Ninja Gaiden 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik hoop idd ook op een mission mode, in NGB was die super verslavend :D

2. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Bijna geen enkele game kan op tegen Ninja Gaiden, zeker gezien het inmiddels een soort cult-status verworven heeft. En ik vind GTA IV ook echt fantastisch maar het kan inderdaad niet op tegen Ninja Gaiden II :D

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    jullie hebben het echt mis hoor.

Begrijp me niet verkeerd Ninja Gaiden is echt een heel goed spel, maar de cult status waar jullie over praten is wat overdreven. Die cult status heerst alleen onder een kleine groep Hack and slash fans, en het hack and slash genre is gewoon tegenwoordig niet zo populair.

Als ik naar een forum ga over Ska muziek zullen er ook bands met cult status zijn, maar dan is dat ook voor een selecte groep.

Ninja Gaiden kan nooit zo succesvol worden als GTA 4. GTA 4 heeft zoveel meer ingrediënten dan Ninja Gaiden. Ninja Gaiden is een stuk korter dan GTA4, hierdoor kunnen ze minder van het verhaal laten zien en zal het verhaal minder uitgebreid zijn. Ook heeft Ninja Gaiden niet zoveel side quest/missions als GTA en is GTA onder het grote publiek gewoon veel populairder. Ik denk dat 3 kwart van mijn friendslist GTA 4 bezit en dat dat niet alleen in mijn friendslist zo is.

Ik betwijfel of Ninja Gaiden 2 zoveel gaat verkopen, laat staan dat winkels er een nachtlaunche voor gaan houden.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben het niet geheel met je eens. Ik speel nooit Hack and Slash, ik ben geen fan van het genre. Maar Ninja Gaiden staat zeker in mijn top3 beste games allertijden (en GTA4 niet). Overigens is de definitie van cultstatus juist dat het ongekend populair is onder een kleine groep. :)

Ninja Gaiden 1 had overigens een geweldig hoge replaywaarde. Dat vind ik knap voor een game waar je zo lineair door het verhaal heenloopt en geen levels kunt herspelen achteraf.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hoezo heb ik het mis als ik zeg dat NG voor mij het ultieme spel is!?
    Dat is gebaseerd op mijn mening,en ik vind NG persoonlijk leuker dan de GTA serie.

En ja ik ben er vrijwel zeker van dat NG goed zal verkopen.
    Zal natuurlijk niet zoveel zijn als GTAIV maar die 2 games vergelijken slaat ook nergens op he.

Vergeet niet dat GTA een sandboxgame is en NG gewoon een dikke hack/slash game is.
    Een game die je moet leren spelen om er goed in te worden.
    Een game die er grafisch prachtig uit ziet.
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waar de GTA franchise baas is in de Freeroam wereld.
    Is NG baas van de hack/slash games wereld.
    Dus als NG fans deze game/serie als cultstatus zien laat ze dan lekker.

Wie of wat bepaalt wanneer iets een cultstatus heeft?
    Geen aanval verder op je hoor maar dat is uiteraard hoe ik erover denk.

:b:

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik begrijp jullie, maar Smokey ik had het niet over jou, maar mensen die hun mening als feit plaatsen zoals Parasite met

"Bijna geen enkele game kan op tegen Ninja Gaiden". En dan zeggen dat hij GTA fantastich vind (mening), maar kan niet tegen Ninja Gaiden op." (zonder enig argument)".

Iedereen heeft zijn eigen mening, maar ik sta er altijd van te kijken in elke topic hoe mensen zeggen dat een bepaald spel het beste is zonder enige reden te geven waarom dan.

7. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dat het dan verkeerd overkomt maar ik wil het niet presenteren als feit oid hoor. Dit is gewoon mijn mening.

Ik vind GTA IV een fantastische game maar of de game in mijn 'Top 10 Favo Games Allertijden' voorkomt? Nee, die zit al vol met o.a. Ninja Gaiden, Gears of War, Perfect Dark en Banjo Kazooie (om maar effe wat voorbeelden te noemen). Persoonlijk kan GTA IV voor mij dus bij lange na niet op tegen Ninja Gaiden.

En ik hoef geen argumenten te geven want het gaat er nu puur om welke game ik verkies boven de andere.

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sigma is vandaag op de mat gevallen en pas nu zie ik ook de bizar hoge reviews!

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/ninjagaidensigma

Ben benieuwd of ie zijn naam waar kan maken. Is sowieso aardig wat extra's aan toegevoegd!

Mocht ie het waarmaken dan ga ik straks eens even lekker meeouwehoeren in deze thread over NGII ;)

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Je had natuurlijk ook gewoon eerst de Sigma demo kunnen downloaden ;)

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Is dat zo? Ten eerste vergelijk je appels met peren. Ten tweede biedt de Ninja Gaiden serie juist ontzettend veel diepgang voor een hack'n slasher. Dus waar jij vandaan haalt dat GTAIV meer diepgang biedt.... naast het feit dat je het toch al bijna niet met elkaar kunt vergelijken, zoveel verschil zit er tussen de genres.

Je spreekt alsof je het spel aan maanden bezit... Ik vind dit een onzinnige opmerking, want het ligt er helemaal aan hoe leuk je het spel vindt. Ik kan je nu al zeggen dat ik meer tijd ga besteden aan NG2 dan aan GTAIV. Dus is dan volgens jouw redenatie ineens NG2 uitgebreider? NG2 laat, net zoals NG1, verschillende filmpjes zien waarmee het verhaal uit de doeken wordt gedaan. De nadruk ligt op actie, dus ik kan mij voorstellen dat in NG2 minder aandacht aan het verhaal wordt besteed, zeker vergeleken met GTAIV. Lijkt me eerlijk gezegd ook minder belangrijk bij een hack'n slasher, al is het altijd fijn te weten waarvoor je vecht.

Boeiend? Nodig? Appels en peren zou ik zeggen.

Hier heb je gelijk in. GTAIV kauwt lekker weg, het is licht verteerbare kost. Ook het onderwerp en de game mechanics zijn erg herkenbaar. Geen wonder dat zoveel mensen hem spelen en leuk vinden. NG is veel meer gericht op de hardcore crowd. Het populariteitsverschil zegt echter niets over de kwaliteiten van NG2.

Laatst bewerkt: 10 mei 2008
  12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Dude, je zult wat meemaken. Ik hoop dat het je lukt om het uit te spelen...niet opgeven he! ;)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Al gedaan en doorheen gewandeld, hoop de beleving waar iedereen het hier heeft uit de volledige game te halen. Echter lees net wel dat Sigma dus net zo 'gemakkelijk' is als deel 1 (niet black). Ik dacht dat er in Black een optie zat 'pussy-mode' voor mietjes zoals ik en dat die ook in Sigma zat? :confused:

Dan maar gewoon de normale mode.

Doe ik wel even O-)

*cancelt ondertussen mgs pre-order maar even*

;)

14. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste jongen, een culttitel wil juist zeggen dat een game door een kleine groep fanatici op handen wordt gedragen. Een titel met erg hoge verkoopcijfers is dat dus niet meer: zo'n titel wordt door een grote groep gedragen. De cultstatus heeft Ninja Gaiden wel degelijk gekregen; een beperkte groep gamers dweept met de game, terwijl de mainstream dat niet echt begrijpt.

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    GTAIV bedoel je? Of NG2? Ik heb gehoord dat GTAIV best pittig is tegen het einde... ik bedoelde eerder dat GTAIV toegankelijker en herkenbaarder is. Niet iedereen wordt even wild bij de aanblik van een ninja in het zwart. Maar met een immigrant een beetje knallen in New York spreekt veel gamers aan...

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Denk dat Taab het tegen mij had ;)

Edit: Eerste 'baas' heb ik net bij mijn 2e try te pakken. Kan slechter, game is behoorlijk verslavend!

17. Atton

Atton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    damn, heb Black nu 2 dagen, maar vind het echt tergend moeilijk. weinig elixers die ik steeds heb, en wat nog erger is dat ik niet wist dat je 3x moest sterven in de 1e missie als je de Ninja Dog mode wilt unlocken -_-'

maar wel een leuke game voor de rest, en heb daarom vandaag ook maar ff NGII gereserveerd, was een van de eerste, dus heb hem wel zeker 6 juni. Vraag mij af of de achievements een beetje waardig zijn voor de game en niet te simpel zijn

18. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    De moeilijkheidsgraad van GTA IV stelt niet veel voor. Het is meer trial and error en de juiste keuzes maken op de juiste momenten.

Ninja Gaiden is easy to learn, hard to master _O_ Je moet groeien als het ware, beter worden, veel oefenen en de lat steeds hoger leggen voor jezelf want de game doet dit ook.
    Bij dit soort games heb je tenminste echt het gevoel dat je iets bereikt hebt.

19. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt nog nooit moeite gehad met een spel op de standaard (normal) difficulty, bij Ninja Gaiden was dat echt voor het eerst. En het is zo verschrikkelijk als je de keuze neemt om Ninja Dog ofzoiets te zijn, dus alsmaar doorzetten op Normal mode. Bij veel spellen flip ik na een tijdje gewoon, en hoef ik het echt niet meer te spelen als het achter elkaar niet lukt, maar bij Ninja Gaiden blijf je proberen...

Heb ook zin in deel 2, maar als er niet naast de story mode nog wat leuke andere dingen (multiplayer?) zitten, ga ik hem denk ik niet bij de release kopen.

EDIT: Coop zou misschien best mogelijk zijn :eek:

20. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Heb ik precies andersom:+ Ninja Gaiden laat mij als enige game zo ontzettend flippen;)

Daarbij is Ninja Gaiden veeel te moeilijk, en ook zeer linear;) En het verhaal zuigt ook.

Voor mij geen NGII maar andere titels dit jaar;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina