De Grote Voetbaldraad [tussenstanden, uitslagen en discussies] Deel 10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Tsja meningen verschillen...
    Maar dit hoort hier niet thuis dus wat mij betreft, let's go back ontopic.

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat ze niet als neanderthalers dingen gaan slopen omdat hun club verliest, wil toch nog niet meteen zeggen dat het ze niet boeit of hun club wel of niet verliest?

3. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Sowieso is het de grootste bullshit dat je je club alleen kan ondersteunen als je roept of lawaai maakt. Zonder de 'stille' supporters is geen enkele club iets hoor. Het meest voordehand liggende is het financiële praatje. Maar als je al zo naïef bent vernielingen e.d. te rechtvaardigen omdat een club zo diep in je hart zou zitten, begin ik daar maar niet aan.

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja idd. Maar ajax kan toch ook gewoon de uefa cup binnen halen? Dan maakt dat puntenverlies van twente niet zoveel uit toch? Of zie ik dat verkeerd?

@ Aernhem.

Ik heb NAC in mijn hart zitten, maar ik heb nooit de drang gehad om iets te slopen of om een confrontatie aan te gaan met de tegenpartij. Wel ben ik een zeer fanatieke supporter in het stadion, zowel uit als thuis maar er zijn toch echt grenzen in mijn ogen.

Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als we zo gaan redeneren kan Twente ook wel de CL winnen:+

6. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is nu precies waarom Twente die play-off's nooit had mogen winnen. Wat denken ze wel. Nu flikkeren we gegarandeerd buiten de top 10.

Dan zul jij wel veel verloren hebben dit seizoen, he?

Maar je hebt echter wel gelijk.

Opzich niet, maar zie jij het huidige Ajax de Cup omhoog tillen? Ik niet. Zeker niet als clubs als AC Milan ook nog meedoen.

However, de kansen om ver te reiken in dit toernooi is natuurlijk vele malen hoger voor ons aller AFC Ajax.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Maar had je zelf dan wel Ajax door zien gaan naar de groepsronde van de CL ? Denk het niet. Als Ajax die ticket zou winnen zouden ze ook niet zo ver komen als wat Twente zal doen.

Het is nu alleen nog een kwestie of Ajax de groepsronde van de UEFA Cup halen, zo niet dan.. tja. :{

8. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax heeft toch al Uefa Cup sowieso? Gezien ze de nr. 2 zijn. Of ligt dat nou aan mij? Want Uefa Cup volg ik niet echt, en door die play-off's snap ik er met UC al helemaal de ballen nog van.

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Volgens mij moeten ze nog een keer tegen een andere team spelen voor de groepsronde, maar dat weet ik niet zeker.

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    ?? Probeer je nu flame uit te lokken??

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    UEFA Cup zit anders in elkaar. De eerste ronde is een knockout-ronde, de tweede ronde een groepsfase en vanaf daar weer knockout-rondes.

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, en iedereen begint dus bij de knockout-ronde.

13. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ja wel want Ajax had dan een minder sterke tegenstander gehad. Dus hadden ze zich gewoon voor die groepsronde kunnen plaatsen.

net als de afgelopen 2 jaar

14. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Oja, nu zie ik het. Dan had Ajax een geplaatste status gekregen, maar wat moet dat dan voorstellen. ?

15. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat Ajax de Europacup/Champions League 4 x heeft gewonnen, en in totaal 6 finales heeft gespeeld, is Ajax een "geplaatste" Europese clubs. Daarom word het mede ook Liverpool elk jaar makkelijk gemaakt in de voorrondes.

Dus Liverpool kan het nu "makkelijk" gemaakt worden als ze tegen FC Twente de voorronde moeten spelen.

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je niet tegen topclubs worden geloot.

17. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax heeft wel een beschermde status in Europa en dat heeft inderdaad met historie te maken, maar niet met prehistorie.
    Er wordt gekeken naar de prestaties van de afgelopen 5 jaar. Daar komt een bepaald aantal punten uit en dat bepaald of een team wel of niet een beschermde status heeft. Hierbij wordt vooral gekeken naar internationale resultaten, maar ook nationale prestaties worden (zeer) licht meegerekend.
    Hier kan je alles zien qua teamranking. En dan zal je zien dat het echt zonde is dat AZ volgend seizoen niet Europees speelt; Dat PSV bij de Europese (sub?)top gerekend mag worden qua resultaat de afgelopen 5 jaar; Dat Twente de slechtste Nederlandse ploeg is in de lijst en dat Ajax en vooral Feyenoord bedroevend laag staan.

Edit:
    Mensen die bang zijn of denken dat er nu zo weinig punten gehaald zullen worden Europees: Ook in de UEFA cup kan je voldoende punten halen, maar dan moet je wel de groepsfase weten te overleven.
    Daarbij zal Nederland waarschijnlijk niet zo vlug de rechtstreekse plaats voor Champions League kwijt raken. Daarvoor hebben we nog te veel punten. Rusland en Roemenië zijn ons wel voorbij gegaan, maar Portugal kunnen we volgend jaar weer voorbij als we tenminste evenveel of meer punten als hun halen.

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja de laatste twee jaar hadden ze ook een minder sterkere tegenstander tegenover zich om zich te plaatsen voor de CL....En ze hebben het tweemaal laten liggen..

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heeft ie ook die kleine tekst eronder, hij was sarcastisch :+.

20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    we gaan beginnen:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina