Ik werk in een PC ('only') winkel en je staat versteld van de hoeveelheid mensen die nog zegt: "Maar, moet ik daar dan nog extra voor betalen dan? Mijn vorige PC zat alles erbij voor 'dezelfde' prijs". Niet iedereen koopt iedere 3 jaar een nieuwe PC. Legio mensen die nu een nieuwe PC kopen en al bij wijze van 10 jaar op dezelfde bak vertoeven. Mensen blijven upgraden, nieuw moederbordje, nieuwe CPU, meer geheugen, andere hard disk en ga zo maar door.
Let er trouwens ook op dat je veel software (ook Mac) stukken goedkoper kan krijgen via SLIM/Surfspot (Office 2008 kost iets van 48 euro ofzo). Check ook zeker de studentenwebsite van Apple (onderaan de store) voor een leuke korting. Misschien is in dat geval een nieuwe Mac toch net iets interresanter.
En iWork werkt net iets prettiger? Hmm.. misschien eens proberen. Want dat NeoOffice en nog zo'n gratis variant en Office 2008 werken echt ruk. Dat zwevende werkt niet voor mij. Want Office 2007 werkt wel super chill.
Sure.. alles kan kapot/verkeerd gaan. Maar over het algemeen valt dit reuze mee. Vooral aangezien de nieuwe Mac's nu voorzien zijn van Intel chips is vrijwel alles gebaseerd op standaarden. Ze gaan echt niet opnieuw het wiel uitvinden speciaal voor Apple. Geheugen kan altijd verkeerd gaan. Ook met PC's, maar met een goed merk (e.g. Kingston) komt het echt wel goed (Sowieso werkte het bij mij).
Maar het is een eigen keus om teveel te betalen. Desnoods koop je het bij Apple, betaal je 300 euro voor 4GB, maar dan weet je wel dat het werkt. Ik zou het in elk geval nooit doen.
Laatst bewerkt: 3 mei 2008