1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    ? Jij zegt dat de 4.0 liters maar een paar pk's meer hebben... Ik vind 480pk toch niet 'een paar pk's' hoor.

    Maja, baal er echt van dat ik die 205 1.9GTi niet meer kan vinden. Net weer even gezocht, volgens mij is 'ie verkocht :'-(
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies, geef mij maar een dikke A8 ipv van een Jag. :thumbs:
    Hoor toch eens even en kijk naar die soepele overgang bij het schakkelen!

    [yt]3_vYtm_2z9o[/yt]

    Ben zelf echt een liefhebber van Duitse auto's. Italiaanse en Engelse auto's (behalve Aston Martin) moet ik echt niks van hebben. Ik zeg altijd maar: Deutsche gründlichkeit. ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Natuurlijk mag je een automaat kut vinden, maar met een automaat kun je in een bocht ook gewoon volgas gaan. Dan heb je ook een kickback.

    Ik ben het met je eens dat je met een handbak iets meer controle hebt, dan met een normale automaat. Met een DSG automaat ben ik echter weer veel sneller dan een schakelbak en kan ik zowel handmatig als automatisch schakelen.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    en ja die 480 pk sterke jag is heel duur.. maar wat heb je dan..

    een Dure Ford Mondeo met 480 PK en een wannabe RR logo op de neus.. nee niks voor mij..
     
  5. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhm rare uitspraken hier..=( Zeker nog nooit in een Jag X-type gereden?
    Een van de lekkerste reisauto's, gebruikt pik je ze op voor een dubbie.

    De S-type kan mij niet bekoren, het ontwerp is niet mijn smaak.
    Maar de nieuwe XF weer wel, phoe wat een lekkere ass voor een zakenauto.
     
  6. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey mannen wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Swift (vanaf 2005). Eigenlijk een vrouwenbak van hier tot Tokio maar vind het toch kicke.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Jaguar gebruikt al een tijdje geen beeldjes meer. Dit is de neus van de XF.
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    naja.. vind het 3x niks..
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Is de concept he, dit is productieversie ;) :

    [​IMG]

    Vind hem toch wat minder, vind het meer wat weg hebben van een Japanner dan van een Jag.

    Vind ik een leuk bakkie! Echt een enorme vooruitgang tov het vorige model. Is de eerste Suzuki ooit die ik mooi vind.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  10. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag ook jullie advies voor het aanschaffen van een 2e hands auto! :)

    Vanaf juni heb ik een nieuwe baan en moet ik helaas mijn lease auto (Skoda Fabia) weer inleveren. Betekent dus dat ik een eigen auto moet gaan aanschaffen.

    Ik heb al een beetje rond gekeken op marktplaats en er zitten wel wat leuke auto's voor mijn budget bij.
    Mijn maximaal te besteden budget is 10.000 euro!

    Mijn voorkeuren gaan uit naar bijvoorbeeld een Mini Cooper, Audi A3, Golf, Peugeot 206/307/CC & Renault Clio.
    Bouwjaar vanaf 2000, niet al te veel gereden KM, Electrische ramen, CV etc...

    Gewoon een mooie, sportieve auto met alle gemakken voorzien :)

    Ik ben benieuwd naar jullie ideeen! En dan vooral op het gebied van onderhoud, waarde, kwaliteit etc etc..

    Inbreng van andere auto's hoor ik ook graag! En nee geen Opel Tigra, not my style! :9
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111

    Mijn Golf V5 iets voor je??
     
  12. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Als eigenaar van een Jeep die me handen vol geld kost zou ik je adviseren een auto te nemen die lekker zuinig is.
    Sportief, luxe en allehande tuning is wel leuk maar het leukst is nog een volle portemonee! Prijzen zullen het komende jaar nog wel minimaal €0,10/L stijgen.
    Ik lees dat je iets in het formaat Clio/206/fabia wilt?
    - aantal KM's per jaar? diesel/benzine
    - wat vind je niet veel km's? 150.000 of 10.000?
    - Met budget 10.000 is een goede Mini Cooper niet te doen.
    Ik geef zomaar wat ideetjes die bij me te binnen schieten; Mazda 3, Clio, alfa 147, Ford Focus, Mazda MX5, Seat Ibiza, Fiat Stilo.
    Niet alle motorvarianten even zuinig maar toch best sportieve onderstellen.
     
  13. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0

    Nou ik vind een auto zonder al te veel poespas (tuning enz) het mooiste. Gemiddeld zo'n 100.000 gereden KM vind ik wel mooi. Een Mini Cooper One is nog wel haalbaar, maar dan moet je goed zoeken!

    Die Golf 5 ziet er netjes uit, maar ik zoek toch een auto met minder KM waarmee ik de aankomende jaren eff mee vooruit kan. Is natuurlijk ook niet altijd zo dat aantal KM's wat zegt, maar goed. :)
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111

    Km-stand zegt idd geen ene moer... Maatje van mij moest van zijn PA per se een auto kopen met minder dan een ton op de teller. Ik zei al tegen hem, maakt geen fuck uit. Belangrijker is het onderhoud. Blokken gaan tegenwoordig zo een drie a vier ton mee. Kan zelfs langer als je de auto gewoon altijd goed hebt onderhouden.

    80.000 stond er op zijn teller. Inmiddels hikt en tikt zijn blok als de mallemoer. En mijn blokkie is nog steeds zo soepel en stil als het maar kan :D

    Maargoed, denk erover ;)

    Vanmiddag trouwens nog even in een R32 gereden. Heerlijk man! Wat een power :D
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nu spreek je jezelf een beetje tegen ? ;)

    Eerst zeggen dat blokken 4 ton mee kunnen en vervolgens met een blok van bijna een ton aankomen die hikt en tikt..... :)

    Mij is geleerd dat de rijstijl van de vorige eigenaar het punt is wat een auto een goede deal of een kat in de zak maakt :cool:
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Daarom zeg ik "mits goed onderhouden". Spreek mijzelf dus niet tegen ;)
    Zeg dat de km-stand niets zegt.....
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja,als je een 4,0 l jeep koopt,wéét je op voorhand al wat het je gaat kosten aan brandstof...

    De grote vraag is hier, hikte en tikte dat blok al van de eerste dag van de aankoop.Of is dit aan de rijstijl van je vriend te danken.

    Inderdaad, als je een auto koopt van een halve wegpiraat die van stoplicht tot stoplicht wegsprint en hierbij telkens tot in de rode zone doortrekt dan koop je een mooie blinkende auto met een totaal opgereden motor zonder dat er al te veel kilometers op de teller staan.
    Idem dito voor een auto die steeds maar korte ritjes op zijn actief heeft,die is véél schadelijker voor de bewegende onderdelen en kunnen op 100.000 km zo véél meer slijtageverschijnselen vertonen dan ééntje met 200.000 km op de teller die middelange tot lange afstanden per keer heeft afgelegd...

    Nee op zich niet, maar het aantal jaren dienst speelt ook een rol.
    Het motorblok op zich is vrijwel onverwoestbaar,maar de kosten aan onderhoud kunnen wel hoog oplopen als andere op en rond de motor bevestigde onderdelen langzaam maar zeker gebreken beginnen te vertonen door ouderdomsverschijnselen.Denk hierbij maar aan alternatoren,koelvloeistofdarmen,radiator, turbo,speling op de stuurinrichting,koppeling,speling op de aandrijfassen ,aandrijfriemen.
    Feit is dat vanaf zo'n 200.000 km die kosten langzaam maar zeker gaan opduiken...
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Vlak na aankoop bleek de auto ook al wat probleempjes te hebben. Ligt zeker niet aan zijn rijstijl. Hij heeft gewoon de verkeerde auto gekocht, maargoed. Nu hikt en tikt het al wat minder, maar hij was wel ff 1500 euro aan onderhoud kwijt.

    Opzich is het niet erg als je de auto een keer in het rood jaagt, echter moet je niet continu de begrenzer induiken. Als je zo rijdt ben je gewoon een kneus. Als de auto warm is moet je zo nu en dan best eens een sprintje kunnen trekken, maar je hebt idd figuren die denken dat ieder stoplicht een excuus is om maar ff lekker op te trekken (en dat vaak met hun 1.4tje)

    True, speelt zeker een rol, maar zegt (zolang de auto goed is onderhouden) dus helemaal niets. Mijn broer rijdt nu een Maxima uit '92 met weet ik veel hoeveel duizend km's, maar hij heeft amper problemen met dat ding. Alleen het lakwerk is hier en daar wat minder. De auto heeft gewoon altijd het nodige onderhoud gehad.

    Wat ik alleen maar wil zeggen is dat als ik een auto koop, hem binnen 20.000km kan afraggen. Je moet de auto bij een proefritje dus gewoon goed testen, om er zeker van te zijn dat de auto in orde is. Dat de boekjes en onderhoudhistorie bekend zijn helpt daar al bij.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  19. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ben opzoek naar een autotoje, ik heb eerst een golf3 1.6 gereden maar dit werdt mij te duur door de verzekering (ik ben 19 dus zit in risico)

    ik heb 1000 euro te besteden en ik d8 zelf aan een peugot 106 ofzo iemand tips voor mij ??
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Kijk gewoon even goed op Marktplaats. Is zat te vinden voor rond de 1000 euro. Gooi er voor de zekerheid een ANWB/DEKRA keuring tegen aan en je weet welke kosten je snel kunt verwachten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina