Wat de efficientie is weet ik niet, maar uiteraard kan je meer rendement uit benzine halen. Met alleen simpel chiptuning kun je dit al doen. Probleem is alleen dat de levensduur van het blok drastisch achteruit gaat.
Maar wat ik eerder zei: maximaal rendenemt wordt gehaald in de F1. ± 320 pk per liter benzine. Tuurlijk, die bakken gebruiken meer dan 1 op 1, maar als je hetzelfde vermogen vraagt en met hetzelfde toerental rijdt als met de boodschappen wagen van je moeder, dan heb je de zuinigste motor in principe. En dan is 320pk/L nog niet eens het allerhoogste trouwens. Variabele nokken, variabele compressie, variabele inlaatlengtes: allemaal verboden in de F1. Misschien kom je daarmee wel uit op bijna 400pk/L. Ook kan je het mengsel gemakkelijk aanpassen. Kijk maar eens wat een beetje nitro doet met je vermogenskromme En wat ik al zei: een carb. van 1:200 is best mogelijk hoor. Dan moet er alleen wel bijgezegd worden wat de prestaties en levensduur van het blok zijn. Van 0 naar 100 zal een paar dagen duren denk ik
Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2008