[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    hmm.. ik kan wel een rijtje met ruimtefilms gaan opnoemen maar er zit een hele mooie scene in k-pax.. en omdat je omschrijving breed op te vatten is, moet je dit toch wel even bekijken..

[yt]hCkfEzGkYrw[/yt]

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Apollo 13 uit 1995... veel sterren en nog eens veel sterren.

http://www.imdb.com/title/tt0112384/

3. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stardust? heel die film gaat eigenlijk om een ster, en er komen ook hollywood sterren in voor:p in iedegeval 1tje

4. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Contact, niet helemaal astrologie gericht (tijdreizen en buitenaardse levensvormen zijn voornamelijk het hoofdthema) maar een beter voorbeeld zou ik niet kunnen opnoemen.

Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Solaris (2002, Soderbergh) of het origineel: Solyaris (1972, Tarkovsky) zijn misschien aanraders. Gaat om de invloed van een verre planeet/ster op de mensen die de het ruimteobject onderzoeken.

De remake (eigenlijk niet echt een remake, maargoed) is prima te doen, maar het origineel is een kunstwerk. Wel tergend traag en lang niet voor iedereen weggelegd.

Sunshine is een vrij recente film over onze dovende zon waar een groep mensen heen wordt gestuurd om er een gigantische kernbom in te planten zodat we het nog effe volhouden op aarde. Wel wat meer mainstream, maar ook wel goed te doen en een wat lagere instapdrempel, zegmaar ;)

6. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    De helikopter scene uit 28 Weeks Later _O_

7. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    28 Weeks Later is inderdaad een toffe film :D.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    What happens in Vegas

Ashton Kutcher en Cameron Diaz in een romantische comedy. Een gouden formule zou je denken, en het blijkt al snel dat dit alles is wat de filmmakers van What Happens in Vegas gedacht moeten hebben. Behalve dat Cameron Diaz knap is, en Ashton Kutcher grappig (voor vrouwen: draai het even om), is de film gewoon kut.

Alle goede grappen in de film kun je op één hand tellen. Sterker nog, als je op youtube een trailer opzoekt zul je ze ongetwijfeld allemaal zien. Bovendien zal je na het zien van die trailer ook het hele verhaal kennen, dat is namelijk zo flinterdun dat als er een mier op gaat zitten het instort. Ik zal het even in het kort vertellen.

Twee mensen gaan naar Vegas omdat ze in de put zitten, worden dronken, trouwen, winnen drie miljoen dollar en willen scheiden. De rechter stelt als eis dat ze hun huwelijk zes maanden lang een kans moeten geven. Die zes maanden doen ze er natuurlijk alles aan om de rechter ervan te overtuigen dat de ander geen recht heeft op het geld.

Tot zover het verhaal dat je al uit de trailers kan halen. Je hoeft geen Albert Einstein te heten om te weten dat ze op het eind van de film
    verliefd worden, toch getrouwd blijven, en samen de drie miljoen krijgen.

Het verhaal is slecht, maar het had véél leuker uitgewerkt kunnen worden; zeker als je ziet welke acteurs je tot je beschikking hebt. Er zit niet een écht goede grap in de film - sterker nog, ik heb misschien hooguit één keer geglimlacht - waardoor je na vijf minuten eigenlijk alweer vergeten bent waarom je net anderhalf uur van je leven aan een film hebt besteed.

Blijf weg van deze film. Ga niet naar de bioscoop, huur hem niet, download hem niet, je hebt wel wat beters te doen. Mocht je toch per ongeluk deze film te zien krijgen, zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...

1,3/10

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus Joene, je lijkt wel die dude op dumpert, die baalt omdat z'n school in de fik stond.. 8)

Lijkt me best een leuke film, en het verhaal moet je ook niet voor kijken. Gewoon dom kijken en popcorn vreten :cool:

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    K-pax _O_ Één van mijn lievelings films.

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb ik nog nooit van die film gehoord? :{
    Ik ga hem zsm kijken!:)

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh dat is het, ik had geen popcorn erbij ;)

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Vind je Solyaris beter dan Stalker? Van veel mensen hoor ik namelijk andersom, maar na Stalker gezien te hebben wil ik zeker wat meer zien van Tarkovsky.

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Beter is zo'n omstreden woord in dit geval. Ik vind A Space Odyssey ook niet beter dan Once Upon A Time In The West, maar je moet keuzes maken.

Stalker is fantastisch, en Solyaris op haar eigen manier ook. Ik had misschien iets meer gevoel met de setting van Solyaris, maar beter, nee.

Zerkalo staat er trouwens ook nog tussen (ook van Tarkovsky). Die is alleen nog wel een stuk ongrijpbaarder, zegmaar :+

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Helden! Thanks voor alle adviezen, zien er zeker goed uit :). Ik zit nu te denken aan Appollo 13. Waarom? Omdat het toch een redelijk goede film is en vrij toegankelijk, wel makkelijk met een aardig publiek en zeker gezien het feit dat er regelmatig in en uit gelopen zal worden. Films als 2001 en Solyaris zijn wel erg tof om eens te zien, maar niet heel erg geschikt gezien de snelheid vrees ik. Stardust/Sunshine/K-Pax/Contact zijn goede alternatieven, ik zal eens kijken wat de videotheek mij heeft te bieden morgen. Nogmaals bedankt allen!

16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Voor mij is Scarface idd een dikke topper. 1 van mijn favoriete films.

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    ben ik de enige die zich altijd zo uitgedaagd voelt door spoiler tags? :mad:

18. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    hahahahah nee hoor. Ik druk er ook gewoon altijd op. Ook al wil ik het niet weten en wil ik het niet doen. Ik moet er gewoon op drukken.

hahahahha

19. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    *Is net terug van de Bios.. (was met m'n vriendin dus Iron Man ging niet door :+)

Oke, het is geen goede film, maar de popcorn ging heel goed, en ook al kan ze niet acteren, Cameron Diaz is een geil wijf, tering!
    Ik moest voor mijn doen niet zo veel lachen, en sommige dingen waren duidelijk geforceerd, maar er zaten absoluut een paar behoorlijke lach momenten in (zoals leedvermaak :cool:).
    Dus, net aan een voldoende, een 6.
    Maargoed, ik ben dan ook totaal geen zeikerd wat films betreft. Het is echt zeldzaam dat ik een film echt kut vind. Heb geloof ik 1x in m'n leven een film afgezet om die reden.

20. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    iddem, echt heel goed!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina