Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Juist! Formule 1 naar de Xbox 360! _O_ (en overige platformen natuurlijk..)

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is waar. Ga maar is na hoe groot het verschil qua lawaai is als je een game aan het spelen bent of als je een film aan het zien bent. Bij het gamen draait de disc op volle snelheid wat het nodige lawaai met zich meebrengt terwijl bij het film kijken de disc op een lagere snelheid draait (buiten bij het opstarten van de disc misschien). De 360 zal dus nooit zo stil worden als een PS3.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Uit een interview met Microsoft's Aaron Greenberg

}:]

edit:
    Rumor: Microsoft May Debut New Xbox 360 Motion Controller Next Week
    Rumors about Microsoft entering the waggle market with a specialized, Wii Remote concept swiping controller have been popping up for the better part of a year. Talk of a partnership with Gyration, speculation that Bungie had quashed a proposal for a motion controller tied to Halo 3 and murmurs that Rare was now tasked with leading the waggle wand brigade have been bubbling up frequently. Microsoft and Gyration have both denied or brushed off the rumors, but we've just heard it pop up again.

According to sources that will go unnamed, Microsoft may be showing its Xbox 360 motion controller as early as next week to press, a controller geared specifically for Banjo Kazooie 3 gameplay. In fact, we've heard that select members of the press have already seen the controller—in use on the next Banjo Kazooie title—in action.

Microsoft plans to show off some of its 2008 and 2009 wares at an event next week, one that hits during the Game Critics Awards at which some of the "Best of E3" awards are judged. Occasionally, NDAs and embargoes ensure that what is shown at the Game Critics Awards doesn't go public until E3 proper, which may keep details on a the rumored new Xbox 360 controller under wraps.

However, Microsoft's event next Tuesday, at which the new Banjo Kazooie is confirmed to be shown to North American press, comes with an embargo that lifts before the event kicks off proper. That means that whatever is on display for press will be revealed next Tuesday morning to everyone.
    Keep in mind that an Xbox 360 controller with motion control capabilities is still a rumor for now. We've heard some conflicting information about the controller's visibility to the media and that Microsoft may hold onto any new hardware reveals until E3. We'll know for sure Tuesday morning what's in store.

Laatst bewerkt: 9 mei 2008
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hehe, hard stukje maar waar. Sony maakt te weinig van zijn beloftes waar. En idd Gears 1 en 2 al uit voordat we Killzone uberhaupt zien.

5. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel het over GTA IV gaat, is het geschikter hier, dan in het GTA forum.

Ik heb weer eens wat cijfertjes bij elkaar geschraapt van GfK. Uiteraard over GTA IV en het is weer leuk olie op het vuur in de discussie over Xbox 360 vs PS3. Fanboys van beide zijden zullen genoeg er in zien om hun eigen standpunt te verdedigen }:] O-)

Ik mag geen harde cijfers delen, dus het wordt allemaal wat wiskundig. Mijn excuus daarvoor.

In NL heeft PS3 in de eerste launchweek 52% van alle GTA IV's verkocht en Xbox 360 48%, althans in NL. In Be is het 57% voor PS3 en 43% voor Xbox 360. Het verschil is gek genoeg grotendeels veroorzaakt door de Special Editions. In NL althans waren de normal editions echt 50/50 tussen 360 en PS3, maar kennelijk waren er een paar 100 meer LE's verkocht op de PS3. Wie daar een verklaring voor heeft mag het zeggen. Wellicht meer GTA Fanboyisme op de PS3?

De attachrate van deze game op de 360 is daarmee 21,5% in Nederland, ofwel in 1 week tijd heeft 1 op de 5 Xbox 360 eigenaars een GTA IV gekocht. Op de PS3 is dat echter maar liefst 37%, ofwel meer dan 1 op 3 PS3 eigenaars heeft dit spel de eerste week al gekocht!

De attachrates in Belgie zijn 14,4% op 360 en 24,2% op PS3. In beide gevallen slechts 2/3 van de attachrates in NL, wat prima te verklaren is vanwege het genre van dit spel. GTA IV is heel negatief in de Belgische pers gekomen vanwege het geweld, terwijl in NL daar eigenlijk met geen woord over is gerept. De invalshoek in NL van de pers was vooral van economische aard: wat betekent GTA IV voor de gaming industrie. Ook de publieke opinie in BE is veel meer anti dit soort games dan in NL.

Vergeleken met Halo 3, doet GTA IV het in absolute aantallen 32% beter dan Halo 3 in de eerste week in NL en zelfs 43% beter dan Halo 3 in Be. Echter qua attachrates deed Halo 3 het beter in NL, namelijk 23,4% (bijna 1 op de 4 in de eerste week!) De attachrate in Be is exact hetzelfde voor Halo 3 als voor GTA IV, namelijk 14,3%.

Voor de liefhebber nog: PS3 is in Be 22% groter dan Xbox 360, terwijl in NL Xbox 360 maar liefst 70% groter is dan PS3. In de Benelux is Xbox 360 daarmee nog 26% groter dan PS3, omdat de NL markt nou eenmaal groter is dan de Belgische. (Alle cijfers zijn gebaseerd op GfK rapporten >>> Gratis verstrekte PS3's bij de aanschaf van Bravia TV's staan daar dus NIET in. Waarschijnlijk is dus de PS3 installed base wat groter. Op de langere termijn doen dergelijke aantallen er echter niet toe.)

Nou fanboys: ga je gang en verdedig waarom juist JOUW favoriete platform het eigenlijk het beste heeft gedaan met GTA IV. Uiteraard vind ik dat Xbox het het beste heeft gedaan. \o/ :): O-)

Nog iets: Ik las dat PlayStation Benelux heeft geroepen dat de PS3 verkopen zijn verdubbeld door de komst van GTA IV. Ik heb nieuws: dat geldt voor de 360 in de Benelux dus ook. Zoals eens eerder gezegd, zoals de PS3 nu verkoopt gaat het iig in NL meer dan een jaar duren voordat ze ons hebben ingehaald. Het gat is domweg veel te groot en ze verkopen maar een paar 100 per week meer dan wij. Daarnaast roepen ze dat nu meer dan de helft van alle PS3 bezitters GTA IV heeft gekocht. Zoals jullie hebben gelezen is dat dus niet waar of zijn ze erg bescheiden over hun installed base in de Benelux. . .

Laatst bewerkt: 9 mei 2008
  6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De de 360 gamers hebben hun geld nodig voor andere games terwijl GTA4 momenteel de enigste game voor PS3 is :+.

(Ja, ik weet dat het momenteel voor beide geen vette is en dat ze beide in juni een topper verwachen maar ik denk dat niemand gaat ontkennen dat het huidig/aankomend aanbod qua games op de 360 toch iets beter is)

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat bedoelde ik niet. Waarom kopen de PS3 bezitters meer de limited edition dan de 360 gebruikers? Gaat het de 360 gebruikers enkel om het spel en willen de PS3 mensen toch nog iets extra's krijgen, nu ze nooit nooit nooit extra downloadable content gaan krijgen???

8. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er onder het PlayStation volk een veel grotere die-hard GTA fanbase zit dan onder het Microsoft volk?

9. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij ook. En omdat dit voor de PS3 dé game van de eeuw is. Niks wat daarbij in de buurt komt.

En voor de xbox is het een goede game, maar er zijn nog zoveel meer goede games.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Die conclusie is ten eerste wel erg voorbarig en ten tweede nonsens.

Zelf denk ik dat de oude fanbase van de GTA games eerder voor de PS3 versie zijn gegaan omdat ze gewend waren aan GTA op de PS2. Hierdoor wil deze groep misschien liever de game spelen met een Playstation controller?

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Same as my thoughts. Voordat GTA uitkwam op de Xbox werd het door iedereen gespeeld op de Playstation. Ik denk dan ook dat dit de reden is waarom hij meer verkocht is op de PS3 dan op de Xbox 360.

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging erom waarom de PlayStation bezitter meer interesse heeft in de special edition dan iemand met een Xbox, bij de normale versie was er geen verschil.

13. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt het uit, misschien is het wel toeval. En ik denk ook niet dat elke PS3 bezitter met dezelfe reden voor de SE gekozen heeft. Bij de een mss om te pochen, bij de andere weer omdat ie die heel graag wou hebben, bij de ander mss wel omdat de gewone versie daar niet meer te pre-orderen was, nou hup mensen vul aan :b:

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn gedachten ook. Wat is de toegevoegde waarde van die info. Kan puur toeval zijn.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Laten we het hopen, ze hebben al sinds de NES (met uitzondering van SSBB) niks meer gedaan met Kid Icarus. Een next-gen Kid Icarus zou geweldig zijn :)

Alleen het stukje dat Factor 5, developer van Lair, eraan gaat werken baart me zorgen. Laat Nintendo lekker zelf aan Nintendo franchises werken.

16. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er niet genoeg normale versies waren? :+

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hier moest ik wel even om lachen:
    [yt]cP1Q6sxNJoY&eurl=http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=107080&page=23[/yt]
    Serieus, check die op botsende auto'tjes dan. Is dat GT5: Prologue?

18. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow dat GRID ziet er wel vet uit hoor...

Botsen de auto's in gt5 echt op die manier?

Als dat zo is snap ik niet waarom mensen zo geielen op die game, ziet er echt te belachelijk uit gewoon.

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, dat is GT5:p. Vond ik echt teleurstellend, ik had soms echt het gevoel dat ik GT1 met next-gen graphics aan het spelen was. Maar het ergste van al is dan de auto elkander net niet raken. Als ze dat niet gaan veranderen in de volledige versie dan ga ik GT5 zeker niet kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina