What happens in Vegas
Ashton Kutcher en Cameron Diaz in een romantische comedy. Een gouden formule zou je denken, en het blijkt al snel dat dit alles is wat de filmmakers van What Happens in Vegas gedacht moeten hebben. Behalve dat Cameron Diaz knap is, en Ashton Kutcher grappig (voor vrouwen: draai het even om), is de film gewoon kut.
Alle goede grappen in de film kun je op één hand tellen. Sterker nog, als je op youtube een trailer opzoekt zul je ze ongetwijfeld allemaal zien. Bovendien zal je na het zien van die trailer ook het hele verhaal kennen, dat is namelijk zo flinterdun dat als er een mier op gaat zitten het instort. Ik zal het even in het kort vertellen.
Twee mensen gaan naar Vegas omdat ze in de put zitten, worden dronken, trouwen, winnen drie miljoen dollar en willen scheiden. De rechter stelt als eis dat ze hun huwelijk zes maanden lang een kans moeten geven. Die zes maanden doen ze er natuurlijk alles aan om de rechter ervan te overtuigen dat de ander geen recht heeft op het geld.
Tot zover het verhaal dat je al uit de trailers kan halen. Je hoeft geen Albert Einstein te heten om te weten dat ze op het eind van de film
verliefd worden, toch getrouwd blijven, en samen de drie miljoen krijgen.
Het verhaal is slecht, maar het had véél leuker uitgewerkt kunnen worden; zeker als je ziet welke acteurs je tot je beschikking hebt. Er zit niet een écht goede grap in de film - sterker nog, ik heb misschien hooguit één keer geglimlacht - waardoor je na vijf minuten eigenlijk alweer vergeten bent waarom je net anderhalf uur van je leven aan een film hebt besteed.
Blijf weg van deze film. Ga niet naar de bioscoop, huur hem niet, download hem niet, je hebt wel wat beters te doen. Mocht je toch per ongeluk deze film te zien krijgen, zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...
1,3/10
Laatst bewerkt: 14 mei 2008