[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Imola?? Pfff... Ken je dat verhaal uit 2005 nog van die rode wagen die véél sneller was, maar toch niet langs die blauwe kon? Of die van 2006 toen die blauwe véél sneller was maar de hele race vastzat achter die rode? Dat smalle baantje stelt ook niet veel voor.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, wij gingen op een bepaald moment de inhaalacties tellen maar dat bleef maar steken bij twee. Echt dramatisch hoe saai de races zijn. =(

-Edit-

Laatst bewerkt: 27 apr 2008
  3. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen Formule 1 maar gisteren zag ik de Le Mans Series (waar Verstappen ook rijdt) op TV en toen kwam ineens deze crash van Stephane Ortelli. Hij kwam er vanaf met een gebroken enkel!

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het word echt steeds gekker in de F1, nu krijgen we dit soort complottheorieën weer........

5. JeePee

JeePee Guest

Ja, was vrijdag al gepubliceerd. Ach... dit houd de F1 spannend in die tijden dat er geen raceweekend gaande is. Vind dit nieuws belangrijker:

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Las het inderdaad. Zou erg jammer zijn! Vind Super Aguri een heel sympathiek team. Vind daarnaast dat Sato toch wat mooie dingen laat zien. Davidson is een rijder waar je echt helemaal niks over hoort / leest, maar hij is een hele sympathieke gast en een harde werker. Zou het heel jammer vinden als het team verdwijnt.

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het is helaas een feit, Super Aguri stapt uit de F1. Zonde!

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Echt zwaar klote dit! Baal hier echt flink van. :mad:
    Vind het namelijk echt een sympathiek team met twee toffe rijders. Echt heel erg jammer dit. Nu zien we Sato niet meer met z'n acties.......:mad:

EDIT:

Begrijp nu dus dat het Honda is geweest die alles heeft tegen gehouden. Honda is niet akkoord gegaan met het voorstel van Weigl. Echt te belachelijk dit...... Vanaf nu dus nog maar 20 auto's.....

Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dit artikel gaat over de FIA en de twijfels over het uiterlijk van Sebastien Loeb, wat een onzin zeg. Klik.

Wel een mooie en goede reactie van zo'n Engelsman:

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Slaat echt helemaal nergens op dit! |:- Loeb bepaald zelf of hij zich scheert of niet etc. Of wil de FIA dit ookal gaan bepalen? Zolang de baas van de FIA Nazi praktijken met hoertjes uitvoert heeft men GEEN enkel recht om iemand op z'n uiterlijk aan te spreken. Sowieso vind ik het echt te belachelijk voor woorden dat ze hier uberhaupt over beginnen. Gaat echt helemaal nergens over.........

Massa was trouwens de snelste in VT1. Dit is gewoon echt zijn circuit. :)
    Heikki had een erg sterke comeback en ging steeds sneller en sneller en dat leverde uiteindelijk een hele strakke 2e tijd op! Renault zit er weer lekker bij! Alonso op 4 en Piquet op 9. Kimi had helaas problemen met z'n versnellingsbak en heeft amper gereden (hij staat ook laatste). Hoop dat ze het fixen.

Laatst bewerkt: 9 mei 2008
  11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk komen McLaren en BMW (vooral McLaren :cool: ) dichterbij Ferrari want dan kunnen we ook eindelijk gevechten voor de eerste plek zien, en dat hebben we dit jaar volgens mij nog niet gehad. Ben benieuwd naar de kwali morgen, kan het eindelijk weer eens live zien. :)

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  13. JeePee

JeePee Guest

Hoezo?

2005: Massa viel uit en z'n teammaat werd 11de
    2006: Heel veel geluk met de Safety Car. Schumacher MOEST naar binnen wat hem 10 seconden wachten op Massa opleverde. Hierdoor kon Alonso hem voorbij.
    2007: Geluk dat Raikkonen telkens 1 ronde eerder naar binnen moest. Raikkonen zat de hele race vast achter Massa. Om te laten zien wat zijn ware potentie was liet Kimi zich in de laatste 3 rondes een paar seconde terugvallen en zette toen een snelste ronde neer die bijna een seconde sneller was dan die van Massa. Hij had het gat in 1 ronde gedicht.

Dus zo snel is Massa hier ook weer niet. Hij heeft hier gewoon het nodige geluk gehad. Eerste staan in VT1 terwijl je enige echte bedreiging een kapotte versnellingsbak heeft is geen kunst.

Kimi was trouwens het snelste in VT2 met Hamilton op 2 en Massa op 3. Fisichella moet morgen 3 plekken terug omdat hij door rood is gereden.

@ Mika Kimi,
    deze doet het ook goed: http://mad-max.coolpage.biz/f1player.html

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat een gezeik elke keer met dat rode licht :mad:

Naja, in Spanje was ie 19e dus nu 20e is niet zo heel erg dan. Z'n races zijn wel altijd goed tot nu toe :)

Voorin zullen het wel weer de Ferrari's zijn. Jammer dat er opeens weer een team is dat 'los' is van de rest.

15. JeePee

JeePee Guest

Teleurstellende kwalificatie uitslag voor mij. Massa vrij licht denk ik, de Mclarens ook, en aan de uitdrukkingen van de monteurs van Kimi te zien is ook hij niet echt zwaar :'-(

Hopelijk pakt Kovalainen P1 na de eerste bocht morgen. Dan krijgen we tot de eerste serie pitstops wel een mooie batterij van Kova, Massa, Hamilton en Kimi denk ik.

Naja, heb er zin an!

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Kovalainen tweede! :D

Ik denk ook dat McLaren wel iets lichter is maar misschien valt het mee, zou inderdaad mooi zijn als één van de McLarens de eerste bocht als eerste pakt want dan kunnen er voorin tenminste wat meer gevechten plaatsvinden. Denk toch wel dat Ferrari zal winnen, want in Q2 waren ze duidelijk sneller dan McLaren.

17. JeePee

JeePee Guest

Ik weet niet hoor. In de trainingen was de racepace van Mclaren t.o.v. Ferrari niet eens zo verkeerd. Zou vet zijn als Kovalainen na zijn klapper z'n eerste overwinning haalt. Ik gun het hem iig!

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zeker geen onaardige kwalificatie. Massa weer erg snel, netjes! Heikki lijkt echt prima in z'n vel te zitten en rijd een hele strakke 2e tijd. Tevens heeft hij Hamilton te pakken. Vind Williams en Piquet de grootste tegenvallers. Alonso zit er lekker bij. Verwacht dat hij nog wel wat leuke dingen kan laten zien vandaag. Denk wel dat Piquet onderhand iets moet gaan presteren. Tot nu toe heeft hij nog niet veel laten zien en de nodige fouten gemaakt. Heb het idee dat ze bij Renault nog wel even achter de oren krabben mbt Kovalainen. Ik hoop dat Kovalainen de GP wint, dat gun ik hem echt. Zou ook een hele mooie comeback zijn na z'n crash.

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij was de reden dat Kovalainen weg moest juist omdat ie te snel was. Dan kreeg je twee nummers 1 in een team en dat wil Briatore niet.

En die Piquet heeft op mij nog nooit indruk gemaakt. Hij kon nog niet eens in de A1GP meestrijden voor de titel, laat staan potten breken in de F1, waar veel betere coureurs rijden. Bij Kovalainen had ik vorig jaar in de beginfase al wel het idee dat er talent in zat, maar dat gevoel heb ik bij Piquet niet. Die maakt ook niet veel fouten maar is gewoon traag.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vond het eigenlijk de leukste race van het seizoen. Komt door de actie achter de kopgroep. Massa gewoon weer echt ijzersterk en weer niet te kloppen in Turkije! Hele strakke en foutloze race van. Hamilton heeft ook een hele strakke race gereden met een prachtige inhaalactie op Massa, sterk gereden.
    Alonso heeft een prima race gereden met een keurige verdiende 6e plek! :) Meer zit er momenteel ook niet in (tenzij een van de Ferrari's, BMW's of McLaren's problemen heeft). In het begin van de race liet hij mooie dingen zien en heeft daarna nagenoeg onbedreigd een veilige race gereden. Held van de dag is wat mij betreft toch echt Kovalainen!! Erg jammer dat hij zo vroeg naar binnen moest vanwege een lekke band, anders had hij zeker voorin mee kunnen vechten! Kovalainen heeft vandaag echt een paar hele mooie inhaalacties gedaan, een aantal daarvan met het nodige risico. Echt super, dit wil ik zien! Echt super gedaan van hem! :thumbs: Volgens mij heeft hij onderhand in z'n eentje meer inhaalacties gedaan dan de rest van de rijders in het hele seizoen tot nu toe (sterk overdreven, maar qua inhaalacties was het tot nu toe bedroevend dit seizoen).

Laatst bewerkt: 11 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina