er is niks meer broken dan custom characters in fighting games. dat maakt de balans nog ontigelijk veel slechter.
En dat 'zwakke' characters ook echt zwakker zijn in-game is leuk, voor story mode. Maar als we het hebben over versus, mens tegen mens moet het gevecht plaatvinden nadat de announcer 'ROUND 1' roept, en niet op het character select screen. In andere woorden, voor versus is het streven van een fighting game dat elke character kan meedoen met gelijke kansen. Zodat het resultaat van de match ligt aan het skilllevel van de spelers en niet aan hun voorkeur voor een character.
Daarnaast zijn die balance issues helemaal niet opzettelijk in de meeste gevallen, maar een resultaat van fouten in de game design. Dus het zou net zo goed kunnen dan Goku bottom tier is en Krillin Top tier.
en voorbeeld van een gelijksoortige game; Marvel vs Capcom 2. Heel veel characters, echter er zijn een stuk of 6 characters die gewoon nzoveel beter zijn dan de rest dat je één van hen gewoon MOET gebruiken in je team (je speelt met een team van 3 characters) om ook maar kans te maken, an heb je nog een hoop middenklsse characters ook ook wat nuttige dingen hebben en een hele hoop nutteloze chaarcters. Ga nu eens kijken op youtube voor matchvideos en je ziet telkens dezelfde characters, dat gaat gewoon vervelen. En dit is capcom, een van de beste fighting game studios OOIT.
Laatst bewerkt: 16 mei 2008