[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ‘GP Abu Dhabi wordt race in oktober’
    Dit jaar komen er al twee nieuwe circuits op de kalender, maar volgend seizoen komt er opnieuw een bij: de Grand Prix van Abu Dhabi. Net als in Valencia en Singapore wordt de race verreden in de stad, en ook dit circuit wordt ontworpen door Hermann Tilke, de huisarchitect van de Formule 1. Het circuit wordt echter permanent, en dus is het geen ‘echt’ stratenparcours.

Nu is echter ook bekend geworden wanneer de race verreden zal worden. Omdat de afteller op de website van de race aftelde naar een datum in januari 2009, ontstond er verwarring. Er zal toch niet al een grand prix verreden worden in januari? Die verwarring is nu weggenomen, want de race al in oktober 2009 plaatsvinden, zo meldt de nieuwste editie van het Britse Autosport.

Dat is dus in de slotfase van het seizoen, maar het is nog onbekend of de race in Abu Dhabi ook de afsluiter van het jaar zal zijn. Wat inmiddels wél bekend is, is dat het een permanent circuit zal zijn, en niet, zoals eerder aangegeven, een parcours dat deels door de straten van de Arabische stad zal lopen.

Onlangs werd bekend dat Philippe Gurdjian de dagelijkse leiding heeft genomen over het circuit. Gurdjian was al verantwoordelijk voor het omtoveren van Paul Ricard, dat nu wordt gezien als het geavanceerdste testcircuit ter wereld, en maakte het circuit van Bahrein ook al gebruiksklaar voor de Formule 1.

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Mmm, zo krijgen we wel erg veel van die straten circuits.. Bouw dan het oude Hockenheim weer op.. Bernie ziet er waarschijnlijk genoeg $$$$ in.

Schumacher gaat ook weer testen met de Ferrari op Barcelona met slicks :)

3. JeePee

JeePee Guest

Het wordt een permanent circuit in de stad. Niet een echt stratencircuit dus.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dus meer iets in de richting van Montreal (al ligt dat natuurlijk niet midden in de stad)

5. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou mooi zijn, want de races op een semi-stratencircuit (Canada en Australie) zijn altijd een van de meest spectaculaire races van het seizoen, of het nou regent of niet.

6. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas ontworpen door Tilke, maar we zullen zien. :)

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Wat is er nu weer mis met Tilke? Hij heeft toch wel bewezen dat het mooie circuits kan bouwen

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Naja we zullen zien van mij hoeft er niet elk jaar zo'n circuit bij. En Tilke kan zeker mooie circuits bouwen! Istanbul, Bahrein :thumbs:
    De race van Europa in Valencia staat de mensen ook wel aan, in 10 dagen uitverkocht.

9. JeePee

JeePee Guest

Wat is er gebeurt met het Chinese GP circuit :eek: Aardbeving ofzo?

10. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek:

Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  11. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik dus met Tilke, echte kwaliteit. :+

Nee hoor, maar ik ben gewoon geen fan van zijn circuits. :)

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij heb jij dat gewoon gephotoshopped om zo je onvrede te uiten richting Tilke :cool:

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Moet dan wel een flinke geweest zijn, of een flink goede photoshopper. Wtf! :eek:

14. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso heeft een haaienvin en het team uit italie heeft eindelijk de nieuwe neus laten zien.

15. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    nee ik had gehoord dat er een brandje was ontstaan toen een paar boeren met toiletpapier gingen gooien..

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nu wordt er weleens op oval-circuits geracet, maar volgens mij staat de Euroborg nog niet op de kalender.

17. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :+

Edit5: Kut wat had ik ook al weer getypt?

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Pfff, moet je niet gaan editten :mad:

@Edit5: Iets over Albers en F1 terughalen naar Nederland, maar ik weet zelf niet meer wat ik had geantwoord dus boeit niet meer.

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  19. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Dus de GP van Valencia word niet op het circuit van valencia gereden die ze ook hebben maar in de stad zelf?

20. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou doe je het ook:p

Maar na wat gegoogle ben ik er achter: de euroborg is ontworpen door *tromgeroffel* Tilke

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina