[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grailknights, epic melodic death metal :D

[yt]N7bFpMleO9Y[/yt]

Ze zien er wel een beetje uit als idioten, maar het klinkt niet verkeerd :)

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het klinkt inderdaad niet verkeerd maar ze zien er zeker uit als idioten xD.

3. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]SxYylR1UKWQ[/yt]

Rofl kutschurft is zo'n komische band

4. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen dat ik respect heb voor de manier waarop ze de Nazi's hun scene uit hebben geslagen (letterlijk eruit geslagen). Maar dat ze met zn 10en 1 iemand springen is dan weer te nep voor woorden.

Het concert gisteren was erg vet. Enorm agressieve pit, maar wel op de juiste manier. Voelde vandaag pas waar ik allemaal geraakt was lol. Terror is echt ongelovelijk goed live. Heb nog nooit zulke vette sing alongs gezien.

Jammer van 1 akkefietje waarbij een viez laf ventje mij vanachteren probeerde te tackelen, maar dat deed ie zo noobish dat hij onder mij terecht kwam, waarna die mn elleboog van dichtbij mocht zien. Maargoed ik heb mn avond verder niet laten verpesten, wat echt vet! Ignite was zoals gewoonlijk ook weer top.

En Death before dishonor was ook mooi om te zien, nog heel even meegedaan met een circlepit terwijl de zaal nog half leeg was.

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Was...

Ze zijn gestopt!

Maar waar denk je waarop mijn avatar is gebaseerd dan:cool:

6. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Lees deze twee verhalen maar eens. 1st hand experiences met de FSU. Belachelijk gewoon.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Klinkt als een strak feest. Geloof dat een maat van me naar dezelfde was gegaan. Had het over ouderwets Hardcore. Maar ja aangezien het niet echt mijn ding is verder weinig aandacht aan besteed. Qua hardcore blijf ik meer bij de wat algemenere bands aan het oppervlak hehe.

Wist niet dat Kutschruft gestopt is. Heb net hun laatste Album "zolang de voorhuid strekt" geluisterd. Boer Hoekt Vrouw...HOER!!! :D

Lol Jeroentje. Ze doen beetje te WOHOOOHOOO YAYY voor mijn smaak. Grappenmakers in jurken haha.

De FSU klinkt als een groep mietjes met een god-complex. Als je ze raakt er niet tegen kunnen en je dan in groep bespringen en mensen zo maar aanvallen. En dat zijn volwassen? Zouden ze bij mij moeten proberen. Klinkt beetje als vroegah met die Satanistjes op Black Metal avonden. Hoe vaak ik daar wel niet met 1-3 man tegen over een groep pubertjes stond. Gewoon uithalen en des noods strijdend ten onder gaan.

[yt]-VcA6Coo7AQ[/yt]
    Ancient Existence

[yt]2BW0jYUL-jE[/yt]
    In Extremo

[yt]sM1tqRRQ44Q[/yt]
    Diaboli Virtus in Lumbar Est

[yt]kqQprZ-2a-k[/yt]
    Graveworm...altijd lekker live om op los te gaan :D

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2008
  8. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Graveworm heeft een super vette cover van Losing my religion :D orgineel van REM

link:

[yt]TU_yRoHTUPM[/yt]

En verder vind ik In Extremo ook wel goed, en die andere 2 (Ancient Existence en Diaboli dinges) helemaal niks.

9. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Vette shit, vind het origineel ook erg tof.

@ Ashavan: Ja alleen een het probleem met die FSU (als ik dat zo lees) is dat ze altijd met veel zijn. Plus dat het ook nog bijna grote gasten zijn van rond de 30. Dan moet ik eerlijk bekennen dat ik ze ook liever ontwijk.

Edit: hier nog een vette video van Death before dishonor.

[yt]WDUa80YrTfI[/yt]

Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  10. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd redelijk belachelijk. Niet echt zoals ze FSU op de dvd naar voren laten komen, dit is een hele andere kant.

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Even wat nummertjes plaatsen:

[yt]fOWB6rmSd4I[/yt]
    Lamb of God - Laid to Rest

[yt]JUfVZ8yXjeE[/yt]
    Hatesphere - Reaper Of Life

[yt]vjhUXZQx_wg[/yt]
    Cavalera Conspiracy - Inflikted

En een gouwe ouwe

[yt]JwD5Jk7fJb4[/yt]
    Sepultura -Refuse/Resist

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Heaven shall burn - endzeit

[yt]u2HX74spT80[/yt]

Was d'r live :cool:

13. Ashavan

Ashavan Guest

Youtube is weer zo traag als stront vandaag...

[yt]pW68_pY9-Oc[/yt]
    Wolven Ancestry

14. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine review van Bury your dead, To kill, Suicide Silence en Parkway drive in melkweg. Een vette avond die voor mij in het ziekenhuis eindigde.

To kill,
    Mooie, vrij traditionele hardcore uit Italie. Kende ze totaal niet, maar toch een vette band.

Suicide silence,
    Kende 2 nummertjes, maar wat de fuck een ongelovelijk vette show in de stijl van Bring me the horizon. Keiharde deathcore, met super goede live vocals. Geluid stond erg goed en zowel die diepe grunt als hoge krijs kwamen erg mooi naar voren. Tijdens deze band besloot ik nog maar niet naar voren te gaan (ook al was er een prachtige pit), gezien ik mezelf wilde sparen voor Bury your dead. Dik vette band en ik ben er zeker bij de volgende keer dat ze in Nederland spelen.

Bury your dead,
    Vetste band van de avond. Heet niet voor niets moshcore. Ik heb dan ook flink lopen moshen. Muziek is perfect om op te 2steppen. Nieuwe zanger heeft een brute strot en het hele publiek ging uit zn dak, hardcore zoals hardcore bedoelt is.

Parkway drive,

Laatste band en hoofdact. Had ze al een keer gezien en wist dus al dat dit super degelijke metalcore is. Live knalt het goed en ook nu ging het publiek weer helemaal los. Ik was flink moe van Bury your dead maar besloot dat ik knallers als "Boneyards" niet stilstaand kon uitzitten. Toen na een tijdje moshen de stroboscoop echter aanging wilde ik naar achter. Gezien de pit dan flink gevaarlijker is omdat je vuisten etc niet ziet aankomen.

Werd er echter van weerhouden de pit te verlaten doordat ik 2 keer de verkeerde kant op gedouwd werd. Toen ik een 3e poging waagde kwam er vanuit het donker nogal hard een vuist tegen de zijkant van mn hoofd. Deed wel pijn, dus ik me een weg naar buiten de pit gerost. Toen ik eenmaal rustig stond voelde ik iets warms langs mn gezicht lopen. Binnen no time zat mn hand onder het bloed evenals de zijkant van mn nek / gezicht.

Naar de EHBO gegaan ook al voelde ik er niet echt veel van, het bleef bloeden. Die ontdekten uiteindelijk dat mijn oor gescheurd was. Heb dus de rest van Parkway drive moeten missen door een ritje naar de 1e hulp. Daar is het gebeuren weer aan elkaar gelijmd.

Het was echt een super avond, maar voortaan baan ik me gelijk agressief een weg naar buiten als ik niet goed kan zien wat er op me af komt in de pit, lol. Een wijze les geleerd.

Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  15. Ashavan

Ashavan Guest

Krijg nu tietuh (liever niet ben er net van af), maar zat dus beetje op hyves te kloten. Onder muziek lading nederlandse metal bands :eek: Heb paar geinige gevonden waar ik nog nooit van gehoord had.

Incarnate, Gorath, Docile, All Heads Rise, Carach Angren om een paar te noemen. \o/

16. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Over Nederlandse bands gesproken. Heb deze week een CD van een Nederlandse band moeten reviewen. Erg rauw en erg lekker: Nuestros Derechos:

http://www.myspace.com/nuestrosderechos

Aanraders zijn Devils Repent en het Nederlandstalige Deimos

17. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, All Heads Rise komt bij mij uit de buurt hier :D Vindt er zelf niet zoveel aan maar toch.

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Luister sinds kort Dark Tranquillity nog lang niet alles geluisterd maar klinkt zeker chill.

19. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0
    Gorath komt uit België.
    Heeft wel een Nederlands label.

Als ik nog wat meer Nederlandse bands mag aanraden:

Polluted Inheritance (technische death metal)
    Hail of Bullets (old school death metal)
    Heavy Lord (doom/sludge)
    Toner Low (stoner/doom)
    Sons of Jonathas (eigenlijk ook uit België) erg gave death/thrash metal combinatie
    N3Uk! - Crossover, lekker puberaal.
    Isle of Man - Inmiddels uit elkaar maar erg leuke "math metal"

20. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    N3UK! is vet. Lag me meestal kapot om hun nummers. Lekkere hardcore gemixed met rap.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina