AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is lekker, 16 jaar en achter het stuur van een auto kruipen!
    De wet heeft niet voor niets een minimum leeftijd van 18 jaar aangenomen.
    Sta je wel eens stil bij de gevolgen van bijvoorbeeld een aanrijding, als je 16 bent en auto rijdt ben je namelijk niet verzekerd, dat je je eigen leven in de waagschaal stelt is jouw probleem maar wat als je iemand anders aanrijdt!!

    Wist je trouwens dat je een misdrijf pleegt en dat je ouders medeplichtig zijn hieraan!!

    Ga lekker brommerrijden.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Klopt
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist voor het eerst theorie examen gedaan en gelukkig gehaald, drie foutjes. :)
     
  4. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het wel eens met de limiet van 18 jaar. Natuurlijk kun je als 16 of 17-jarige af en toe al een rondje rijden op het industrie terrein, maar als minderjarige rijden op de openbare weg, en dan ook nog grote stukken; dat is totaal onverantwoordelijk. Als jij op dat moment een ongeluk maakt betaal je de rest van je leven.

    Maargoed, over dat argument van de spoedcursus ben ik het niet eens; ook met normale rijlesplanning heb je het autorijden echt niet zomaar onder de knie. Ik heb nu ruim een jaar mn rijbewijs en 20K op de teller onder veel verschillende omstandigheden en ik heb nu pas het gevoel dat ik echt goed weet wat ik doe en voldoende overzicht heb. En over die weersomstandigheden; als jij in de zomer lest krijg je niet te maken met mist, sneeuw en ijzel. + ik heb pas een paar weken terug voor het eerst te maken gehad met een volledig besneeuwde snelweg; en zelfs na een jaar rij-ervaring is dat nog even slikken.
     
  5. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk binnen!!
     
  6. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Fout! Ik was ook al ervaren met autorijden voordat ik begon met lessen, het enige wat je leert in die 12 uur is volgens het boekje rijden.
    Voertuigbeheersing heb je al, wellicht moet je even wennen aan de auto.

    True, maar een volledig besneeuwde weg of ijzel zul je nooit aan wennen.
    De keren dat het in Nederland voorkomt zijn op 1 hand te tellen, de ene mens maakt in een slipsituatie de juiste move terwijl andere het juist erger maken.

    Denk aan die domme koeien die keihard gaan remmen als ze plots in een mistbank zitten.

    Edit: Bleeh wat zijn die benzineprijzen hoog, 1,45 voor 1L euro95!
    Dat is echt niet leuk als je een 4.0L Cherokee rijdt, €100 voor een volle tank! :mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    En dat is dan ook heel zijn punt. Oke, voertuigbeheersing, dat is heel fijn. Maar de beheersing van je wagen is 10% van het autorijden
     
  8. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, je kan je auto nog net zo goed beheersen, als je vergeet te kijken op bepaalde momenten, dan is de kans dat je iemand aanrijdt groot
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  9. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    10%? Nee denk eerder dat het 50% is, en dan bedoel ik met voertuigbeheersing niet dat je erin kan rijden. voertuigbeheersing is dat je weet hoe de auto 'werkt', en hoe hij zal reageren op bepaalde situatie; bij noodstop, ijzel, stortregen, snel moeten optrekken etc.
    Deze kennis gebruik je in het verkeer vaker nog dan alle regels bij elkaar, tenminste dat is mijn ervaring.
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus kijken en de hele mikmak is niet belangrijk volgens jou? Gewoon doorrijden, zolang je maar goed weet hoe je zo snel mogelijk stil kan staan... Mijn instucteur zegt dat kijken het belangrijkste onderdeel van wegdeelneming is. Een auto besturen kan iedereen.
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Autorijden leer je pas als je je rijbewijs hebt gehaald.
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Klopt, en slippen in de sneeuw op een verlaten weg is leuk! :+
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Daar zeg je wat 8) Reed laatst met mn zus mee die voor het eerst in lange tijd weer met een handmatige auto op benzine reed. Voordat ze de parkeerplaats af was, was hij al zeker 7 keer afgeslagen 8)
     
  14. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha klopt, dat was ook een van de eerste dingen die ik deed toen ik zag dat er sneeuw lag :thumbs:

    Maar even over die versnelde opleiding. Ik heb dat zelf ook gedaan en het is mij ook erg goed bevallen. Ik snap dan ook niet dat mensen zeggen dat je minder ervaring hebt zodra je je rijbewijs hebt. Ik heb ook gewoon zoveel uur gereden, alleen dan langer achter elkaar. Dat van die weersomstandigheden slaat ook nergens op. Volgens mij heb je tijdens het lessen altijd wel een keer regen. Sneeuw zul je toch alleen maar krijgen als je in de winter lest. Ik bedoel dat niemand waarschijnlijk heeft hoeven te krabben omdat de ruiten bevroren waren tijdens het lessen. Dat zijn gewoon dingen die je moet leren zodra je je rijbewijs hebt.
     
  15. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja daar heb je helemaal gelijk in, ondanks jaren ervaring blijken sommige mensen nogsteeds zo stom als een rund. Deze winter taloze keren mensen gezien met een lading sneeuw op de auto en de ruiten nog dichtgevroren.
    Dan heb ik echt zoiets van; 'die snapt het nog niet helemaal =('
    Denk je eens in als iemand die plaat sneeuw van jouw dak op zijn voorruit krijgt, of dat je die fietser niet kan zien omdat je een alleen een kijkgaatje hebt gekrabt.
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    liever een pak sneeuw van iemand anders op mijn auto dan door een 16 jarige aangereden worden :+

    rijdt nu elke dag mee met mijn oom heen en weer naar lelystad en nu je toch wel dicht bij je examen komt ga ik echt op alles letten 8)
     
  17. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook gedaan, helpt wel. Ook als je fietst gewoon alles beetje doornemen hoe je het met de auto zou doen :thumbs: Net voor het eerst gereden sinds ik mijn rijbewijs heb. Auto voelt anders aan, langere remweg, minder snel met optrekken, maar verder ging het goed. Nog een paar lessen met mijn pap om de auto te leren kennen en dan gaat nederland mij ontmoeten 8)
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verkeer ook in de gaten houden wanneer je niet aan het lessen bent is een goede manier om je mentaal voor te bereiden op het examen. Heb ik gedaan met mijn auto examen destijds, en ben ik nu ook aan het doen voor mijn motor examen 19 april.

    Succes met afrijden.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Thx maar het duurt nog wel even :+

    Het is nu kijken of er een plekje vrijkomt en dan mag ik! \o/
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Zojuist mijn derde les gehad! Mocht gaan schakelen. Ging opzich goed! Had de meeste moeite nog om hem in zijn 1 te zetten (Vanuit elke positie)... Ding glipt heel de tijd in z'n 3! Maar na een tijdje kreeg ik het wel onder de knie!

    Motor is wel 2 keer afgeslagen, maar ach. Overal is een begin!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina