Ok, ik ga mn best doen:
Jij bent dus Desmond Miles, maar met dat apparaat (een Animus), kun je in de gedachte van je voorouders lopen.
Nu hebben onderzoekers ontdekt dat er in de tijd van kruisridders een schat was die ze erg graag willen (de Ark).
Ze ontdekken dat dat toendertijd in bezit van de Assassijnen was.
Toevallig stamt Desmond Miles van een Assassin af, namelijk Altaïr. Met behulp van de Animus kan Desmond Miles dus in het verleden kijken in de persoon van Altair. Er is alleen 1 probleem: het is nog niet gelukt om het punt waar de Ark terug is te synchronizen, want daar is je geheugen te zwak voor. Ze kunnen alleen terug naar wat geheugen nog voordat de Ark in jouw bezit is.
Je stapt binnen als Altaïr net op het punt staat om de Ark te veroveren van de Tempeliers.
De opdracht mislukt, er sterft een broeder Assassijn en de Ark is in de handen van de Tempeliers.
De bigguy van de Assassijn, Al Mualim, is hier niet blij mee, en straft je disciplinair door je rang, wapens en abilities af te nemen.
Om weer in je oude rang te komen, moet je 9 personen in 3 steden vermoorden.
Damn, ik weet eigenlijk geeneens of dit je vraag was .
/Mod Ondanks dat je eigenlijk niks verklapt, heb ik toch maar spoilertags toegevoegd - the Matrix