Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm het lijkt er op dat het dus gewoon toegestaan is om alles in je GR te zetten. Ik vind het wel echt heel vreemd. Bij Wiskunde maandag ga ik het niet gebruiken, alles staat toch op de formulekaart. Ik bel volgende week LAKS wel even (gister niet bereikbaar...?), want voor Economie is het echt zeker handig.

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    weet iemand nou al welke boekjes je moet leren voor AK??

Edit: je hoeft echt je rekenmachine niet te wissen, dat heeft onze examensecretaris persoonlijk medegedeelt. Dit hebben ze gedaan zodat je niet alle formules hoeft te leren.
    In de Volkskrant stond laatst artikel over dat het over een paar jaar niet meer mag en dat Texas Instruments nu rekenmachines maakt met een 'examenstand' waarbij alles met 1 druk op de knop kan worden gewist en een lampje gaat branden als je de opgeslagen data gebruikt.
    Hebben wij lekker geen last van! Ik heb alles eral instaan, nog van de tentamens :D

Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Aardrijkskunde(VWO) moet je Vervoer en Ruimtelijke Inrichting, Actieve Aarde en Politiek & Ruimte leren. Vooral Actieve Aarde is erg. Paleomagnetisme :confused:(ik doe toch gvd geen natuurkunde? :+)

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Voor economie mag je inderdaad "data/gegevens" in je rekenmachine zetten. Als je het een beetje slim aanpakt download je een paar programma's in je rekenmachine waarmee je vanaf de pc text naar de rekenmachine kan sturen. Gebruik ik inmiddels ook al een tijdje bij mijn economie examens. De hele theorie pomp ik erin en mocht ik iets niet weten is dit heel makkelijk te vinden via de search button :+. En shin, succes!

Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Damn, dat kan niet met mijn Casio rekenmachine, of wel? Zou wel erg relaxed zijn..

6. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon een oud examen maken (dan vooral samenvatten) dat helpt denk ik wel. Heb net wiskunde examen 2006 gemaakt, ging echt prima. Had alleen die hypothese vraag helemaal fout, maarja dat was ik ook van plan om morgen nog ff door te nemen :+ En trouwens als je die zooi in je TI-83/84 wil pleuren moet je ff prog downloaden en dan kan je alles op de pc typen.

http://www.linkkabel.nl/ Check deze site

Heb ik toendertijd ook voor mijn economie tentamen gedaan, heb nu al die files nog dus die hoef ik niet meer te typen :cool: (en ja ik zei dat het makkelijk was maar ach :+)

7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    voor havo alleen:
    - natuur &milieu
    en
    - migratie&vervoer

wel chill dat politiek en ruimte er niet bij zit want dat is de kutste:/

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, die programma's zoek ik allemaal precies! Ik was van plan het binnekort allemaal eens een keer op te gaan zoeken, maar het zou wel heel relaxed zijn als jij zo zou kunnen vertellen welke programma's ik moet hebben! En kan je serieus zoeken op je rekenmachine? Dat maakt het nog handiger! EDIT: Ik heb een TI 84

En wat AK betrefd, je moet allemaal het Samengevat boekje gewoon gebruiken, daarmee is het echt easy om alles nog een keer door te nemen. Geld ook voor de Samengevat boekjes van andere vakken.

9. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Dazlindragon

Jawel, ook met jouw casio moet dat kunnen. Ga er voor 't gemak vanuit dat jij dezelfde hebt als de Casio die ik heb. Onder Programm staat jouw opgeslagen tekst/formules etc. Daar staat wel ergens de Search knop. Moet je maar eens kijken;)

Persoonlijk heb ik voor ec en m&o een hele rits erin gezet. EC een paar dingen waarover ik miss aan 't twijfelen kom en m&o gewoon de riedel wat ik maar half heb voorbereid:9

Nederlands is tekst verklaren en samenvatten, wat op zich niet zo'n probleem mag zijn.

Iedereen heel veel succes toegewenst iig;)

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    NoteFlio is wat je zoekt :+

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice, ik zie alles al staan op die linkkabelsite. Maar kan je dus ook echt zoeken OP je GR?

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Iedereen succes gewenst..
    Maar het is heel makkelijk: Haal je je examens niet, dan ben je gewoon niet klaar voor hoger onderwijs. In ieder geval niet voor Universiteit. Aangezien een je voor een gemiddelde tentamenweek evenveel moet leren als voor jullie examens.

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    lol lekker supportive . Anyway die examens zie ik niet zo`n probleem in . Vraag me meer af hoe ik er moet komen met stakend streek vervoer, heb al een brief die me vrolijk meld dat dit natuurlijk geen geldige reden is te laat te komen of examens te missen (school zit een goeie 25 km verder op)..

14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Hmm, ik beschik helaas n iet over een Programm knop. Ik heb deze Casio;

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Misschien kan je logeren bij een vriend van je die in de buurt van school woont?

16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de Universiteit echt zo easy dan?8) Bij mij is het leren zelf echt geen probleem, het ligt volledig aan de motivatie. En die heb ik nu nauwelijks, waardoor ik me echt niet kan concentreren en dus ook nauwelijks tijd steek in de examens. Maar toch heb ik het wel tot 6 gym geschopt met die werkwijze.

Woon zelf ook 25+ km van school, ik ga elke dag met de auto... OV is echt totaal niet betrouwbaar, ook al waren er geen stakingen.

17. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    OV heeft vandaag aangekondigd wel gewoon in de ochtend en avond spits te rijden ivm de examens.

Zie wel tegen Eco/m&o en wiskunde op. Ben zo slecht in die vakken bleghh :confused:
    oefenexamens van economie zijn bijna alleen maar theoriedingen. Ben echt super slecht in leren dus dat gaat wat worden...
    Ook totaal geen ruimtelijk inzicht en wiskunde gaat zeker probleem worden....
    Kansrekenen :emo: waar heb je dat in gods naam voor nodig?!

btw, kreeg vandaag email van mijn engels docent dat ik voor 18 mei 2008 23.59 een boekverslag in moest leveren en anders niet mee mag doen aan het CE 8)....
    Heel de klas heeft dit en bijna niemand gebruikt teletop (digitaal schoolshit)
    Word leuk. Kijken wie het niet ingeleverd heeft ^^

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    daar kan je dus gewoon niks mee:+

19. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan hem smelten, verven met typex, doen alsof je iets aan het doen bent zondar al teveel moeite, etc

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ook daar heb ik gezien de reistijd en examen tijden echt helemaal niks aan .

@ biba dat gaat lukken voor 2 examens voor de anderen ga ik niet in de mogelijkheid zijn waarschijnlijk

Deel Deze Pagina