De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Het liefst neem je een SV uit 2003 of later. Waarom? de eerste generatie SV's zijn nogal klein en het "nieuwe" model (03+) heeft injectie wat heel fijn is.

En een sv met 21.000km kan er nog gemakkelijk 60.000 meer bij opzetten. Wel er even rekening meehouden dat er bij 24.000 de kleppen moeten worden gecontroleerd. Van het 25kw merk je niks meer. Bij het oude model zitten er waarschijnlijk rubberringen in de carbarateurs en bij het nieuwe model wordt de boordcomputer omgewisseld (andere mapping). 25kw houd alleen in dat de motor niet voorbij een x aantal toeren kan komen dus de motor is minder belast dus minder slijtage.

2. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    mijn puchje :D :

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    haha wat een patsding.

Hier in eht zuiden worden trouwens serieuze plannen gesmeed om eens op Zolder te gaan rijden (Niveau 1).

Wie heeft hier nog beetje meer ervaring mee?

Overigens, motor staat nu bij garage, compleet nieuwe set tandwielen en ketting. Na megameeting komende zondag even nieuwe achterband op, ben er alleen nog niet helemaal uit welke het wordt. De Supercorsa bevalt me prima, maar heb graag een beetje slijtvastere band. Iemand tips?

Gr Sjoerd

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Wat voor motor heb je? Een Michelin Pilot Road schijnen ook erg goede banden te zijn, opwarmen duurd wat langer dan die supercorsa's maar gaan ook 2x zo lang mee. Anders kan je Pilot Power 2CT proberen als je toch erg sportief wil.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Lol dat nep carbon past er niet echt bij :+ 8)

6. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Rs 250'je, maten zijn 160/60/17

Voor heb ik nu een Sport Attack liggen van Continental. Die verslijt totaal niet naar het lijkt, dus een Sport Attack achter is ook nog een optie.

7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de tips :thumbs:

Ben vandaag toevallig een Suzuki GSX 600 F (2003 - 23dKM gelopen) tegen het lijf gelopen. Ook wel het overwegen waard.
    Te veel keuze's :p

Ik vond die sv650(s) een beetje klein. Ben zelf best groot, volgende week proefritje op de GSX 600 F :)

Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De oude modellen SV's zijn idd klein. Het nieuwe model is een stuk groter. Zo'n gsx600f vind ik zelf een beetje outdated kwa looks en aangezien het een 4cilinder is heb je met 25kw minder koppel dan een SV op 25kw.

9. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie met je vingers konden knippen en de motor van je dromen stond gratis en voor niets in je tuin, welke zou dat dan zijn?

Bij mij zou dat toch echt een Ducati desmosedici, Suzuki GSX R 1000, Yamaha YZF R1 of Triumph speed triple zijn. En dan zou ik er één kiezen op basis van welke voor mij het beste zit etc.

Laatst bewerkt: 18 mei 2008
  10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ducati Hypermotard, Desmosedici en dezelfde Triumph zullen op mijn lijstje komen :D Doe ze maar alle drie.

11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Verdomme, MM dus op mn buik kunnen schrijven omdat er iets aan lijkt te lopen als ik op mn motor rij. Erg goed te horen zodra ik met ingeknepen koppeling rij, en zelfs te voelen in stuur. Ook is, volgens de streepjes op de achterbrug, het wiel er scheef in geplaats (6 streepjes te zien links, 8 aan de rechterkant).

Dinsdag maar es terug om te vragen of dit de bedoeling is. En voor de rest van het onderhoud gaat ie naar Toine vd Biggelaar.

Sjeord

12. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan mn scooter te gaan verkopen aangezien ik volgend jaar het openbaar vervoer gebruik om naar school te gaan.

Ik was van plan om dan een Peugeot Fox (snor) te gaan komen.

Iemand ervaring met zulke dingen?

13. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja

Ze worden altijd heel snel kleiner in mn spiegel :+

14. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar moet KillaZ je alles van kunnen vertellen. Die dingen schijnen niet kapot te krijgen te zijn bij normaal gebruik en kunnen flink wat kilo's op hun bagagedrager houden gezien het echt dé krantenbezorgbrommer bij uitstek is. Verder reikt mijn kennis helaas ook niet :+.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Een Britten voor op het circuit.

Daarnaast een Hypermotard voor op de weg samen met een GSXR 750 '06/'07

1000CC supersport is iets teveel voor op de openbare weg.

17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik denk aan iets waar ducati in de loop van dit jaar (wellicht later) bekend gaat maken.

een nieuwe naked met het blok van een 1098r.....

en das heeeel heeeeeeel erg leuk :)

komt iig voor mij persoonlijk wel in de buurt van een droombrommert.

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Godver wat is die ducati hypermotard toch een ubergeil ding!
    Las ook op motor-forum dat dat ding echt waanzinnig schijnt te rijden.
    Toch zien veel mensen de HM als een motor voor "erbij"

Dat snap ik dus niet.
    Als ik het geld ervoor had,dan had ik het wel geweten!

\o/

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

Denk dat de mensen hem meer voor erbij willen aangezien de motor even airodynamisch is als een baksteen en doordat de motor "hoog op de poten" staat voelt de motor op de snelweg net zo stabiel als een tijltje. Nederland is te vlak en te recht voor dit type motorfiets..

Ik had hem graag gehad maar het prijskaartje van 14.000,- zit nog een beetje tegen :mad: Ik heb ook nog geen 2dehandse zien staan hier in nederland.

Denk dat ik daarom maar ga voor de Aprilia Dorsoduro:

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @Jorrit

Wauw ook een alleraardigst beestje zeg!
    Vind bepaalde kenmerken ook wel weg hebben van de hyper.

En ja idd dat prijskaartje vind ik ook iets te gortig,en je zal voorlopig geen 2e hansjes tegen komen ben ik bang.

Maar koop jij deze nu ook voor erbij?
    heb je al een andere motor?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina