GTA IV: Playstation 3 versus Xbox 360

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren beide versies gespeeld (ja, ik heb ze beide!). Ik geef toch de voorkeur aan de Xbox versie, alleen al voor de controller.

Ik kan niet zeggen dat de PS3 versie beter loopt, of dat de laadtijden korter zijn. In iedergeval niet merkbaar in mijn beleving. De verschillen tussen de GFX zijn minimaal, de Xbox zit op mijn component aangesloten, de PS3 via HDMI. Ik vindt het beeld van de Xbox toch prettiger om naar te kijken.

Wat mij overigens wel opviel is dat er in de PS3 versie een andere model auto 'vaker' door de straat zie rijden (safehouse buurt) dan bij de X360 versie :p

Ach, die Ps3 versie houdt ik ff achter de hand als de neefjes van m'n vriendin volgende maand op bezoek komen, dan zet ik de PS3 beneden neer :p

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    :lol:

/Mod Goede bijdrage, interessante onderbouwing ook.... post dan niets

[Aernhem]Onderbouwen?:
    Vervelende triggers, géén rumble functie bij oorspronkelijke (die veel mensen hebben), kleine handvaten ligt niet lekker in de hand. Duimpookje laag voor de linker duim etc. etc. etc. [/Aernhem]

Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  3. stoner4life

stoner4life GTA-addict

Leuk Bevonden:
    0
    duidelijk een PS3 fanboy. gewoon niet op reageren is al teveel gedaan nu

en mod: die onderbouwing van Achillias is waar dan?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij kunnen we rustig stellen dat de kern van de game op beide consoles identiek is :)

5. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso om op die kleine dingetjes te gaan mierenneuken. Wat heeft het voor zin?

6. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had trouwens wel gelezen dat de XBOX versie in UK beter had verkocht. 55% Xbox en 45% PS3

7. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en omdat er ook minder PS3 consoles zijn verkocht in de UK is de "attached rate" weer hoger op de PS3 (en zo kunnen we nog uren doorgaan)

8. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    als ik zeg downloadeble content dan is de ps3 versie gewoon keihard uitgelult. Het is nu eenmaal zo, wij xbox 360 gamers krijgen nog 2x een downloadeble content, die groots word genoemd door rockstar dusja.

9. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    die mod moet niet zeiken over onderbouwing. controllers zijn voor het grootste gedeelte gewoon persoonlijke voorkeur, heeft minder te maken met feiten als dit en dat is beter/slechter.

10. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    het is toch wel algemeen bekend dat xbox controler fijner is.

Maar er zijn enkele afwijkingen natuurlijk

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is niet algemeen bekend, is een mening.

12. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    maar wel grootste deel van de gamers vinden de xbox controler fijner.

En wat maakt dat Ratio eigelijk uit? Want wat maakt het uit hoeveel van de totale xbox 360 eigenaren GTA kopen. het gaat er toch om welke console het best verkoopt

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op Xboxworld bedoel je zeker....
    Heb vandaag de 360 versie van de game inmiddels (heb zelf alleen de PS3 versie) gezien bij een vriend. Vind de PS3 versie mooier: mooiere kleuren, betere AA, minder pop-up, geen texture loading en een stabielere framerate. Daarnaast speel ik GTA al jaren met een PS controller, ben er dus helemaal aan gewend.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De algemene mening (ook buiten XBW) is dat sinds de eerste Xbox deze controllers fijner zijn en meer ergonomisch in de hand liggen (feit).
    Ook is het een feit dat beiden consoles de game gewoon heel mooi weergeven alleen de PS3 niet in "Full HD" (Sony marketing term).

Edit:
    1080p blijkt dus niet native mogelijk voor deze game op de PS3....

Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Laten we vooral géén inhoudelijke discussie proberen te voeren, maar domweg gaan lopen schreeuwen dat iets kut is of alleen even één smiley posten....:confused: Dat het om een persoonlijke mening gaat wil niet zeggen dat niemand meer iets hoeft te beargumenteren.

Zoals bij Halo 3? :+ Mja, door de post-processing filters e.d. ziet het eindresultaat er hetzelfde (volgens reviews zelfs iets beter) uit dan op de 360.

Op de 360 ook niet, beiden consoles doen dit dmv upscaling.

16. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0
  17. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    ok.

ik vind de mods hier kut.

18. Haha xbw staff allemaal vieze teringnerds, die Arjan mag eens een leven krijgen die mods van een kontenlikkers ook.

Stop die onderbouwing maar in je fucking reet :)

19. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    ^ nou dat kan nog gezellig worden...

Ik heb zelf overigens de ps3 versie en bij een vriend de 360 versie gezien en ik zag echt geen verschil. Misschien als je tv's naast elkaar zet maar ach, wat boeit het. Het ziet er leuk uit op elk systeem en het speelt gelijk. Kan me hier echt niet druk om gaan maken.

20. Sev

Sev The Lone Wanderer

Leuk Bevonden:
    0
    12 posts en al zo'n houding! :thumbs: Keep it up!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina