Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pffffff.... Nederlands en wiskunde A1,2 gehad. Nederlands was goed te doen, moet de punten nog even tellen maar op te tekst zeker voldoende punten gescoord en met de samenvatting... tja daar is het even afwachten of ik net de juiste dingen er in heb gepropt. Met het aantal woorden had ik geen problemen trouwens een nette 187.
    Wiskunde was ook goed te doen, aandelen inderdaad makkelijk, EK te doen maar wel wat schoonheidfouten, leeftijdstabel makkelijk tot de afgeleide en de twee waarde en de honing tot slot ook redelijk.

Nu geschiedenis doornemen...

2. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands vandaag gehad, ging echt slecht. Ben nooit goed geweest in nederlands en had er wel vertrouwen in. Het ging dus voor geen meter vooral de tekst ging slecht denk iets van 8punten maximaal. En samenvatting was ook niet al te best had te weinig tijd voor een goede. Moet nu engels goedmaken en/of scheikunde om te slagen wordt nog lastig.

Maar een zo'n kerel uit mijn klas weet nu al bijna zeker dat die gezakt is. En dat na een dag al.

3. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    heb net toch maar even op internet gekeken. Kon het niet laten.
    Gelukkig toch nog wel de nodige dingen goed.
    Aandelen was inderdaad makkelijk, allebei die vragen daar over heb ik ook goed.

Dat met die leeftijd en doodgaan enzo heb ik wel wat fout, maar gelukkig ook wel de nodige dingen opgeschreven waar ik dan toch nog wat puntjes voor kan krijgen, ook al is het antwoord zelf fout.

Achja, zoals je al zei, we zien het wel.

4. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Havo of Vwo? Ben zelf ook nooit goed geweest in Nederlands, maar bleek toch nog de meeste dingen wel goed te hebben.

5. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net even beide nagekeken en heb waarschijnlijk op Nederlands een 6.5 en op wiskunde een 7.8! Nog een beetje afhankelijk van de norm maar ik ben iig hartstikke blij.

6. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat probleem had ik dus ook, ik had op mijn klad 236 woorden en toen moest ik in een kwartiertje 40 woorden weghalen:eek: maar vooral dat laatste punt van de samenvatting daar hebben ze imo te weinig dingen bijO-)
    Hoop op een 8,9 dan sta ik een 9:D

7. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands ging prima, heb een beetje gekeken naar de uitwerkingen en had in ieder geval alle mpc vragen goed :)

Wiskunde A1,2 ging kut, ik wist niet eens wat dat logaritmisch papier was :mad: Wel overal wat onzin brabbel opgeschreven, en als ik het zo bekijk ongeveer 40 punten bij elkaar gesprokkeld van de 83. Hopen op een leuke norm dus ...

Dalijk Geschiedenis maar eens lezen 8)

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Lekker les heb je dan gehad 8)

Vorig jaar was het bij NL ook vrijwel onmogelijk om binnen het aantal woorden te blijven... misschien handig dat de examenmakers zelf eens een goedlopende samenvatting proberen te maken met het aantal woorden, ben benieuwd of het ze lukt.

9. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Hmm, had zelf 213 van de toegestane 220 woorden. Goed te doen dus. :p

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Had vandaag ook nl (vwo) en ging best chill... Heb zoiezo minimaal 27 punten (alles waarvan ik zeker weet dat ik het goed heb) dus komt uit op een chille 6.2 allready!

Maar goed nu nat, bio, sk en wisk nog.......

en 200 blz filosofie (rede en religie) lezen voor maandag :mad:

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    bij die samenvatting had ik maar 179 woorden :eek:.. worden er geen punten afgetrokken als je zo weinig woorden heb!? (havo)

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    nee, alleen bij teveel :)

13. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Nee.

Maar het is altijd slim om woorden vol te maken. Je krijgt namelijk geen aftrek voor overbodige zinnen (behalve als je spellings- en/of grammaticafouten hebt).

14. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands ging wel aardig goed, Wiskunde A1,2 was mooi bagger. Moet een 5.4 halen en dat gaat randje worden ben ik bang:9 Nouja, we zien wel. Morgen gs dus nog even doorgaan.

15. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ai caramba, net Geschiedenis eindexamen van vorig jaar bekeken, de vragen over N-I dan. Tering wat zijn die vragen moeilijk, zelfs met boek erbij zijn ze lastig lol.

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Mja, toen had zelfs het correctiemodel meer dan het toegestane aantal woorden 8)

't Ging wel aardig, bij Nederlands had ik met tekst verklaren bijna alle punten, gelukkig want de samenvatting heb ik wel nogal verkloot. Wiskunde ging voor mijn doen wel aardig, heb denk ik iets van 35-40 pt, dus die 4,2 voor een 5 gemiddeld heb ik hopelijk wel.

17. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Moeilijk he? :9 vond ik ook. Gelikkig beslaat ruim de helft van het GS examen bronnenvragen. Makkelijk is dat :D

En voor de mensen die willen oefenen met oefenexamens Ten Oorlog en N-I:
    Check de CD-ROM en dan bij Downloadiblablabla ---> Goede oefening!

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Morgen Nederlands examen, iemand tips voor het samenvatten?

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja: Goed de aanwijzigen letterlijk doorlezen.
    Met markeerstif signaalwoorden aanstrepen: Maar, in tegenstelling tot, enz.
    Eerste zin van aanwijzing kun je 8/10 keer leterlijk in je samenvatting zetten en levert ook punten op.

Afwijking van 10 % is toegestaan

20. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Voor de Havo? Dat examen was echt drama. Had een 5.2 nodig en haalde er een 5.1 voor. Enige onvoldoende dus een 5.45 voor Geschiedenis. Vond een 5.1 nog hoog. Snapte niks van dat examen.

Deel Deze Pagina