Ik heb geen omroep Brabant en zou er al helemaal niet naar kijken als ik het had. Zoals ik al zei ben ik net een uur terug uit A'dam en heb ik vrij weinig gezien, behalve wat samenvattingen.
En het heeft geen kont met naaste concurrent te maken. Toen Ajax twee jaar geleden vijfde werd gebeurde het precies zo. 't Is gewoon ingebakken frustratie.
Sowieso, waarom moet je het over concurrenten hebben? Zwolle? Wtf? Je bent toch voor PSV of niet? Zing dan pro-PSV en zit niet alleen met je kop bij Ajax.
Men loopt nu nog te zeiken over Van Gaal die in '95 riep dat we de beste waren van weet ik welke kutdorpen allemaal (wat ik ook gewoon zielig vond), en jaar op jaar vinden er vergelijkbare dingen plaats in Eindhoven en elders waar prijzen uitgereikt worden die Ajax niet gewonnen heeft.
Je zegt het zelf ook, zoals ik ontzettend veel heb gelezen en om me heen gehoord: 'lekker provoceren', 'ik hoop dat ze winnen in de laatste minuut door een handsbal of onterechte penalty', 'hopen dat psv verliest en Ajax zelf gelijk speelt'. Men is helemaal niet bezig met PSV, alleen maar met Ajax en zorgen dat het bij Ajax vooral zo hard mogelijk aankomt.
Het zegt alles over de voetbalcultuur in Eindhoven.
Gelukkig staat men daar in Amsterdam veelal boven, en daarom worden we ook vaak arrogant gevonden. We zijn in ieder geval een stuk meer met onze eigen club bezig dan al dat gefrustreerde anti-publiek.
Maargoed, Inter heeft de drie puntjes binnen. Weer erg slecht gespeeld terwijl het de laatste weken wat beter ging. Gelukkig zijn de drie belangrijke punten binnen. Nu de relatief makkelijke thuiswedstrijden tegen Cagliari en Siena winnen en één punt halen tegen Milan of Parma uit. Of Roma moet (zonder Totti) eerder punten laten liggen, wat er dik in zit. Dat kan bijna niet meer fout gaan \o/
Laatst bewerkt: 21 apr 2008