Korps Mariniers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Striker NL, 4 feb 2008.

  1. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ik wil net zeggen.
    4400 meter in 12 minuten, met gemak 8)

    maar heb je bij het Korps gezeten Caps18, of bij een ander deel?

    En wanneer was je er onderdeel van ?

    @Killyoy ik zet dit in de startpost. Bedankt voor de info!
    Ik ga ernaartoe werken.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  2. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    4400 meter met gemak? Ik loop ongeveer 3250 meter in twaalf minuten, maar dan ben ik echt helemaal kapot. Zelf rook/blow ik ook niet en drinken doe ik af en toe, maar dan nog lijkt 4400 meter me onhaalbaar.
     
  3. Caps18

    Caps18 Guest

    Sorry dat ik jullie een verkeerd beeld heb gegeven, maar met 'gemak' bedoelde ik meer van dat ik daarna niet helemaal kappot was. Tuurlijk voor die meters moet ik ook best diep gaan, maar ik herstelde na die 12 minuten zo snel, dat het net leek of ik daarna nog een keer 4400 meter kon lopen. En geloof me; drinken of niet drinken scheelt zo ontiegelijk veel. Mijn lichaam was op dat moment totaal in balans. (hè wat klinkt dat bekakt) Maar 4400 was volgens mij iets van 20 km/h lopen, dat is te doen als je toen mijn lichaam zag. Nu ben ik zo ver afgezakt dat ik er bijna tranen van in m'n ogen krijg :p Die topconditie die je daar krijgt, ben je ook zo weer kwijt. Ik denk regelmatig terug aan de tijd bij het korps, en baal er ook regelmatig van dat ik gestopt ben.
     
  4. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het 100% eens met jou, dan zou caps18 ziezo al ruim het record van de basis hebben (13e mechbrig Oirschot), op de 400 meter baan 4400 meter zou hij 11 rondjes moeten lopen!!!
    Een gemiddelde hard loper haalt 2600 meter.
    Ik heb na 2.5 jaar trainen (3x in de week interval en looptraining 3x in de week fitness en 2x in de week zwemmen) met heel veel moeite 3800 meter gehaald.
    Het kazerne record staat tot op heden op 4020 meter in 12 min.
     
  5. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0

    Hee, ik was er die 23 Oktober (vorig jaar) en die lul was er geeneens :+
     
  6. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    4400m is debiel hoog :+

    Wil je snel je loopconditie verbeteren is het verstandig om looptrainingen af te wisselen met interval trainingen zodat je daar je topsnelheid mee kan verbeteren.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De verplichte diensttijd vond ik niet vet =(

    Zat eerst in Harskamp bij de bevoorrading en dat was wel een leuke tijd.
    Werd later gedumpt in de Vught (Genie) , daar krijg ik nog nachtmerries van.

    Moest op een morgen naar de legerarts en stond daarna netjes op het plein te wachten op het busje.
    Mocht die dag gaan spelen met springstof.

    Zie ik de Kaptein over het plein rennen en daarna reed keihard het busje van de Marechaussee over plein.
    Ze gingen het gebouw binnen waar ik sliep :confused:

    Wat bleek op een kamer zat een hoertje , die hadden de jongens nachts mee genomen uit Den Bosch.

    Iemand anders wilde graag uit dienst en toen hij wacht moest lopen , richte hij zijn Uzi op de Sergant.

    De diensttijd in de Harskamp was altijd feest , maar Vught leek wel een gekkenhuis.
    Heb nog nooit zulke idioten mee gemaakt als daar.
     
  8. Caps18

    Caps18 Guest

    Whahaha *herkent*. Ik zat ook in Vught, alleen echte kerels overleven dat _O_ Zoals ik al zei; ik brak gewoon mentaal, je wordt daar gewoon ge-mindfucked. Ik spreek nog regelmatig gasten die die hell wél overleeft hebben, heb zeker respect voor die gasten. :)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In Harskamp had je de PMT en KMT.
    Zat daar elke avond met mijn kamergenoten.

    Maar in Vught had je helemaal niets , wilde je een shormabroodje dan moest je eerst bij de bus naar Den Bosch.

    Ze hebben niet voor niets het Molukkenkamp en gevangenis Vught daar gedumpt.
    Sta je op Zondag voor de poort met een FAL of Uzi met 10 kogels 8)
     
  10. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat was in 1986, maar dat zou na 20 jaar toch wel veranderd zijn lijkt me :cool:
    iig dienstplicht leek me zowiezo al niets want dan krijg je ook de mannen die het verzieken omdat ze er vel tegen zijn. Bij de 'vrijwillige' mannen is dit niet het geval want ze hebben zelf gekozen om erbij te gaan.
     
  11. Goof R Dam

    Goof R Dam Goof R dam

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf 4,5 jaar gedient als bbt'er bij de KL. ben blij dat ik er vanaf ben. Doe het voor de minimale periode van 2,5 jaar en ga daarna verder met het echte leven!!! Het is leuk voor nu en leerzaam. Je leert je grenzen kennen. Maar in de burgermaatschappij is het een stuk beter vertoeven, de vrijheid ga je des te meer waarderen dan een hele week binnen de poort. Probeer ieder geval ook iets van een studie op te pakken!! (heb ik niet gedaan en ben later nog gaan studeren, van modaal salaris naar vier jaar studie financiering is zwaar kut!)

    Doe het maar denk ook aan de toekomst! Je knieeen en rug gaan niet eeuwig mee! Zorg ervoor dat als je de burgermaatschapij weer in gaat dat je voorbereid bent en niet ongeschoold terug komt !
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Die reclames zijn vet.
    Ook de films van marines enzo zijn vet.
    Maar ik hou het lekker bij call of duty enzo ;)
    Want als je midden in de strijd zit en elke dag afgebulkt wordt, lijkt me weer wat minder heldhaftig dan in de film :D
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Hey bedankt voor je reply. Ik was van plan om een deeltijd studie te volgen in mijn vrije uren. Heb je misschien tips voor de keuring? Ik heb de keuring in oktober / november. Ohja, contractduur is nu minimaal 4 jaar voor marinier algemeen..

    Ik heb het niet zo op die reclame's. Daar lijkt alles zo super en mooi en goed en geweldig. In het echt is dat echt niet zo. Dat kan niet. Ik weet niet, ik vind het een soort lekkermakerij.
     
  14. Goof R Dam

    Goof R Dam Goof R dam

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    @striker nl: Ga al vast een beetje joggen en zorg ervoor dat je een cooper test kan lopen..

    Verder mocht je door alle keuringen komen en daar twijfel ik niet aan. tip van flip: Zie de gehele opleiding als een spel!! ik bedoel daarmee: "als ze je de grond in trappen (psychisch) vat het niet persoonlijk op. Het is een leer moment en ze zijn je aan het testen of je bestand bent tegen dit soort praktijken. En onthoudt het wordt vanzelf weer vrijdag!! 1 zekerheid heb je : je salaris komt rond de 24e ....


    en voor de studie : Ik vind het knap om sávonds in je vrije uren te gaan studeren als de rest van je matties lekker gaat zuipen , stappen , pes2008 toernooitje speelt.

    respect!! en succes!!!
     
  15. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Zat er ook sterk aan te denken om dit te doen of de kmar, maar had toch iets totaals anders gedaan. Ben uit mezelf ook een lui persoon kan er niet tegen wanneer ik met mn gezicht in modder ligt en er een 2x zn lengte zn breedte sergeant boven me staat te schreeuwen 8)

    Maar respect en waardering voor degene die het doen. Zeker voor degene die naar Afghanistan gaan.
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt voor de tips!
    En ik hoorde dat weinig mariniers een opleiding ernaast doen of afmaken. Zonde eigenlijk, tis wel je toekomst. Ik ga het echt proberen af te maken als ik erbij zit! Maare, cooper test kan ik niet zomaar doen. Heb zelf de cd/ruimte/kennis niet.

    Ik denk dat ik er wel tegen kan, heb al vroeg geleerd om sommige dingen te verstoppen en gewoon niet te luisteren. je helemaal afsluiten eigenlijk.
    Denk dat dat schreeuwen niet zo'n probleem word, eerder de keuring en misschien de lange marssen.
     
  17. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Omdat zijn inbox vol zit beantwoord ik zijn vraag even hier.

    Hey ik neem aan dat je VMBO-T of K doet?

    Na deze opleiding ben je 16 jaar als je niet bent blijven zitten. Bij het korps kun je pas komen als je 17,5 jaar oud bent. Voor de meeste VMBO-ers is V&V een goed orientatiejaar voor de landmacht en de marine.
    Voor zover ik weet kan je met VMBO niet hoger beginnen als met Marinier algemeen. Wat je ook kunt doen is na dit jaar havo gaan doen en daarna kan je instromen als Officier.

    Succes!
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Cooper test is gewoon 12 minuten loop, ken je dus prima buiten oefenen hoor ;)
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,inderdaad,hieronder een linkje wat de tabellen en afstand betreft die je minimaal per leeftijdscategorie moet halen...

    http://www.bijlmakers.com/cooper/coopernl.htm
     
  20. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Gelukkig is mijn conditie "erg goed" volgens de tabel. Ik loop nu ongeveer 3100 meter in twaalf minuten, maar ik ben pas net begonnen met het hardlopen.
     

Deel Deze Pagina