De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Lol, geflitst worden op je examen ;D

Proficiat dat je bent geslaagd, volgende week even papiertje ophalen. Heb je al een motor?

Vandaag met dit mooie weer ook maar ff stukkie Belgie in gegaan met zn 2en. Lekker warm (beetje te warm zelfs) weer en erg, erg veel andere motoren daar.
    Op een soort van ovale rotonde maar es met knietjes richting grond, supercorsa'tje achter wordt aardig warm, voor is helemaal warm.
    Bas hoe was de rit?

sjeord

2. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Dude, wtf?

Meestal vind ik dat die examens wat aan de strenge kant zijn. Maar geflitst worden en dan toch slagen? Dat gaat zelfs mij te ver eigenlijk.

Gefeliciteerd :p.

3. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt.

Nee een motor heb ik nog niet, al het geld dat ik had is in het rijbewijs en een mooi leren pak / uitrusting gaan zitten. Nu eerst sparen voor de vakantie en daarna komt er een motor.

Weet bijna zeker dat ik een iets oudere Suzuki Bandit wil, vooral gezien ik 25kw moet en deze makkelijk terug te tunen / vaak al terug getuned zijn. En ik vind het verder gewoon een van de mooiste naked bikes.

Over dat flitsen: het was veruit de veiligste optie. Daarom was het geen minpunt, maar eerder zelfs een pluspunt. Ja het had ietsje minder hard gemogen (ook al zat ik maar net over de max snelheid heen), maargoed gezien ik niet veel te hard reed en dit de meest veilige oplossing was vonden ze het niet erg.

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    pffff...

was gisteren blij dat ik weer thuis was.
    heb van mijn leven het op de motor nog nooit zo rustig aan gedaan.
    lekker toeren is leuk......bijna stapvoets over dijkjes ploffen is gewoon niet leuk.

mijn goeie god,wat een getrut en gehannes.
    op een aantal punten was mijn geduld dan ook helemaal op en heb uit pure verveling het hele zooitje linksrechts ingehaald ter verduidelijking dat het wel wat vlotter mocht.......om naderhand weer te horen dat ik maar aso reed en veel te hard over de dijkjes knal.
    nee.......15 keer stoppen voor een bakkie koffie en bijna ingehaald worden door scooters en bromfietsen is niet helemaal mijn ding.
    heb de "ouwe lullen toertocht" dus ook niet uitgereden en ben aan het eind van de middag maar "op eigen tempo" richting huis gebatst.......en dat ging wel iets vlotter :+

5. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, ieder zijn eigen smaak he. Meestal rijden lui met dat soort motoren ook gewoon wat rustiger aan.

Mijn motor is trouwens weer als nieuw, vanmorgen lekker 2 uur zitten poetsen in het zonnetje. Er kwam van alles van de voorkant los, van bugs tot vliegende vissen.

Frapant detail: Nadat ie mooi gepoetst was kreeg een vogel het voor elkaar om op mijn helm te schijten... :mad: Kutbeest

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Heb mijn motor afgelopen zaterdag verkocht, tijd voor proefritjes! :D

7. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, dat is wel erg lame ja. Maar je weet wat ze zeggen het, het brengt wel geluk.

@ Jorrit: Nu vraag ik me af he, als ik met mijn lichte rijbewijs proefritten ga maken, ben ik dan verzekerd?

8. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Als de betreffende motor ook 25kw is dan ben je verzekerd. Maar je kan rustig een stukje rijden op een >25kw motor hoor, zolang je maar niet gevaarlijk gaat doen.

Over dat geluk kan best kloppen, ik zie dat de temperaturen hoger en hoger worden.

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    die vogel mikte gewoon op jou sjoerd......hij miste alleen maar :+

10. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Nou, jullie zijn natuurlijk allemaal bekend met Murhpy's Law. Je zult dan altijd zien dat als je op zo'n >25 kw fiets gaat rijden, er direct iets mis gaat. Dus nee, feitelijk moet je nooit onverzekerd gaan rijden.

Stel, hè, stel dat je iemand het ziekenhuis in rijdt. Fucked for life ben je dan :thumbs:.

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Klopt, iemand invalide rijden en je kan de rest van je leven betalen voor diegene.
    Met proefritjes op een fiets met meer dan 25kw ben je dus ook onverzekerd, de dealer hoord hier ook naar te kijken voordat hij jou op een motorfiets laat rijden.

12. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360

haha.. ja dat getreuzel is erg irritant(en ik rijdt nog maar brommer)..

heb eigenlijk gisteren voor het eerst asociaal gereden.. want er was een auto(opel vivaro) en die dacht dat het grappig was om naast mij te gaan rijden..

ik zal wel ff tekening maken.. is wat duidelijker..

die auto moet ik voorrang geven maar hij nam dat niet maar ging (toen ik ongeveer 16 ging) ook 16 rijden.. en toen werd ik het zat en sneed hem af en ging voor hem langs en om die vrachtwagen container heen..

hij van alles gebaard naar mij enzo dus ik niet kijken en doorrijden.. hij weet niet eens tegen wie hij het heeft \o/\o/*)

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zo ik wou dat ik op min 18de geld had voor een autorijbewijs (1200eu) en geld voor een honda grasmaaiermetlekkeuitlaat R-tiepe van 15.000,- :lol: Mag je wel 3jaar lang fulltime vakkenvuller voor zijn.

En zoals al eerder werd opgemerkt verzekering en wegebelasting zijn ook niet mis tegenwoordig.

Mede om die redenen (Ik was destijds altijd helemaal weg van een Mitsubishi 3000GT) ben ik eerst voor mijn motorrijbewijs gegaan (50eu wegbelasting per JAAR en 200eu verzekering per JAAR) zodat ik vervoer onder mijn kont had. Ik heb toen eerst een RS125 gekocht (big mistake) en later een SV650S en heb in 3jaar SV rijden heel veel rijervaring opgedaan, tussendoor nog mijn autorijbewijs gehaald zodat ik het bakkie van mijn ouders af en toe kon lenen.

Heb van het weekend mijn SV verkocht en ga nu opzoek naar iets anders, ik zit te denken aan een PK kanon (zx10r of een yamaha r1, beide uit '04/'05) of een Aprilia SXV550 supermotard. Echt een wereld van verschil maar over een weekje meivakantie en dan even de dealers bijlangs kijken hoe zo'n SXV nu rijd \o/

14. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Een R6je is ook al een behoorlijke upgrade, van 70pk (met je SV) naar 111 (aan het achterwiel).

15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    nou ik heb het geluk dat mijn rijbewijs al betaald word samen met de verzekeringen enzo.. heb nu zelfs een benzine pasje voor de brommer..

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Was gister even in Den Haag en op de terugweg zag ik een motor rijden die naar mijn mening (van achter) heel veel weg had van een Ducati Monster dus ik helemaal blij. Maar toen ik er eenmaal naast zat bleek het dus een Suzuki te zijn! De 650 bandit naked.

Ik vond hem echt heel gaaf, hij had dubbele carbon dempers achter en klonk echt heerlijk. Nu ik thuis gelijk even kijken welke het precies was enzo maar dan zie ik dus dat zo'n bandit nieuw 2008 model met abs maar 7000-7500 euro kost. Dus ik zit nu heel erg hard na te denken of ik niet gewoon een (al dan niet 2ehands) bandit naked moet nemen voor op zn minst m'n 25kw periode.

Wat denken jullie, Ducati Monster 696 of een Bandit 650 naked, wordt ook gewoon voor woon/werk gebruikt en op 25kw dus.

17. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zelf voor de Bandit. Vind dit qua design 1 van de mooiste naked bikes. Heb er op de motorbeurs nog even op gezeten en voor mijn afmeting (1.90) zat ie heerlijk.

Zijn makkelijk op 25kw te krijgen, en ik vind de oudere versies ook erg mooi (al is de nieuwste wel de mooiste).

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ben zelf ook 1.90 en volgens mij is de Bandit wel een stukje groter dan de monster dus het zou wel goed kunnen dattie voor ons wat fijner zit.

19. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De bandit is wel een viercilinder. 25kw betekent dan een beperking op lucht/benzine mengsel. Vrij ingrijpend en de motor gaat dan wat bagger lopen. Zou voor 25kw gebruik echt een monster aanraden met mechanische beperking waar je vrij weinig van merkt.

(ben zelf ook 1.90 en mn Monster zit uitstekend)

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nah R6 vind ik niet mooi, en het nieuwe model is te klein ( je moet jezelf 3dubbel vouwen achter het ruitje om redelijk uit de wind te zitten)

en 600tjes maken teveel toeren bij een relaxte crousesnelheid op de snelweg.

Nee het wordt een zx10r of een r1 of ik ga supermotard rijden maar dat ligt aan het proefritje die ik komende week ga maken :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina