Is dat zo? Ten eerste vergelijk je appels met peren. Ten tweede biedt de Ninja Gaiden serie juist ontzettend veel diepgang voor een hack'n slasher. Dus waar jij vandaan haalt dat GTAIV meer diepgang biedt.... naast het feit dat je het toch al bijna niet met elkaar kunt vergelijken, zoveel verschil zit er tussen de genres.
Je spreekt alsof je het spel aan maanden bezit... Ik vind dit een onzinnige opmerking, want het ligt er helemaal aan hoe leuk je het spel vindt. Ik kan je nu al zeggen dat ik meer tijd ga besteden aan NG2 dan aan GTAIV. Dus is dan volgens jouw redenatie ineens NG2 uitgebreider? NG2 laat, net zoals NG1, verschillende filmpjes zien waarmee het verhaal uit de doeken wordt gedaan. De nadruk ligt op actie, dus ik kan mij voorstellen dat in NG2 minder aandacht aan het verhaal wordt besteed, zeker vergeleken met GTAIV. Lijkt me eerlijk gezegd ook minder belangrijk bij een hack'n slasher, al is het altijd fijn te weten waarvoor je vecht.
Boeiend? Nodig? Appels en peren zou ik zeggen.
Hier heb je gelijk in. GTAIV kauwt lekker weg, het is licht verteerbare kost. Ook het onderwerp en de game mechanics zijn erg herkenbaar. Geen wonder dat zoveel mensen hem spelen en leuk vinden. NG is veel meer gericht op de hardcore crowd. Het populariteitsverschil zegt echter niets over de kwaliteiten van NG2.
Laatst bewerkt: 10 mei 2008