[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Als Paulus zou hebben geschreven dat vrouwen gelijk waren als mannen, en ze dezelfde rechten moesten hebben en wat dan niet. Denk je dat dan veel mensen naar hem geluisterd zouden hebben?

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Als jij mij leven geeft en je eigen Zoon geeft om voor mij te sterven, en ook nog eens vraagt of ik een relatie met je wil aangaan. Nou.. dan mag je wel wat terugverwachten ;)

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Maar als jij vindt dat sommige
    dan vraag ik me af of deze zaken in een andere tijd dan wél van toepassing zouden moeten zijn.. Omdat we nu beter weten moeten we dingen opeens maar anders gaan interpreteren of zelfs zeggen dat ze niet meer van toepassing zijn?

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat hele dreigen met de hel is door de kerk gedaan, en komt in de Bijbel nou niet echt veel terug. Ik denk zelf dat je op aarde een keuze hebt, een keuze voor God of een keuze tegen God. Kies je tegen God, dan zul je niet met hem zijn na de dood (dat kan dan de hel genoemd worden).

Is hij al, nu jij nog ;)

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat zeg ik ook juist, dat kun je niet zomaar zeggen. En het is niet zozeer dat we nu persé beter weten of iets dergelijks, het is dat we nu in een andere tijd leven.

6. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben christelijk opgevoed hoor.. Ik heb het écht nooit begrepen, wat al die mensen in geloof zagen.

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Meedoen, en het maar voor waar aannemen is wat anders dan daadwerkelijk die relatie aan te gaan.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Jezus ging toch ook volgens de overlevering tegen taboes in? Dat werkte toch ook?

Dan nog moet God in relatietherapie, hij lijkt alleen maar in extremen te denken 8)

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Behalve dat hij een flinke boze menigte mensen achter zich aankreeg, gehaat werd door de farizeën, saduceën en uiteindelijk vermoord werd. Verder werkte het top :thumbs:

Geeft Hij alles, is het weer te veel 8)

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    @ Shriko: Waarom heeft God de aarde en ons geschapen als hij ons net zo goed meteen op had kunnen nemen in de eeuwige hemel? Is dit een test?

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Tja.. Van mij hoeft het niet. Ik ben er in de loop der jaren wel min of meer achter wat mensen en geloof samen brengt. Egoisme en arrogantie :) Klinkt hard, maarja :) Zo´n beetje elke cultuur heeft een geloof waavan zij zeker zijn dat dat de waarheid is. (nogal wiedes)

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zei dat ook vooral als reactie op Henrive.., als voorbeeld. Ik weet ook niet wat een God zou willen en dat boeit me ook niet, want ik geloof er immers niet in :)

On a sidenote, Wel respect voor jou Shriko, dat je ondanks de eeuwige zelfde discussie met vele members altijd hier, dat je wel 9 van de 10 keer de moeite neemt om te reageren op iedereen die vragen, op- of aanmerkingen heeft.:thumbs:

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, want God wil onvoorwaardelijke vrijwillige liefde.

Alleen bestaat dat helemaal niet.

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat hij wil dat wij voor hem kiezen, en dat hij niet voor ons die keuze maakt.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Simpel toch,om dat personen zoals Mozes er één was ,die al zijn volgelingen wijsmaakte dat god met Hem sprak ,en hem impassant opdroeg het volk te leiden in gods naam...Al die slimmerikken tuinden er met open ogen in.En Mozes was de man die vanaf dat moment de grote jongen mocht spelen over
    zijn volk...Slimme jongen die Mozes....
    Overigens,in de tijd van Jezus waren er tientallen predikers die elk hun visie aan de mensen verkondigden....Net zoals er tientallen verschillende christelijke geïnspireerde sektes waren met elk hun eigen geloofsvisie,en die verschilden onderling érg véél met elkaar....Toen het huidige christelijk geloof de overhand kréég werden al die andere christelijke sektes netjes geëlimineerd of later onder de noemer gnostisch geklasseerd...
    Of hoe de winnaar in de geloofsstrijd de hele geschiedenis daarvan bepaald...
    Daar is niets goddelijks aan,eerder menselijks omdat er macht en aanzien aan verbonden is,het idee alleen om zogezegd in gods naam te regeren over de christelijke wereld werkt sterk genoeg om destijds iedere op macht beluste kardinaal een gooi te laten wagen naar het ultieme doel,het jobke van paus uitoefenen,en dan maar kicken.......

Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  16. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    zekers:)

17. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dank je wel. Ik denk dat dit topic bedoeld is om begrip voor elkaar te krijgen, en misschien te begrijpen waarom iemand zo'n keuze maakt voor God. En dus niet voor iemand om zijn gelijk te krijgen. En ik moet zeggen dat ik mij goed vermaak zo ;)

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Nee, God biedt onvoorwardelijke liefde. Hij verwacht niet dat jij nooit boos op hem bent of iets dergelijks.

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, we leven in een andere tijd, maar je gaat me toch niet vertellen dat de behandeling van vrouwen en homosexuelen misschien toen beter was, of toch misschien nu? Lijkt me toch dat we nu wel degelijk beter weten.. Tenminste, veel mensen wel.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    En als we niet voor hem kiezen branden we voor eeuwig in de hel, right?

Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar die vent krijgt wel graag de bevestiging van zijn macht, of niet? O-) Echt vredelievend is hij niet. Ja, tenzij je in 'm gelooft, maar hoe doe je dat als hij zich nooit laat zien?? :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina