1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit een beetje met een schuin oog te kijken naar een eerste auto'tje. Ik dacht eerst aan een leuke old-timer/classic mini maar die zijn way-to-expensive voor een goede. Ik wil wel een enig zins betrouwbare auto. Zo'n oude classic mini zou toch alleen maar stilstaan. Ik heb al een beetje bij de jappanners gekeken, daithatsu charade etc maar daar word ik niet echt wild van. Mijn oog is nu gevallen op de Alfa 145 rond bouwjaar +/-98. Ik vind het een leuk model wat er nog wel uitziet alleen ik vraag me af hoe betrouwbaar een alfa met veel km's nou daadwerkelijk is. Weet iemand wat meer over alfa's uit die tijd? Elke auto is anders, je moet geluk hebben dat weet ik, maar ik ben meer opzoek naar algemene meningen/ervaringen over die auto's uit die tijd.
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hey man,

    Ik heb zelf niet echt veel ervaring met Alfa's, buiten het feit dat een van mijn beste vrienden er helemaal gek van is. Een auto uit 98 heeft over het algemeen een vrij goed blok, dat tonnen kan rijden. Controleer gewoon het onderhoud van de auto: zitten de boekjes erbij, goed onderhouden met stempels, controleer of er een geopende oliefles in de achterklep ligt (zo ja, misschien lekt de bak dan wat olie). Doe eventueel een keuring bij de dealer.

    Ik heb gisteren mijn VW Golf IV 2.3 V5 Highline ingeruild op een VW Golf V GTI met DSG. Heb voor de zekerheid een aankoopkeuring gedaan bij de officiele VW Dealer en daar kwam uit dat er geen bijzonderheden waren. Alleen de ruitensproeier achter werkte niet. Ze doen hem even op de brug en kijken bijv. of de auto schade heeft gehad, noem maar op.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Netjes Jows! :)
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Inderdaad....lijkt me heerlijk rijden zo'n GTI.....:)

    *Jaloerst :cool:
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Thnx!

    Kleur: Zwart
    Bouwjaar: 05/2005
    KM-stand: 53.5
    Transmissie: Automaat (6 traps DSG)

    - Cruisecontrol
    - 2 Zone Climate Control
    - Full Color Navigatiescherm met Hardeschijf en touchscreen
    - Lederen interieur, electrisch verstelbare druk op rug en verwarmde voorstoelen
    - Regensensor
    - Lichtsensor
    - Bekerhouder voor-achter
    - Uitschuifbare middenarmsteun in hoogte en lengte verstelbaar
    - Coming home functie (auto gaat branden als het donker is, zodat je bij openen goed kunt zien waar de auto is)
    - Automatisch sluitende portierdeuren en ramen als de auto te lang niet op slot is.
    - ABS
    - EPS
    - Tractioncontrol
    - Boordcomputer
    - Stuurbediening (cruise control, radio, en boordcomputer)
    - Zonnebrilhouder
    - Automatisch dimmende binnenspiegel
    - Originele 17" Detroit velgen
    - F1 schakelen (aan het stuur)
    - Gekoeld dashboardvakje
    - Opbergvakjes onder de voorstoelen
    - 10 airbags
    - Sportonderstel
    - Bandenspanningscontrole (dacht ik)
    - Volgens mij middenarmsteun achter
    - Xenon koplampen
    - Buitentemperatuurmeter
    - Electrisch bedienbare en verwarmde spiegels
    - Volgens mij nog wel wat....

    Bomvol iig, zitten alleen geen automatisch inklappende spiegels op, geen alarm en geen schuif-/kanteldak. Ohwjah en geen full FIS. Ik heb de normale Boordcomputer en dus niet de Boordcomputer Plus.

    Maargoed, zo vaak kijk ik daar iig niet naar :p
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zit wel een mooi geluidje op inderdaad ;)

    Zal zaterdagmiddag even foto's plaatsen.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Bij deze wat foto's van mijn Golf GTI (heb hem niet gewassen, solly)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm lekker uitgebreid qua opties. Teller loopt tot 300km/h 8)

    Maar toch.. het blijft een golf (valt voor mij niet meer op, en design is wat saai):+
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, dat vind ik ook. Iedereen rijd in een Golf en een GTI valt mij niet meer op. Ik zou er zelf het geld er niet voor neertellen, want zoals al gezegt: Het blijft een Golf.
     
  10. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, maar ze rijden wel ontiegelijk lekker. Daarom zie je er zoveel, gunstige prijs en ze rijden fantastisch.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, voor 26000 euro is er weinig leukers te halen in NL. Wilde een nieuwe sportieve auto met veel opties. Golf V vind ik niet zo, maar de GTI vind ik prachtig. Enige jammere is dat hij niet dezelfde achterkant als de R32 heeft (twee pijpen int midden).

    Maja, chippie erin en je bent sneller dan de R32 :D
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat ben je zo en zo op een bochtig circuit ;)

    Tripje naar JD dus?
     
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ooit een keer ;) Voorlopig moek ff niet meer zo met geld smijten :p
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Even een flinke schop.

    Ben bezig met mijn rijbewijs en af en toe al een beetje aan het kijken voor een leuk tweedehands autootje.
    Heb nog wel een paar maanden tot een half jaar voor ik er een ga kopen (voorlopig toch nog jaartrajectkaart).

    Waar moet je een beetje op letten bij het aanschaffen van een tweedehands auto en is het gebruikelijk om een testrit te mogen maken?
    Iig hoe ie eruit ziet, maar hoop technische dingen zeggen me niet zo heel veel. Vanaf wanneer is een wagen met een hoge km-stand bijv. echt een no-go? Is dat vanaf 100.000 al, of bijv. vanaf 200.000? Al zegt km-stand alleen ook niet alles.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    zou zo en zo een testrit eisen. Als diegene jou een testrit weigert wat heeft hij dan te verbergen?

    Zoals eerder gezegd zegt de kilometerstand inderdaad niet alles. 100 000 km is goed, alleen als diegene er als een bezetene in hebt gereden is vaak een auto waar 2 ton gewoon netjes in gereden een betere optie.

    Tja ik denk dat je eerst maar moet zoeken wat jou voorkeur heeft.

    Oh en je rijbewijs halen :+

    Mtthz
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    KM stand is redelijk merk en model afhankelijk. Een Audi/Volvo moet makkelijk 200.000 KM kunnen hebben. Een opel heeft hier vaak meer moeite mee bijvoorbeeld. Mijn wagen heeft 185.000 op de teller staan en nergens problemen mee (gekocht op 135.000KM).

    Als je nu gewoon eerst kijkt wat je wilt en dan google je naar welke problemen dat model krijgt. Dan weet je gelijk waar je op moet
    letten ;)

    ps. Een test rit is een most. Het kan zijn dat de verkoper mee wilt op de testrit (liever niet), maar als de testrit wordt geweigerd zou ik hem niet kopen. Als hij met smoesjes komt als "Ja maar ik moet eerst een beurt/apk/nieuw accu voor je hem kan testen, dus zitten er kosten aan verbonden" is dat gewoon onzin. Alle kosten die hij maakt om te zorgen dat jij een test rit kan maken moeten voor zijn kosten zijn. Ze zetten er bijvoorbeeld wel eens een nieuwe accu in voor het testen. Dan blijkt dat je hem niet wilt en willen ze de kosten voor de accu terug. Onzin... Wel goed bespreken dit soort dingen natuurlijk ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  17. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt vast ook wel een kennis die iets van autotechniek weet, of er iets mee doet. Altijd makkelijk om zo iemand mee te nemen, maak je er een leuk dagje van, na de aanschaf even stevig aan de pils. :b:

    8)
     
  18. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan terug rijden met je net gekochte autootje zeker:+
     
  19. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Een proefrit is een must en zal je denk ik niet geweigerd worden. Niemand koopt een auto zonder er eerst in gereden te hebben lijkt mij.

    km stand ligt een beetje aan wat voor auto je koopt. Ik heb zelf een BMW 3-serie uit 1995 gekocht met 146 op de teller. 3ton moet zeker te halen zijn dus ik kan nog wel even vooruit :D

    van een km stand tot 2ton hoef je iig niet te schrikken mits het onderhoud altijd netjes is gedaan.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja idd, neem mijn vader of broer wel mee, die hebben wel aardig wat kennis van auto's.
    En als ik er een uitzoek, ga ik wel gewoon naar een winkel met occasion, niet zo via marktplaats ofzo. Las net bij twee winkels hier in de buurt dat er APK opzit of gereed gemaakt wordt voor verkoop. Ga er vanuit dat je dan ook wel een testritje kan maken.

    Heb nu nog geen idee van wat voor auto ik wil. Wel wat rond zitten kijken, maar zitten genoeg leuke auto's tussen. Een oude Mercedes of BMW vind ik wel erg vet qua looks en zijn ook qua prijs goed te doen, maar zag ook een leuke Peugot 406 (sedan uitvoering) of Opel Astra. Heb zelfs een scherp geprijsde, luxe Peugot 607 gezien. Hoe meer ik rondkijk, hoe breder mijn keuze/smaak lijkt te worden.
    Ga over paar maanden wel wat rondkijken bij de dealers hier in het dorp. Is ook nog een beetje afhankelijk van mijn budget op dat moment en of ik gelijk een auto koop, of nog een paar maandjes wacht en wat langer doorspaar.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina