Het is iemand die niet graag vis, kwark of yoghurt lust en op dit moment nog zeer onregelmatig eet. Hiermee bedoel ik dus de ene dag 2 boterhammen en avondeten en de andere dag een half brood... Qua eiwitten is het idd niet hoog, misschien is een shake na het trainen een optie.
Stats zijn 1,86m, 67,4kg bij +-12% vet.
Krachtstats weet ik niet precies, BP rond de 40kg schat ik. DL en SQ is even nog niet van toepassing...
- Derde keer trainen is wel een optie ja, en daar dan een rugtraining van maken bedoel je? Nog suggesties voor rugoefeningen waarbij belasting van de knie ontzien wordt? (bijv T-bar is ook niet te doen)
- Joggen op het strand is aangeraden door de fysiotherapeut omdat het juist goed zou zijn om de stabilisatiespieren te versterken
Hij heeft nu al 3 maanden gerevalideerd, is voor de 2e keer door zen knie gegaan. Eerste keer was de kruisband ingescheurd en zwaar knietrauma maar de meniscus was nog intact. Hij heeft toen ook zo'n 4 maanden gerevalideerd en mocht van de orthopeed weer rustig gaan sporten. Dit bleek geen goed advies te zijn aangezien hij bij de 4e keer trainen weer door zen knie ging.
Nu is de meniscus waarschijnlijk wel naar de klote, verder onderzoek moet dat nog uitwijzen... Waarschijnlijk volgt er nog een operatie voor een kruisbandreconstructie met een pees uit de hamstrings.
Leg extension is juist aangeraden door de fysio om elke dag te doen met zeer licht gewicht, 5 sets van 10 herhalingen. Vandaar dat ik dit letterlijk in het trainingsschema heb overgenomen...
Vind een fullbodyschema maken zonder squats en deadlifts en ALLE oefenningen waarbij je de knie ontziet wel een beetje lastig eigenlijk. Trouwens het rennen op strand is op hard zand en niet in het mulle.
Maar thanks voor de info both . Ik zal get schena vanavond of morgen met wat verbeteringen nog een keertje posten!
edit @Kevf: leuk logje, ik ga em eens volgen. Misschien maak ik er zelf binnekort ook wel 1. Is toch wel leuk om bij te houden lijkt me
Laatst bewerkt: 23 apr 2008