1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Wielrennen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daantjuhh14, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hey,

    Maar eventjes een update, omdat deze thread behoorlijk in de vergetelheid is geraakt.

    Fietsen er meer mensen op XBW? En zo ja, welke fiets heb je, en hoever en hoevaak train je gemiddeld?

    Ik heb zelf net een nieuwe fiets, Namelijk de Cannondale Six13.
    Ik zal morgen eventjes foto's maken.

    Wat vinden jullie een fijn verzet? En waar geven jullie voorkeur aan, Shimano of Campagnolo?

    *Als jullie meer tips voor de startpost hebben, zeg ze dan even, want ik ben hier heel slecht in:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2009
  2. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me altijd afvraag hoe duur die fietsen wel niet zijn.
     
  3. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    je hebt hobby fietsen, dat zijn fietsen die je gebruikt voor de lol, maar waar je geen berg mee op kunt fietsen. die zijn er onder en rond de 500 euro, je hebt ook de iets meer proffietsen die heb je vanaf ongeveer 600 euro denk ik. de topteams hebben soms fietsen van 25.000 euro, die worden speciaal voor hun gemaakt. en er zijn er maar een paar van op de wereld.
     
  4. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    wielrend er dan niemand op xbw??|:-|:-
     
  5. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Dude, tuurlijk wel, geef ze iets langer dan een dag ;)

    Ikzelf ben van plan om een fiets te kopen. Iemand nog tips voor een beginner?
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    als je net begint is het miss handig om eerst een fiets te lenen bij je fietsenwinkel, om te kijken of je het wel echt leuk vind. Als je ermee doorgaat denk dan altijd aan een helm, is heel belangenrijk!! ik weet niet waar je woont maar vlakbij enschede (het hulsbeek) is een wielerbaan, daar kun je heel mooi oefenen en het is ook leuk!!
     
  7. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet op je bek gaan als je vastgeklikt zit en ineens moet stoppen ;)

    Nee, ik zou niet meer uitgeven dan 900 euro voor een fiets. Carbon fietsen zien er gaaf uit, zijn hartstikke licht, maar heb je 1 klein scheurtje in je frame na een val, dan kan je je fiets weggooien. De kosten voor zo'n fiets (en onderdelen, crank, stuurpen etc etc) zijn ook nog eens belachelijk hoog. Gewoon een aluminium fietsje kopen. Weegt alles bij mekaar zo'n 10 kilo, valt reuze mee. Ga niet voor het goedkoopste van het goedkoopste, je kan beter een degelijke onderhoudsvriendelijke fiets kopen voor wat meer euro's.

    Als je een kant en klaar fietsje wil kopen, ga dan goed na of je dus niet krakkemikkige onderdelen erop hebt zitten. Je wil niet om de week terug naar je fietsboer omdat je versnellings apparaat het weer eens niet doet. Als je wilt gaan klimmen, zorg dan dat er versnellinkjes op zitten die klein genoeg zijn daarvoor. De meeste kant en klare fietsen hebben hooguit tandwielen erop zitten voor de limburgse heuvels.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  8. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    :) ja idd, en dat losklikken uit de pedalen is me in het begin vaak mis gegaan:p:+
     
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga binnenkort ook beginnen met fietsen. Ik ben nu bijna 21 en heb al zeker 6 jaar helemaal niks meer aan sprot gedaan. Als ik nu 10 minuten even flink heb gelopen dan merk ik al dat ik pijn in mijn benen krijg. Ik heb dus de conditie van een baksteen! Daarom vond ik het nu echt tijd om maar weer eens wat aan sport te gaan doen.

    Zo'n 4 jaar geleden heb ik van een bekende een racefiets gekregen, omdat hij zich zich toen een nieuwe fiets gekocht had. 4 jaar lang heeft deze fiets in de garage gehangen......maar daar komt nu verandering in!

    't is natuurlijk wel een iets verouderde fiets, maar om te beginnen is deze prima. Ik ga deze week kijken voor nieuwe trappers met zo'n kliksysteem. (nu zitten er nog zo'n beugels aan waar je je voeten in moet doen). Ook moet ik nog eens goed naar de banden kijken. Het enige vervelende aan de fiets is dat het schakel systeem niet aan het stuur zit, maar op het frame.

    Weet iemand van jullie mischien een goeie internet pagina waar ik zo'n trappers (met kliksysteem) zou kunnen kopen? Of raden jullie me aan om maar gewoon even naar de fietsemaker te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2008
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Alpe D Huez = hell. Non stop klimmen 8)
     
  11. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hahah ja dat hoor ik van meer mensen:D maar ik heb er goed voor getraind dus moet wel lukken:b:


    @bram87: je kunt denk ik het beste even naar de fietsenmaker gaan, daar worden ze er meteen opgezet, en daar doen ze met een elektrisch apparaat, waardoor hij echt niet snel meer los gaat:D zou niet goed zijn als die tijdens het fietsen eraf gaat he:b:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2008
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Als er iets makkelijk is zijn het wel de pedalen, normaal gesproken trap je ze ook vast tijdens het fietsen. Ze eraf trappen is dus onwaarschijnlijk :)
     
  13. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wielren regelmatig. Fiets vaak naar mijn werk en ook in mijn vrije tijd wil ik wel af en toe een mooie ronde fietsen. To nu toe fiets ik alleen maar bij mij in de buurt, maar wil wel binnen een paar jaar de bergen eens verkennen.
    Ik heb een Santos Customize srr02.
    Heb er 1600 euro voor betaald.
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest


    Als 13-jarige Alpe d'Huez beklimmen en denken dat het je gaat lukken? Respect.
     
  15. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    dank je:D maar train er nu denk ik een half jaar voor duzz, moet wel lukken(hoop ik*) )
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, is wel een behoorlijk verouderde. Let er wel op dat de fiets niet te groot of te klein voor je is, en zo niet, of alles op maat staat afgesteld.

    Het fietsje dat je nu hebt is op zich (vast) wel leuk om zo eens op te trainen, maar wanneer je er echt tegenaan wilt gaan, dan raad ik toch aan een ander fietsje te kopen. 4 jaar in een schuur staan en daarvoor goed gebruikt doet niet veel goeds voor een fiets. Hele grote kans dat de lagers versleten zijn. De banden zijn waarschijnlijk ook niet goed meer, en een hele grote kans dat er meer onderdelen zijn geroest of gewoon versleten.

    Let daar dus goed op.

    Ik zou sowieso even langs de fietsenmaker gaan. Vraag hem na of de fiets nog voldoet aan de standaard om er op te kunnen trainen.

    Ik heb deze erop zitten: [​IMG]

    Geen SPD, voordeel van deze is dat je kan inklikken aan beide kanten. Deze kosten volgens mij zon 50 a 60 euro. Je hebt ook wat goedkopere pedaaltje van zo'n 25 euro.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2008
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Er is al een nieuw zadel en nieuwe banden op gezet. Deze week ga ik dan even naar de fietsemaker voor die pedalen. En dan zal ik heb eens vragen hoe volgens hem de staat van de fiets is.

    Maar als beginnende fietser denk ik dat die fiets prima is. Als blijkt dat ik het fietsen echt leuk vind koop ik me wel een betere/nieuwere fiets.

    Edit:/

    Ik heb overigens een Koga Miyata Roadwinner. Mischien zegt het de kenners wel iets.

    http://www.marktplaats.nl/index.php.../168440098-koga-miyata-roadwinner.html?xref=1
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2008
  18. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand van jullie trouwens een sportbril op sterkte? Hoeveel zou zo'n ding kosten?
     
  19. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    ik heb hem niet, maar waarom op sterkte? ik heb een gewone (sport)zonnebril en dat werkt perfect of heb je een bril?
     
  20. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een bril ja.;) En lenzen ben ik niet zo'n fan van. Dus zo'n sportbril op sterkte zou ideaal zijn.

    Edit://

    Ik ga morgen trouwens even naar de fietsenmaker. Dan laat ik me nieuwe pedalen (met kliksysteem) erop zetten. Nog iemand tips waar ik op moet letten? Passen bijvoorbeeld elk paar schoenen in elk pedaal?
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina