Als eerst wil ik geen flame war ontlokken, dus please, don't
.
Anderhalf jaar geleden heb ik een X360 Premium gekocht, toen enkel met Saints Row. Ik speelde er weinig op, vooral omdat - met Saints Row ging het nog wel - het aimen met de controller is FPS me helemaal niet lukte. Ook omdat ik druk was met school (wat nu minder is, na m'n examens) kwam ik er weinig aan toe.
Nu sta ik op het punt een X360 of PS3 te kopen. Je zou zeggen, koop een PC als je met je keyboard/muis wil spelen. Probleem is echter, dat als ik nu een PC koop, deze over een half jaartje al weer verouderd is (iig moet je op "medium" gaan spelen; ik houd van wat eye candy...). Het voordeel van een X360 of PS3 is natuurlijk dat deze wel genoeg eye candy heeft én beide de helft van een Game PC.
Het voordeel van de X360 is de prijs ( 100,- minder dan de PS3 ) en natuurlijk XBL wat ik zelf (ook al de Xbox) ondervonden heb. Als ik mijn keyboard en muis wil gebruiken, zal ik een
XIM2 moeten aanschaffen, wat erg goed werkt - volgens de community.
De PS3 heeft echter native support voor keyboard en muis, alleen wordt dit alleen door UT3 op dit moment gesupport. Voor de PS3 heb je alleen de XIM "1" versie, die minder werkt dan de XIM2. Het voordeel is echter weer de native support..
Nogmaals, ik wil alleen keyboard/muis support voor de FPS. Voor andere games is een controller goed genoeg. Ik heb ook nog een Logitech Momo stuur liggen, die perfect werkt met een PS3, voor de X360 zal ik een nieuw stuur moeten kopen; of bij mijn computer racesims (GTR2 e.a.) blijven.
Iemand die me kan helpen?
Keuzes, keuzes...
Klik om te vergroten...