[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    [yt]6WhFOjUUgYM[/yt]

Nieuwste clip van Disturbed. Echt te ziek!

Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Morgen nog precies 1 maand. Ben echt benieuwd naar het volledige album _O_

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt zeker nice :D, disturbed heeft een heerlijke unieke sound.

4. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ben wel benieuwd hoe de MTV clip wordt. Vind het al heel wat dat youtube hem toe staat O-)

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik kan echt niet meer wachten op dit album. Ergens hoop ik dat ie nog uitlekt voor de release. Trouwens, ik ga de special edition kopen who else?:D

6. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb ook de special van 10.000 fists (dat concert wat erop staat is _O_) dus grote kans dat ik ook hier de special edition van ga aanschaffen :)

Over het laatste nummer:

7. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nah, hij zal wel ge-flagged worden en daardoor niet kijkbaar voor mensen onder de 18 jaar.

Ik bedoel, Convicted in Life van Sepultura is ook niet de meest vrolijke clip8) Alhoewel betreft het bloederige zich vooral tot dieren. Op een gozer die zichzelf ophangt na.

8. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]L75EgBXWfuU&hl[/yt]
    Dit is zo'n ontzettend lekker nummer. Weet niet wat het is waarom het zo lekker is.

[yt]sAUk0t4ijk8[/yt]
    Keep it simple, stupid. Nummers hoeven niet complex te zijn om er lekker op los te kunnen gaan :D

[yt]pW68_pY9-Oc[/yt]

[yt]YqXWJRYzSdg[/yt]

Is wel weer even genoeg :D

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind Glen Benton één van de meest gare gasten die op deze aartkloot rondloopt, maar ik moet toegeven dat hij ook één van de beste grunters is die er is.

Lijkt me wel geinig hoe hij over 40 jaar in het bejaardentehuis eruit ziet met zn ingebrande Satankruis op zn kneiter8)

10. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de zanger van Animosity 1 van de beste diepe grunts hebben.

[yt]VejQ-AATTac[/yt]

11. th3 du7ch devil

th3 du7ch devil New Member

Leuk Bevonden:
    0
    geef mij maar cradle of fifth of childeren of bodem!

12. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    CoB vind ik wel grappig, maar Cradle is nogal image gebasseerd en heeft imo vrij weinig inhoud. Als ik dan een goede Scandinavische band moet noemen zou ik eerder richting Opeth neigen.

13. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Vind Cradle weinig hebben. En inderdaad CoB is wel geinig. Beetje nerveus, maar best lekker. En over Scandinavische bands... Arch Enemy, Soilwork en Finntroll!

14. Ashavan

Ashavan Guest

Laatste wat ik van Cradle heb gehoord is dat ze meer cyberpunkmetal achtige troep maken.

Vind het echt jammer dat er weinig tot geen goede thrash metal bands zijn. Maar met Slayer en Overkill en Testament heb je eigenlijk niks meer nodig. Behalve dat de vocals van overkill kut zijn. Ik blijf er bij...vroegah was het beter hehe. Vind de ontwikkelingen in de meeste metal sub genres atrocious. Zelfs deathmetal heeft meer van deathcore weg. Ik wil oude harde shit zoals Grave, Entombed, Bolt Thrower om maar wat te noemen.

[yt]3MWzbHW3-mM[/yt]

[yt]GwHdQjCA82M[/yt]

[yt]k4a6jZUFYuc[/yt]

[yt]k8uYMjqzP_I[/yt]
    rofl toen ik die lead zanger zag moest ik aan die dikke in The Pick of Destiny denken...Jack Black :p

En even iets anders

[yt]AX61S90AeM0[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2008
  15. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Check onder het mom van "oude harde shit" ook vooral Death. Dat zijn echt de meesters van de old school death metal. Kan niet beschrijven wat voor gevoel die band bij mij oproept.

En verder, als je meer thrash metal wil zou je Burn my eyes van Machine head kunnen proberen. Al zal je deze plaat vast wel kennen. Nummers als "A nation on fire" en "Blood for blood" zijn echt keiharde thrash.

Ben zelf op het moment helemaal weg van Norma jean (technische Deathcore) en Death before dishonor (keiharde old school hardcore). Death before dishonor laatst nog live gezien en dat is echt een brute band. Perfecte lyrics gecombineerd met heerlijke sing alongs, 2step stukken en break downs.

Laatst bewerkt: 11 mei 2008
  16. Ashavan

Ashavan Guest

Die 2 bands die jij noemt zijn het in mijn ogen dan weer net niet. Live vond ik Machine Head ook niet echt van "wow hier ga ik los op en verlies mezelf in hun muziek".

[yt]uBVLYunMKbM[/yt]
    Attomic

[yt]2DrDkkBj95[/yt]
    Vio-lence

[yt]O62Iw6jvCmA[/yt]
    Korzus

[yt]isn60owulBw[/yt]
    Bywar

[yt]5LJq2Zll0YU[/yt]
    Drone (ok deze is recenter)

17. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik snap niet hoe je Death niet vet kan vinden. En de cd Burn my eyes van Machine head is 1 van de beste thrash platen ooit, maargoed over smaak valt niet te twisten.

In de stijl van old school death / grind / melo death kan je ook nog Carcass proberen. Latere werk is meer melodieus, vroege werk is keiharde grind.

18. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]6QW0-5tkh8U[/yt]

[yt]v7YLblswAI0[/yt]
    Morbid Angel

[yt]X_BIc-YxaMg[/yt]
    Sadus

[yt]oFELTJsxZPs[/yt]
    Asphyx

Zoals je merkt blijf ik toch altijd tussen door wat Death luisteren. Is me home :D

19. Ashavan

Ashavan Guest

Even wat random (merendeels geinige filmpjes)

[yt]lNEq5yX-s-A[/yt]

[yt]cfdqV_sqal0[/yt]

[yt]RvOn2oWnJpU[/yt]

[yt]InZNBcJTmWs[/yt]
    Zo lomp dat ik bijna in me broek piste van het lachen :p

[yt]HKGiOY72ru4[/yt]

[yt]PLyTrsk1Ey8[/yt]

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat soort filmpjes blijven grappig. Zijn er ontelbaar veel van te vinden.

Zelf luister ik al jarenlang met grote regelmaat naar CoF en blijf het een geweldige band vinden. Laatste album (Thornography) vond ik jammer genoeg erg tegenvallen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina