade. Het heeft niks met geluk of een turn-based systeem te maken. Op gameplay gebied combineert het dus Experience en Skill-Tree systeem met real-time 3d combat.
    Er zijn enorm veel verschillende wapens en pantsers in het spel te vinden. Behalve dat elke Class (waarover meer) verschillende vaste pantsers en wapens heeft zijn er enorm veel te zoeken en te verzamelen waarmee je Baldur een nog goddelijkere status kan geven. Door vijanden te verzamelen vind je deze pantsers, soms door het verhaal te volgen. Het levert dus ook wat op als je niet direct het verhaal doorvliegt, maar ook side-quests doet of er gewoon 's op uit gaat.
    De Classes zijn niet heel bijzonder, op het feit dat je neit alleen vechclasses hebt na. Dus naast Berserker, Defender of Mage heb je ook nog Engeneer en dergelijke.
    Too Human bied 4 speler co-op. Moet je bedenken dat de wereld van Too Human al gevarieerd is en leuk om in je eentje te bezoeken, moet je na gaan hoe dat is als je dat met nog 3 vrienden over Live doet! Naast samen vechten en questen, kan je onderling wapens en armor uitwisselen, of de tips van een van je teammaten opvolgen naar dat ene bepaalde plekje waar hij of zij dat éne speciale pantser gevonden heeft. Zó cool!
    Verder is er natuurlijk nog al het grafische geweld en mooie animaties, maar dat vind ik wel iets wat je mag verwachten van games die in 2008 uitkomen, of later.

Zoooo. ;)

8. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    eh? You have any idea how long Hell gate london is in production? Nou ik geloof dat Duke Nukem forever toch wel flink concurrentie had hoor....Maar zoals willen ongeveer wel zegt, noorse mythologie en RPG = dope shit!#

En Zifnap je doet alsof hell gate london een kut game is...ik vind de game echt gaaf! Speel het nog steeds en heb hem al sinds de release

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heel aardig Willem, heel aardig. ;)

Even wat quotes uit je verhaal:

Nou vooruit, maar dat spel lijkt verdomd erg op het jouwe, ook qua gameplay. Zie onder.

Oke, de setting is dus redelijk uniek. Punten in het voordeel voor Too Human dus. Maar een unieke setting an sich maakt voor mij een spel niet revolutionair. Er moet voor mij toch wel wat meer bij komen.

Ehh, been there done that? Ik durf bijna niet meer Diablo 2 te noemen voordat je mij stenigt, maar daar lijkt het erg veel op. En ik ken nog wel meer van dit soort spellen. Even een sprongetje naar de Xbox, bijvoorbeeld Baldurs's Gate: Dark Alliance? En op de 360, Marvel: Ultimate Alliance? Op de PC heb je ook een hele rits. Het is toch "click click click", loot erbij, experience erbij, level up, skills verdelen en herhalen. Ik speel dit soort spellen met best veel plezier, maar tot zover weinig nieuws onder de gaming zon.

Als in Hellgate: Londen en (Xbox) Fallout: Brotherhood of Steel o.a? Maar je hebt gelijk, er komen niet zoveel spellen voor waarbij je met zwaarden en geweren rond kunt rennen.

In Diablo 2 (oeps, toch weer he ;) ) kon je inderaad "raak" clicken en dan nog steeds mis slaan door allerlei modifiers op de achtergrond, maar of dat zo verschillend aanvoelt met dit systeem? In Hellgate: Londen was dit ook al zo'n bulletpoint. Uiteindelijke merkten de meeste gamers op dat het maar weinig voor het spelgevoel uitmaakte of er wel nou wel of niet een heel to-hit systeem op de achtergrond mee draaide. Ik heb H:L zelf ook gespeeld en vond het maar weinig anders aanvoelen.

Ehh, zoiets als equipment sets dus, waarbij je steeds betere bonuses krijgt als je meer items van een set verzamelt? Laat ik voor de verandering maar een ander spel van Blizzard noemen; World of Warcraft! ;) Titan Quest (ook een bekende PC titel toch) dan? Die runes uit het diary filmpje leken trouwens best veel op...

Een directe kopie van Hellgate: Londen. Zelfs een paar van die klasse namen zijn hetzelfde!

Vind ik erg goed klinken, punten voor TH. Alleen, op de console is dit allemaal redelijk nieuw.

NOU ZEG! Dat was dus NET hetgeen wat ik er uit vond springen! ;)

Serieus, je ziet zelfs de porien op de huid van die characters. Grafisch is dit toch wel een monster, ook al zie je er van een afstandje weinig van. Erg indrukwekkend wat mij betreft!

Conclusie:

Tot mijn spijt heb je me nog steeds niet overtuigd. Dat de setting aantrekkelijk is geef ik je mee en ook de co-op is leuk. Maar verder old hat gameplay in een extreem mooi jasje wat mij betreft. Niet dat dat het spel er minder leuk op maakt, maar het is verre van nieuw allemaal.

@Tricker: Nee, ik vind Hellgate: London best aardig hoor, geen verkeerd woord over die game. Alleen is het geheel een beetje saai en eentonig na een tijdje. Maar verder vind ik die game verrassend veel met Too Human gemeenschappelijk hebben. TH is wel veel kleurrijker voor zover ik heb gezien.

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ach om het simpel te houden het is een combo van RPG en action games. Dus zoiets als devil may cry meets WoW ;).

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    He, hoe komt mijn post nou weer hier dubbel? Sorry, mods jullie mogen dit berichtje verwijderen.

EDIT: Jezus Nightbringer, dat zou nog eens een spel zijn... :)

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Nou wat houdt je tegen om zo'n idee naar een ontwikkelaar te sturen? Maar ik geef je geen ongelijk met dat het wat saai word na een tijdje bij hellgate...maar volg je de main story line dan is het spel echt bruut....En je klinkt haast sarcastisch in je vorige post? Spel lijkt je geen ruk aan of wel?

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Haha, nou eerder synisch dan. 't Kan nog heftiger. ;) Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat het allemaal niet zo vernieuwend is als het lijkt. Alleen ben ik daar jammerlijk in gefaalt als ik jouw reactie zo lees. Ik hoop nog steeds op een leuk spel, maar heb zo'n sterk deja vu gevoel als ik gameplay beelden zie.

14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet best wel wat een deja vu is maar dat krijg ik totaal niet bij die game? Dus ik snap je punt niet helemaal zeg maar, bedoel je kwa gameplay of gewoon kwa setting? Dus dat noorse mythe gebeuren? Want dat heb ik weinig gezien...ja na die adventure spellen dan...

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, dat heb ik dus als ik de gevechten en inventory en items van TH zie. Dan moet ik meteen sterk aan H:L denken. 't Zal wel een tik bij mij zijn. |:-

16. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    er is een nadeeltje bij deze game.. en dat zijn de combat animaties.. een next gen game.. zou wel betere animaties qua combat mogen hebben.. en er mag van mij echt wel wat meer variatie op het gebied van vijanden.. voor de rest word het een vette titel..

MAAR GEEN ZORGEN ER KOMT EEN DIKKE DEMO UIT.. EN DAT IS BEVESTIGD DOOR DENNIS HIMSELF.

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    het schijnt dat deze game ook in europa 1 week na gta 4 uitkomt, weet iemand daar meer van??

lijkt me wel een hele gave game dit!

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]UK RELEASE: 29-Aug-2008 (Upcoming) | NORDIC RELEASE: 29-Aug-2008 (Upcoming) | US RELEASE: 26-Aug-2008 (Upcoming)

US boxshot
    ----------------------------------------------------------

[/FONT]Nieuws: Too Human info en screens

Too Human werd eerst met respect uitgesproken, toen de game echter slecht onthaald werd en hierop volgend meerdere keren uitgesteld, leek de game zijn glans te verliezen.
    De ontwikkelaar is hard bezig om alsnog met een game te komen die ons respect af moet dwingen, vandaag leren we iets meer over de game.

- Bij de soundtrack van Too Human kiezen ze niet zomaar wat leuke muzieknummers uit, het moet een soundtrack worden waarbij het geluid het gevoel binnen de game versterkt. Steve Henifin, Director of Audio, keek hierbij eerst naar de concept arts, de omgevingen, het verhaal en de karakters.

De muziek in Too Human is non-lineair te noemen, iedere map heeft zijn eigen thema, hoewel dit hierdoor aparte muziek zal worden is het wel als één geheel opgezet zodat het nooit de stemming zal bederven.

- De keuze tussen Human en Cybernetic heeft verschillende invloeden op zowel het karakter als de gameplay in het spel. Met de keuze van één van de twee krijg je andere wapens, armor en skills, maar ook andere Ruiners. Deze Ruiners verschillen niet alleen in hun visuele voorkomen, maar ook hoe je ze behaald, wat hun functie is en hoe je ze krachtiger maakt.

Wanneer je als speler een bepaalde klasse blijft gebruiken kun je binnen deze klasse weer nieuwe ruiners krijgen en daarmee krachterig worden in de aanvallen die bij de klasse horen.
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    [/FONT]

19. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nieuwste filmpje hiervan wat te downloaden is op Live eens bekeken en wat zag dat er ontzettend saai en inspiratieloos uit zeg. :emo: Begrijp niet dat mensen hier enthousiast over kunnen zijn, maar ieder zijn ding. Alles wat ik zag was grijs en kleurloos (Behalve die speciale moves, maar die slaan nergens op. Een 'robot' die in een beer veranderd...:confused:). =(

Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jij snapt de game niet! Het is geen robot! En het is niet 'een beer'.

Deze game is zo uitgebreid en gaat op allerlei vlakken in op de noorse mythoglogie en heeft zo veel meer te bieden dan een doorsnee RPG, vind het hélemaal niet inspiratieloos.

Deel Deze Pagina