1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nintendo heeft zeker een eigen identiteit. Dit komt vooral door de franchises van Nintendo. Denk aan topgames zoals Zelda, Mario, Metroid etc. Tevens maakt de Wii-mote (de besturing dus) de console uniek. Microsoft zal misschien best met een tegenhanger komen. Echter, de vraag is wat de developers ermee gaan doen. Heb het idee dat het voor developers meer een bijzaak is bij een 360 game ipv een van de belangrijkste punten in een Wii game.

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hetzelfde idee heb ik al tijden bij de Wii ..

3. -Murdock-

-Murdock- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als eerst wil ik geen flame war ontlokken, dus please, don't ;).

Anderhalf jaar geleden heb ik een X360 Premium gekocht, toen enkel met Saints Row. Ik speelde er weinig op, vooral omdat - met Saints Row ging het nog wel - het aimen met de controller is FPS me helemaal niet lukte. Ook omdat ik druk was met school (wat nu minder is, na m'n examens) kwam ik er weinig aan toe.

Nu sta ik op het punt een X360 of PS3 te kopen. Je zou zeggen, koop een PC als je met je keyboard/muis wil spelen. Probleem is echter, dat als ik nu een PC koop, deze over een half jaartje al weer verouderd is (iig moet je op "medium" gaan spelen; ik houd van wat eye candy...). Het voordeel van een X360 of PS3 is natuurlijk dat deze wel genoeg eye candy heeft én beide de helft van een Game PC.

Het voordeel van de X360 is de prijs ( 100,- minder dan de PS3 ) en natuurlijk XBL wat ik zelf (ook al de Xbox) ondervonden heb. Als ik mijn keyboard en muis wil gebruiken, zal ik een XIM2 moeten aanschaffen, wat erg goed werkt - volgens de community.

De PS3 heeft echter native support voor keyboard en muis, alleen wordt dit alleen door UT3 op dit moment gesupport. Voor de PS3 heb je alleen de XIM "1" versie, die minder werkt dan de XIM2. Het voordeel is echter weer de native support..

Nogmaals, ik wil alleen keyboard/muis support voor de FPS. Voor andere games is een controller goed genoeg. Ik heb ook nog een Logitech Momo stuur liggen, die perfect werkt met een PS3, voor de X360 zal ik een nieuw stuur moeten kopen; of bij mijn computer racesims (GTR2 e.a.) blijven.

Iemand die me kan helpen?

Keuzes, keuzes...

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De laatste Nederlandse softwarecharts:
    (bron: GFK Dutchgamecharts)

1 MARIO KART (Wii) NINTENDO
    2 GRAN TURISMO 5 PROLOGUE ( PS3 ) SONY
    3 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Nintendo DS) SEGA
    4 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Wii) SEGA
    5 ASSASIN'S CREED (PC) UBISOFT
    6 COMMAND & CONQUER 3 KANE'S WRATH (PC) ELECTRONIC ARTS
    7 BRAIN TRAINING (Nintendo DS) NINTENDO
    8 MORE BRAIN TRAINING (Nintendo DS) NINTENDO
    9 SUPER MARIO GALAXY (Wii) NINTENDO
    10 CALL OF DUTY 4/MODERN WARFARE ( PS3 )

Terechte nummers 1 en 2, beide zijn echt ronduit topgames.

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zoals altijd moet je kijken naar welke titels je wilt. Kijk naar het gamesaanbod. Wil je Killzone, Rachet & Clank, Gran Turismo en Tekken dan moet je bij de PS3 zijn. Wil je Halo, Gears of War, Dead or Alive, Ninja Gaiden , Mass Effect etc dan moet je bij de Xbox 360 zijn. Zowieso zien multiplatform titels er beter uit op de Xbox 360 en heb je de betere online ervaring plus de achievements.

Ik heb alle consoles tegenwoordig, gebruik de PS3 alleen echt nauwelijks, is nu meer handig als blu-ray spelertje. Alle titels die er namelijk op zijn heb ik al op de Xbox 360 en de paar titels die exclusief zijn zoals Drake's Fortune en R&C heb ik al uitgespeeld.

De 360 bied een meer geintergreerde ervaring, doormiddel van die guide die er altijd is en je vrienden die je altijd kunnen zien, dat is voor mij belangrijk :) Als ik op de PS3 speel voel ik me disconnected. Mensen kunnen me niet uitnodigen of zien en ik verdien geen achievements.

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

Best cool dat je voor een demo geld kan vragen :)

7. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Subtoppertjes at max.

8. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. Het zijn nu niet echt geweldige games. Mario Kart is bijna hetzelfde als op de Gamecube en GT5 Proloog is gewoon een uitgebreide demo

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat gezaag over dat GT5 Prologue een demo is. Een proloog is iets anders dan een demo. In de Japanse Playstation Store stond een demo van GT5 Prologue, met één baan en iets van zeven auto's.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dus een Prologue is wel de volledige versie van GT5 en geen demo? Hoe zou je dan een Proloog beschrijven? Zijn er meer voorbeelden te noemen van games welke ook zo zijn uitgebracht? In dat oogpunt zou je de Halo 3 Beta ook een proloog kunnen noemen ;)

Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heel simpel, als een proloog. En een demo omschrijf ik als een demo.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een proloog is een inleiding. In dit geval een inleiding op Gran Turismo 5, welke dit jaar/begin volgend jaar uitkomt. Gran Turismo 4 kent ook een proloog. Deze is in Europa echter nooit verschenen.

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Prologue is geen demo. Prologue is een normale game ter voorbereiding op een immens grote game :+. Anyways, Je hebt 70 auto's, 7 of 8 tracks als ik me niet vergis. Je kan online gamen(wat toch het coolste is), je hebt Top gear, noem maar op. Een demo kan je het niet noemen he. Ik bedoel, wat is beowulf the game dan?(5 levels). Dat is crap. Prologue is goede crap!}:] Nu ja, ik wacht ook op gt5 hoor. Maar ik ben er zeker van dat voor 40 euro de mensen niet gekloot zijn met gt5: prologue. Online is het kicken als je wint. Zo'n race-ervaring, en dan kunnen winnen, damn, dan gaat je hart wel denk ik :).

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Maar een proloog is dus in jullie ogen wel een volledig spel? Of is het meer een soort van beta of iets dergelijks?

/edit\ Duidelijk uitleg Boss :)

15. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    En toch vind ik het raar dat er geen enkele 360 titel in die lijst te vinden is, aangezien er veel meer 360's in omloop zijn dan PS3's. Maargoed het zal wel ontbreken aan toppers... :9 Wat ik ook vind... naja voor mij dan he, die moeten nog steeds komen ik wacht al jaren... met smart... nog steeds...

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Paar weken geleden stond er geen enkele PS3 titel in de charts ... dus het is even stuivertje wisselen ;)

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Proloog .. demo .. inleiding .. introductie ..

Het is het allemaal, er is nu eenmaal geen vaststaande definitie van wat een game demo of game proloog eigenlijk is. De een ziet het als volwaardige game voor dat geld, de ander weer niet. Uit deze discussie ga je nooit komen.

Feit blijft wel dat men straks gerust weer 70 Euro uitgeeft waardoor GT5 in totaal 110 Euro kost. Het gefaseerd uitbrengen van deze game is dan ook een slimme manier om a. de gamers zoet te houden, b. de torenhoge ontwikkelkosten terug te verdienen.

Het zou Sony sieren als ze de fans van het eerste uur een korting zouden geven op de volledige GT5.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Wie weet kan je prologue volledig up daten tot GT5? En degene die gewacht hebben, kopen dan de volledige versie. Zou kunnen he? Nu ja, genaaid ben je eigelijk niet, aangezien je met prologue kan oefenen tot GT5 er is. En de echte fans zijn daar maar al te blij mee. Kunnen ze hun rijstijl optimaliseren :). En trouwens, je hebt nog altijd de keuze wat je doet he.
    Anyways, is idd wel slim om prologue uit te brengen, dat is een feit ja...

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Denk je echt dat sony dat gaat doen :{

Maar goed mijn neef (UK) heeft een ps3 gekocht .. dus nu wil ik er ook een (hij heeft geen 360) ;)

20. Stiffmasta

Stiffmasta Alpazino

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Gran Turismo 4 Prologue uitgespeelt....
    En ja hij was WEL te koop in Europa (Had hem gekocht voor €29,99 in de Colryte te België)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina