Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

2 buikoefeningen zijn meer dan genoeg. Je pakt ze ook al bij andere oefeningen mee zonder dat je het door hebt. Helemaal als je 4sets van 15-20reps doet.

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ben de laatste week mijn eetschema aan het veranderen.
    Heb voornamelijk veel volkorenbrood en groenten/fruit in mijn schema gegooit en het snoep eruit gehaalt. (behalve 100 gram chips zometeen ;))

Merk dat ik me fitter voel endatt ik meer energie heb. Voorheen at ik alleen maar witbrood (wel het witbrood met de eigenschappen van bruin, maar tog) en merk dat volkorenbrood toch beter is.

Om een idee te geven van mijn schema wat ik op een dag eet:
    Opstaan 8.00uur
    250 ml Chocolademelk/Coolbest original

400 ml melk + brinta (veel, totdat het dikke pap word) + 2 schepjes suiker

middag: 4 bolletjes met chorizoworst/ham/salami of gelderse gekookte
    200 ml appelsap
    200 ml chocolademelk
    snellejelle

late middag:
    vruchtensapje + 2 volkoren boterhammen met duo penotti (pwnt)

avondeten: eten wat de pot schaft. meestal rijst/aardappelen/pasta

later op de avond: 2 boterhammen en vruchtensap

omstreeks 24.00-01.00
    300 ml sisi
    100/150 gram maischips.

Tips/aanbevelingen: PLEASE ;)

3. Ashavan

Ashavan Guest

Het is een begin, maar het helpt nog meer als je zegt wat je doel is. Eet iets anders tijdens afslanken dan behoud of aankomen van spiermassa. Maar ik zou zo wie zo eens beginnen met worsten/salami/ham uit je voeding te gooien.

suiker voor zoetigheid...nah. Probeer Aspartaam of koop een wheij die je er door heen kan doen. Met aardbei whey wordt me brinta al zoeter qua smaak.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2008
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Striker:

gooi hier je voeding eens in;

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/26037-de-eetmeter.html

(even downen en installeren)

vuistregel:

verdeling koolhydraten/eiwitten/vetten moet ongeveer 60/20/20 zijn

je onderhoud aan kcal reken je (grofweg, het kan beter), zo uit:

gewicht * 2 * 16 = onderhoud

ga daar 10 tot 20% onder zitten om af te vallen en 10 tot 20% boven om aan te komen

Haal je vetten uit gezonde vetten! pindakaas, vette vis, noten (geen salami en worst :+)

krijg minimaal 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht binnen.

eet zes keer per dag.

drink veeeeeeel water (2-3 liter)

hoop dat je er wat aan hebt :)

5. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 20 ben best wel gespierd... niet bodybuilder gespierd maar flink breed. ik train mijn biceps met 22kg halters. maar nu heb ik een vraagje. Mijn biceps zijn huge maar er zit zon grote bal dat daaronder weinig zit. volgens mij heb ik kortearmspieren, zijn die te trainen op een bepaalde manier?

Bedankt voor de reactie:)

Bodybuilders!!!!!!:thumbs:

6. Ashavan

Ashavan Guest

Vind het qua omschrijving altijd lastig om te begrijpen wat men bedoeld. Foto een idee, want die paintshop zooi is net zo onduidelijk :p

7. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aanhechtingen kun je niet verleggen dmv training ;)

8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Soms is het zo frustrerend ;)
    Eet je eindelijk goed begin je meer te wegen, komt het alleen maar aan bij je buik, niet op de plekken die juist wat extra gewicht verdienen (bijv. borst/been/arm). Richt me vooral op de borst training omdat die gewoon achterloopt bij bijv. de rug die al wel in een aardige \/ vorm loopt (en dan bedoel ik niet zoals ashavan, want zo'n brede " beren" rug is mijn streven nu niet echt). En de borst die mag wel eens groeien, awnt die wil niet echt :mad:

9. Ashavan

Ashavan Guest

Om terug te komen op de biceps. Als ik hem aanspan is het aan de buitenkant mooi rond en alles. Kijk ik aan de binnenkant zie je de biceps/triceps en daar tussen een "deuk". Is dat wat er bedoeld wordt?

Tja wat is goed eten. Als je veel eet ga je ook vet aanzetten. En dat zet zich eerst bij de buik aan. Wellicht idee om 200kcal boven onderhoud te eten en niet 500 ofzo? En dan eens kijken wat er gebeurd.

Wellicht ook even kijken naar je lichaam somatotype. Als ecto kun je beter 5sets van 3-4zware reps doen bijvoorbeeld.

Trouwens me rug is niet breed o_O Bij lange na nog niet. Maar zat net wel intern te lachen. Liep langs douance. Allemaal "brede" bewakers die 2x in mij passen :p

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2008
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    fotootje van mij na 2,5 maand netjes eten en afvallen (gemaakt met de crappy cam van mijn telefoon:+) . Ben er aardig trots op en ga ook niet dieper. Ivm een elleboogblessure en het optisch ook wel prima vinden zo:

*foto weggehaald, toch maar niet :p*

11. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit kerel! Smalle taille ook :)

12. Ashavan

Ashavan Guest

hehe kev toch ook hier plaatsen ;)

13. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt voor de reacties Ash en Kevf :thumbs:
    zit er in salami en worst dan zo veel vet? Wist eerlijk gezegd niet echt wat er in vleeswaren zat (in biefstuk ijzer en calcium geloof ik)
    Waar kan je dat whey kopen< wat is het en waar smaakt het naar?

mijn streven is om op 80 kg uit te komen. zit nu op 76,5 geloof ik en het gaat al naar boven.
    Eiwitten, waar zit dat in naast eieren?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eiwitbronnen:

kip
    eieren
    magere kwark (naturel)
    magere melk
    mager rundvlees
    eiwitpoeder (is met melk erg lekker! Mijn zoon zeurt altijd om slokjes :+)
    magere yoghurt
    tonijn
    zalm
    huttekase

om maar eens iets te noemen. Broodbeleg is meestal drama incl het voorverpakte vlees. Daar zit meestal zoveel rotzooi aan toegevoegd. ik kan zelf maar een paar goede dingen verzinnen voor op brood:

- appelstroop
    - pindakaas
    - eieren
    - honing

en natuurlijk allerlei salades met groenten met kip en vlees ed.

15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hmm ok bedankt voor de tips, zal er beter op gaan letten!

En om terug te komen op de 'scheve biceps' van vorige pagina's: hier is de beloofde foto. Niet de grootste biceps maar doe sinds 26 september aan fitness en woog daarvoor 65 kilo.
    Foto biceps:

In juli 2007 zag mijn lichaam er zo uit: (woog 65 kilo, net 16 geworden toen. ben nu 76,5 en over 3 maanden 17)

Iemand idee hoe ik de biceps recht krijg, of hoort dit? nee tog?

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je bent iig groter, dus dat is dikke prima! De biceps bestaat uit twee spierkoppen en die lijken bij jou wat uit verhouding. Echter ik heb vrees ik niet genoeg kennis van zaken mbt dit soort specifieke anatomische aangelegenheden. Misschien Ashavan/Sostic/Amadeuz wel?

andere aanrader: dit is een gameforum en daarom niet het beste geschikt voor BB. Meld je bijvoorbeeld eens aan op bodynet.nl en doe daar veel kennis op. Ik raad je dan overigens wel aan om de eerste tijd gewoon erg veel te lezen en op te zoeken alvorens het forum plat te gooien met vragen die daar al vaak gesteld zijn ;)

17. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    met bb bedoel je neem ik aan BodyBuild? Ben niet echt op weg om een bodybuilder te worden hoor, als je dat soms denkt :+

En over dat lezen: lijkt me erg slim. Wist week geleden nog niet wat bulken en cutten was, maar na wat te hebben gelezen zie je meteen wat het is. Die vraag kom ik overigens nog vaak tegen op verschillende BB/fitness fora..
    Thnx voor de tips.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Nee. Hij bedoelde dat je op forum.Bodynet.nl completere info vindt. Hij en ik zijn ook daar te vinden.

Kevf...zonder problemen door de douane. Heb je die van jouw al binnen?

Wordt wel moe van sommige mensen. Er wordt om info/advies gevraagd en dat geef ik naar eer en geweten. Komen er dwazen langs die beweren dat het allemaal fout is, dat ik uit me nek zwam, dat ik niks bereikt heb en alleen meer uit theorie lul. Grr...zou die gasten eens voor me neus willen zien staan. Kijken of ze nog zo groot lullen op het moment dat ik ze de stoeptegels van dicht bij laat bewonderen.

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ik heb een probleem:

Mijn armen zijn abnormaal dun voor mijn lengte (1,86), ik fitness wel al, maar weet iemand hoe ik ze het best kan trainen, om zo snel mogelijk ( hoeft niet in een bepaald tijdsbestek) zo veel mogelijk resultaat kan krijgen?

20. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    hehe, daar had ik aan het begin ook last van (check vorige pagina) beste is:
    daarmee zou je het moeten redden ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina