Bijna wat ik er over denk.
Als er buitenaards leven bestaat, waar ik 101% zeker van ben, dan is het meer dan logisch dat het totaal niet op het leven op aarde lijkt. Het leven op aarde is namelijk grofweg gebaseerd op een systeem. Je hebt meer cellige en eencellige, maar uit eindelijk zitten die cellen in principe hetzelfde in elkaar. Hoe dat komt is te verklaren met de evolutie theorie. Ik denk dat waar leven is, evolutie is. Maakt niet uit waar. Dus... Als er bijv op een vage plek in het heelal leven begint, waarvan ik denk dat het op een hele boel verschillende plaatsen kan (planeten, gas nevels misschien zelfs in sterren), Kan het om te beginnen op een hele andere manier beginnen als het leven op aarde. Dat is allemaal gebaseerd op koolstof met als belangrijk ingrediënt water als oplosmiddel. Dna wordt gebruikt voor het aansturen van allerlei dingen en maakt evolutie mogelijk. Ik denk dat dat dus ook op andere manieren kan. Ik denk dat leven ook op andere (bio)chemie gebaseerd kan zijn om het zo te zeggen. Misschien dat er in sterren, bijvoorbeeld, een geschikt milieu is op een manier leven te vormen. Als dat kan zijn de mogelijkheden ontelbaar. Misschien herkennen wij bepaald leven niet eens als leven. Denk aan leven op een hele andere manier als cellulair leven.
Heel veel mensen denken en kijken te beperkt naar/aan het bestaan van buitenaards leven.
Stel je voor dat er een soort leven zou zijn in de vorm van een soort gasnevel. Als die dan ook nog eens enige vorm van intelligentie had... :{. Wij steller daar niets bij voor. (niet dat we sowieso al iets voorstellen in het heelal)
Je snapt denk ik ook wel dat het idee van aliens met armen en benen, of zelfs cellen, of nog kleiner, dna als code, complete onzin vind. Think out of zeh box *)
Dat was mijn jaarlijkse betoging over iets dat mij bezig houdt. Jullie willen vast niets weten van mijn andere gefilosofeer . Nu doe ik mn mondje weer dicht.
Laatst bewerkt: 6 apr 2008