Ik zie dat ik moet stoppen met de discussie. Het denkbeeld dat de evolutietheorie wetenschappelijk is is gewoon niet meer te wissen. Ik lees nu reacties waar men uitgaat dat als er langer onderzoek gedaan zou zijn, het plots wel zou lukken, of dat het logischer klinkt dat in de lange tijdsperiode de benodigde aminozuren zich wel zullen creëren. Wie ben ik om dit als fout te verklaren maar het is in geen geval eerlijke argumentatie. Deze argumenten zijn in geen geval wetenschappelijk te noemen en dus voor mij totaal niet van belang en zonder waarde. Iets afgeven op tijd is zeer zwak. De redenatie van de wetenschap gaat niet over speculatie maar over hard bewijs, iets dat er dus niet is maar waar in de commentaren wel over wordt gesproken alleen in de vorm van: dat komt nog wel. Dat is goede argumentatie hoor! Dat iets geloofwaardiger klinkt wil niet zeggen dat het wetenschappelijker is. Mijn punt is dat zelfs de evolutietheorie geen wetenschappelijk feit is. Dat de bijbel hetzelfde probleem kent is geen nieuw licht voor mij.
Daarbij, het is een zeer groot probleem als meerdere soorten mensachtige die wij als voorvaderen beschouwen in dezelfde tijdsperiode hebben geleefd. Daaruit blijkt dat de aanpassingen van de evolutie (als je daarvan uitgaat) dus niet zo efficiënt waren aangezien de primitieve versie het ook uithield zonder verbeteringen.
De geschiedwetenschap is zeer complex aangezien wij van alle honderdduizenden bronnen maar enkele terugvinden. Feiten in de geschiedenis zijn geen feiten maar interpretaties. Zo heeft zo'n beetje elke historici een eigen geschiedenis opvatting. Nogmaals, ik kan snappen dat je niet in Jezus geloofd, maar geloof je ook niet in Karel de Grote, Ceasar, Saladin, RamsesII, aangezien veel belangrijke historische personen amper tot weinig voorkomen in wereldse geschriften buiten de bijbel. En als ze wel voorkomen geeft jou theorie (ik geloof die boeken niet) alsnog genoeg mogelijkheid ze te ontkennen. Ik denk daarom dat jou mening over Jezus gewoon met welk bewijs ook dan niet bij te stellen is tenzij ze het lichaam vinden (wat overigens nooit gaat gebeuren, idem met alle historische figuren, en zoja, kan je altijd nog ontkennen toch?). Ik zeg overigens niet dat Jezus wonderen en dergelijke heef verricht aangezien dit natuurlijk een kwestie is van geloof en niet van wetenschap. Mooi is als je dit stuk analyseert is dat we eigenlijk onze geschiedenis baseren op geloof, wist je dat?
Als je totaal geen geloof hebt in de hedendaagse geschiedenis denk patronen wil dat eigenlijk zeggen dat je ultieme wetenschap beoefent, aangezien feiten in de geschiedenis alleen maar interpretaties zijn, dus in een kleine mate denk je zeer groot NERAZZURRI ;-) (ik heb het niet over natuur/aardrijkskundige geschiedenis)
Daarbij is je laatste zin wel heel vreemd, ik ben blijkbaar een van de weinigen die zich in eerlijke wetenschap interesseert en zich daarom hard maakt tegen de evolutietheorie als feit, aangezien dit alles behalve wetenschappelijk is, wat uitgelegd is. Wat ik ook doe, jij blijft in je hoofd toch geloven dat evolutie wetenschappelijk is, daarom stop ik met argumenteren over dit punt.
Laatst bewerkt: 16 apr 2008