Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Lekker bezig Esco. Ik zit nog in me opwarm weken.
    Bench: 10xstang/10x50/10x70
    squat: 10x20, 10x40, 10x60
    Volgende week weer 5% er bovenop en de week daarna gaan we weer los :D

2. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, ben benieuwd wat voor stats jij aan het eind van dit jaar zal hebben (zowel kracht als gewicht en vet%).

Ben sterkste man super series op eurosport nu aan het kijken, die Kevin Nee is ook wel bruut, gaat echt tot het uiterste bij elke oefening 8)

3. Ashavan

Ashavan Guest

Update boekenlijst. Versie 2.

E-Books
    Rechtermuisklik en Opslaan Als.. Je kent het wel. Als je er op klikt dan opent hij het bestand in je browser mits er Adobe Acrobat is geinstalleerd.

Bodybuilding&Fitnes&Krachttraining
    Beginers Guide To Bodybuilding
    Bodybuilding - Personal Trainer program
    Bodybuilding - Pete Sisco - Train Smart (Static Contraction - Power Factor)
    Bodybuilding - Thinking Big Ii, By Skip La Cour
    Bodybuilding - Weightlifting Training Database Book
    Bodybuilding McRobert, Stuart - Weight-Training Technique, Second Edition
    Bodybuilding Truth
    Bottomline Bodybuilding by Nelson Montana
    platz Report
    Secrets To Peak Performance Fitness
    The Insider Encyclopedia on How to Build Muscle and Might
    E-book-krachttraining-een anatomische benadering (TIP!)
    E-book-Secrets To Peak Performance Fitness
    E-book-Universal 12 Week Bodybuilding Course
    E-book-X-Adaptation.pdf
    Muscle and Fitness 101 Workouts
    Beyond Bodybuilding Full
    Black Book of Training Secrets - Cristhian Thibaudeau (TIP!)
    Ian King - Get buffed! 2 (Get More Buffed)
    Mark Rippetoe - Starting Strength (TIP!)
    Mens-Health-Total-Body-Workbook
    Muscle-Project-X_System
    Scrawny to Brawny
    Steve Holman & Jonathan Lawson - The Ultimate Mass Workout
    The Abs Diet And Workout Program

Anabole Steroiden
    Chemical Muscle Enhancement
    Chemical Wizardry Complete (TIP!)
    IronMagazine Optimal Anabolics Intro
    Dr. Mauro Di Pasquale - Anabolic Solution for Body Builders
    Optimum Anabolics - Steroid Sized Muscles Through Natural Hormone Programming

Vet Verbranding
    Burn the Fat, Feed the Muscle - Tom Venuto (TIP!)
    ShapeUpNow
    SkyrocketFatLoss

Voeding & Supplementen
    Bodybuilding-Mike Mentzer - Heavy Duty Nutrition
    E-book-BBRecipes
    IronMagazine Creatine Report
    IronMagazine_GainSize
    IronMagazine Unleashed
    Supplement 2000 Guide
    Brody_Nutritional Biochemistry 2nd ed
    Creatine_Guide
    Gourmet Nutrition
    Lyle McDonald - Ketogenic Diet
    Lyle Mcdonald - The Ultimate Diet 2.0
    Mauro Di Pasquale - The Radical Diet
    NutrBiochemVitamins - muya
    Optimal Nutrition for Optimal Health - T. Levy (McGraw-Hill, 2001)
    Ori Hofmekler - The Warrior Diet
    Training-nutrition-secrets2
    Will Brink - Tasty Fat Loss Recipe
    W.Bink - Muscle Building Nutrition

4. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    wow erg lekkere post Ashavan :D zitten zeker wat handige boeken bij! Vooral dat vetverbranden kan ik nog een beetje gebruiken :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Burn the Fat is een superboek! Voor de doorgewinterde bb-er misschien weinig nieuws, maar wel alles gebundeld in één boek met een mooie onderbouwing.

Ik ben zelf nu twee weken bezig met tabata's. Mede door een elleboogblessure.

Tabata train je als volgt (stopwatch en partner nodig).

Doe in 20 seconden zoveel mogelijk reps (rond de 10 uitkomen voelt het beste), rust 10 seconden. Doe dit in totaal 8 keer

Je traint dus (20 + 10) * 8 = 4 minuten.

Daarna neem je vijf minuten rust, in deze periode kan je partner mooi aan de slag. Verder moet je erg explosief trainen, maar wel gecontroleerd ivm blessures.

Mijn benentraining

Squat: 40 kg
    Leg Press: 80kg
    Leg Curl: 35 kg

pussy weights dus, maar je gaat echt kapot. Trust me. De pijn de volgende dag was ook niet te harden.

Vrij en zat het bovenlichaam zo aanpakken en volgende week vier keer tabata's. Je training duurt zo dus 25 minuten.

Verder de week erna beginnen aan the texas method. Maar daarover maak ik een andere keer wel een post ;)

6. Ashavan

Ashavan Guest

7. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor dat lijstje E-boeken, niet dat ik er veel van ga lezen maar dat BFFM boek is wel erg handig. Vooral in chapter 16 staat precies wat ik wilde weten :)

Heb de afgelopen tijd een beetje random dagelijks/om de dag cardio (fietsen) gedaan variërend van 30 tot 90 minuten per sessie, maar ik ga het nu gewoon 7 dagen in de week 45 minuten doen, op sommige dagen misschien 2x30 als het anders niet uit komt met mn andere bezigheden.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Als je maar 30mins cardio doet in de middag/avond ga dan voor HIIT. Sinds ik eindelijk HIIT gebruik kan ik zeggen dat het fucking beter is dan duur cardio. Zelfs voor een endo werkt het, al zal hij minder intensief zo'n HIIT kunnen doen.

Ochtend buikomtrek zit nu stabiel op 86cm en avond meting gaat ook onder de 90cm. w00t. die 82cm komt er aan :D

@Esco
    geen idee wat me kracht kan worden. Volgens Bill Star zou ik na 9 weken al moeten deadliften rond de 180kg, squat 160 en bank 120. Zou me een nette 460 geven terwijl ik nu rond de 320-330 zit met 8-10rep range. 500 zou ik eind van het jaar wel willen ;)

Dus we zullen wel zien of dat bereikt kan worden. Ben zelf ook erg benieuwd hoe dat zal gaan zodra er fatsoenlijk gegeten gaat worden net boven onderhoud.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2008
  9. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    *overweegt om op te bulken naar de 100kg BW en 600+ totaal :D...

Nah heb er geen problemen mee om ingehaald te worden door iemand met zoveel inzet ;).

@Kev, wel een veelheid aan trainingmethodes heb je al geprobeerd! Als je ze allemaal gehad hebt kan je dan een top 3 maken, ga ik die proberen 8)

edit: las trouwens je artikel over dat teveel water drinken op DBB. Dan doe ik toch al zo'n 4 jaar wat fout mocht dat waar zijn \o/

Laatst bewerkt: 17 apr 2008
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Het lijkt alsof KevF veel heeft geprobeerd. Maar in princiepe is het telkens een variant op star's 5x5 met een twist :p

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Weet je wat verrot is:
    Dan wil je biceps pakken, neem je een (voor jou doen) goed gewicht.. die je met biceps ook goed kan hebben.. alleen krijg ik vervolgens pijn in de onderarm iets lager dan de pols tijdens de beweging... volgens mij maak ik verder geen verkeerde beweging maar is het gewicht gewoon te zwaar voor de onderarm terwijl je van biceps voelt alsof je te weinig kracht hebt.. iemand die dit herkent/tips?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beetje overdreven Ashavan ;)
    normaal:
    - Standaard split 3 daags
    - Gewone Full Body

'echte' programma's

- 5 x 5
    - Dog Crapp
    - Tabata
    - Texas Method

alleen 5 x5 en TM lijken op elkaar.

@ Aernhem kan bijna niet aan de kracht in je onderarmen liggen. Zitten je polsen wel netjes in het verlengde van je onderarm? (dus niet gebogen).

13. Ashavan

Ashavan Guest

Onderarmen heb ik ook nog lichtjes last van bij o.a. deadlift. Als je een goede techniek hanteerd ligt het aan je grip/knijpkracht. Oplossing in dit geval er door heen te bijten. Probeer minder herhalingen en zwaardere gewichten. Farmer Holds/Walks en Plate Pinches, hammer curls/Wrist curls. Op den duur wordt het minder.

Net gesprek gehad voor fitness instructeur. Is een fysio medisch centrum. Dus zal dan meer bezig zijn met leren over fysio dingen en anatomische zaken. Zal zeker een goede aanvulling zijn. Opleidingen zullen hun ook voor de rekening nemen en alles. Begin volgende week uitsluitsel mbt me vraagprijs :D

14. Bassie_

Bassie_ Guest

gvd man krijg echt dikke nippels/tieten van die creatine.
    Als ik een strak shirtje aan heb, prikken m'n nippels daar bijna recht doorheen :+

15. Ashavan

Ashavan Guest

Sexy!!! En nu een tepelpiercing er door jassen :D

Na lang puzzelen...me schema voor a.s. maandag 28 dagen lang.
    Schematje

16. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje: Heb een train/eetschema voor iemand opgesteld die zen kruisband gescheurd heeft en nu bezig is met een revalidatieprogramma. Dus geen squats en deadlifts of ook maar iets dat de knie te zwaar belast. Hierbij het schema:

Eetschema:
    Maaltijd 1: 2 boterhammen met pindakaas;
    Maaltijd 2: 2 boterhammen met ontbijtkoek/kaas/kipfilet, bakje kwark of yoghurt;
    Maaltijd 3: 2 boterhammen met kaas/kipfilet/rosbief, 1 banaan,;
    Maaltijd 4: 2 boterhammen met pindakaas/kipfilet/kaas, 1 appel;
    Maaltijd 5: Avondeten.
    Hierbij genoeg water drinken (min 1,5 liter per dag) en geen frisdrank.

Trainingsschema:
    Maandag:
    - Benchpress 3x8
    - Incline dumbell benchpress 3x8
    - Triceps cable pulldown 3x8
    - Biceps dumbell curl 3x8
    - Quadriceps leg extension 5x10
    - Hamstrings 3x10
    - Loopband 5 min

Woensdag:

- Shoulder dumbell press 3x8
    - Front dumbell raise 3x8
    - Side dumbell raise 3x8
    - Back cable pulldown 3x8
    - Quadriceps leg extension 5x10
    - Hamstrings 3x10
    - Loopband 5 min

Zaterdag:

- Op strand joggen

Graag commentaar en (eventuele) verbeteringspunten. Meer rugoefeningen op woensdag? Teveel of te weinig oefeningen?

Nog even ter info degene heeft nog nooit iets aan fitness gedaan en doel is een wat sterker lichaam dat beter bestand is tegen blessures, sowieso kan er makkelijk 5-10kg massa gewonnen worden.

Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Drinken moet meer en eetschema is wel erg mager. Hoe serieus wil hij er mee bezig? Want hij komt sowieso niet aan genoeg eiwitten en over zijn kcal kan ik door het ontbreken van stats niks zeggen. Wel erg veel brood trouwens!

Is een derde keer trainen ook een optie?

Verder zou ik joggen op het strand lekker laten. Want door het ongelijke terrein belast je de kruisbanden door vreemde uitschieters misschien wel weer. Is fietsen een optie?

schema is een aardig beginnerschema, echter voor mijn gevoel wel uit verhouding. Probeer een schema op te stellen qua sets per spiergroep wat strookt met de grootte van de spieren. Rug is bijvoorbeeld twee keer zo groot als borst etc.

Ik hou trouwens een blog bij voor de geinteresseerden

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/27390-texas-methods-in-search-mass-kevf.html

18. Ashavan

Ashavan Guest

Eten moet inderdaad velen malen beter. Meer eiwitten. Voor een minder intensieve sporter rond de 2gr per 1kg lichaams gewicht. En voor een "normaal"mens is 0.7-1gr voldoende.

Flikker ontbijtkoek er uit.

Qua sport kun je hem alles laten trainen, behalve benen. Die hebben een x aantal weken volledige rust nodig. Het lichaam dumpt dan herstel materiaal neer en repareert al een beetje. Daarna is het 4-6 weken licht gewicht veel herhalingen zodat het bouwmateriaal geimplementeerd gaat worden met de desbetreffende beweging die je later wilt gaan gebruiken. Even simpel gezegd.

Leg extention zou ik niet doen. De meeste apparaten zorgen in de begin positie voor te veel onnodige druk. Heb zelf met me knie gezeten die gescheurde banden had en nu nog niet 100% hersteld is.

Ik nam 6 weken volledig rust. Daarna gewoon lopen. Een bepaalde afstand deed ik 45mins over, maar na een week was dit al 25. Hierna zou je lichte intensiteit met 12-15reps 3 sets hack squat, zijwaartse lunges kunnen gaan doen. Als dit goed gaat kun je licht gewicht squat kunnen toevoegen welk je lekker rustig zakt en omhoog komt. Deze stap kun je combineren door rennen op een loopband of andere egale ondergrond. Na 3 maanden kan ik nog niet maximaal. Deed gisteren maar 5x 105 (excl stang) kg paralel squat. Zorg dat je met de hack squat/squat paralel blijft anders belast je alles te veel...er zit nog geen rek in dus als je dat gaat doen blesseer je weer.

Daarnaast is deze persoon een beginner. Laat hem de eerste 4 weken lekker aan modderen met oefeningen die hij leuk vindt. Zet een schema op waarbij hij een FB doet. Maar vermeld alleen het aantal oefeningen van de betreffende spiergroep en in de juiste volgorde. Introduceer oefeningen en laat hem wat doen. De pezen en het centraal zenuwstelsel moeten opwarmen eer je ze fatsoenlijk kan gaan belasten met een strikter schema.

19. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is iemand die niet graag vis, kwark of yoghurt lust en op dit moment nog zeer onregelmatig eet. Hiermee bedoel ik dus de ene dag 2 boterhammen en avondeten en de andere dag een half brood... Qua eiwitten is het idd niet hoog, misschien is een shake na het trainen een optie.

Stats zijn 1,86m, 67,4kg bij +-12% vet.
    Krachtstats weet ik niet precies, BP rond de 40kg schat ik. DL en SQ is even nog niet van toepassing...

- Derde keer trainen is wel een optie ja, en daar dan een rugtraining van maken bedoel je? Nog suggesties voor rugoefeningen waarbij belasting van de knie ontzien wordt? (bijv T-bar is ook niet te doen)

- Joggen op het strand is aangeraden door de fysiotherapeut omdat het juist goed zou zijn om de stabilisatiespieren te versterken

Hij heeft nu al 3 maanden gerevalideerd, is voor de 2e keer door zen knie gegaan. Eerste keer was de kruisband ingescheurd en zwaar knietrauma maar de meniscus was nog intact. Hij heeft toen ook zo'n 4 maanden gerevalideerd en mocht van de orthopeed weer rustig gaan sporten. Dit bleek geen goed advies te zijn aangezien hij bij de 4e keer trainen weer door zen knie ging.

Nu is de meniscus waarschijnlijk wel naar de klote, verder onderzoek moet dat nog uitwijzen... Waarschijnlijk volgt er nog een operatie voor een kruisbandreconstructie met een pees uit de hamstrings.

Leg extension is juist aangeraden door de fysio om elke dag te doen met zeer licht gewicht, 5 sets van 10 herhalingen. Vandaar dat ik dit letterlijk in het trainingsschema heb overgenomen...

Vind een fullbodyschema maken zonder squats en deadlifts en ALLE oefenningen waarbij je de knie ontziet wel een beetje lastig eigenlijk. Trouwens het rennen op strand is op hard zand en niet in het mulle.

Maar thanks voor de info both :thumbs:. Ik zal get schena vanavond of morgen met wat verbeteringen nog een keertje posten!

edit @Kevf: leuk logje, ik ga em eens volgen. Misschien maak ik er zelf binnekort ook wel 1. Is toch wel leuk om bij te houden lijkt me :)

Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  20. Ashavan

Ashavan Guest

Fysio's leuk en aardig, maar je moet ook goed luisteren naar jezelf. Sommige pijntjes moet je door heen terwijl anderen juist signaal zijn om te stoppen. Ik zou hoe dan ook NIET gaan rennen of joggen tot je 100% zeker bent dat de knie dit kan hebben. Begin eerst maar eens met wandelen. Neem een afstand en ga. Als de tijd fatsoenlijk is en de pijntjes in knie minder kun je interval lopen/joggen gaan doen. En als je dat kan kun je ook voorzichtig lage intensiteit been oefeningen toevoegen.

Lage intensiteit is relatief. Ook hier moet je goed luisteren naar je lichaam en niet zwaarder gaan dan je hebben kan. Zelf deed ik maar 40kg met de meeste been oefeningen en deed het 3-4sec. neerwaartse beweging - 1 a 2 sec vasthouden in piek contractie - 2 a 3 sec opwaartse beweging. Rustig en gecontroleerd. Na een tijdje weet jezelf of je langzaam aan progressief kan gaan laden.

Je moet erg voorzichtig en geduldig te werk gaan. Zeker als het zo erg lijkt als in dit geval.

Er is meer dan vis en kwark. Kalkoen, vlees van koeien/paarden/bizons/kip. Marlijn is een vis met biefstuk structuur dus zou hij ook nog wel kunnen behappen. Persoonlijk zou ik liever lappen vlees weg eten dan zoveel brood ;)

Rugoefeningen kun je LAT en Pull-ups hanteren. Wellicht ook wat DB Row afhankelijk of het kan, want je steunt wel een beetje op de knie terwijl de op het bankje rust. Hyperextentions voor de onderrug.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina